Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Problemen met hoofddoeken

LZN
13-03-2004, 17:54

MELDPUNT Het dragen van een hoofddoek in het openbaar komt politiek steeds meer onder druk te staan. Ook op scholen ontstaan er met grote regelmaat conflicten over, terwijl de wet duidelijk is: op openbare scholen is het dragen van een hoofddoek toegestaan, confessionele scholen mogen het verbieden. Abubakker is momenteel bezig met het opzetten van een organisatie die problemen m.b.t. het dragen van hoofddoeken op scholen gaat inventariseren en gaat bemiddelen in conflicten. "Als praten niet helpt zullen we de leerlingen begeleiden bij het indienen van een klacht bij de Commissie Gelijke Behandeling." Op dit moment is Abubakker op zoek naar vrijwilligers/sters die gesprekken willen voeren met gedupeerde leerlingen in het basisonderwijs, voortgezet en hoger onderwijs en met de betreffende scholen, om te proberen een oplossing te vinden. Het is de bedoeling dat er een netwerk van vrijwilligers over het hele land wordt opgezet. Problemen zullen via een centraal telefoonnummer en e-mailadres gemeld kunnen worden. Vervolgens wordt de klacht doorgespeeld aan de vrijwilliger die het dichtst bij de betreffende school in de buurt woont. Vrijwilligers krijgen uitgebreide informatie over relevante regelgeving en jurisprudentie en worden d.m.v. een training voorbereid op het voeren van gesprekken met leerlingen en schoolbesturen. De AEL heeft al medewerking toegezegd en met enkele organisaties is inmiddels contact gelegd. Zodra er voldoende vrijwilligers zijn wordt het project via het internet en islamitische organisaties bekend gemaakt. Ben je geïnteresseerd? Mail dan naar info@abubakker.tk of bel 070 427 3462 (alleen 's avonds). Zie voor meer informatie de pagina 'Hoofddoeken' op www.abubakker.nl. PS. reageer niet op dit bericht, maar stuur een e-mail naar info@abubakker.tk als je wilt meedoen..

Scottie
16-03-2004, 17:38
Nou, de AEL heeft medewerking toegezegd. Lekker, een leider de in de gevangenis heeft gezeten, en flink in de boekjes van de Bruinhemden gekeken. De Bruinhemden die de weg effenden voor de Nazi's. Die gaan helpen. Tweede Kamer gaat debatteren over hoofddoekjes Uitgegeven: 16 maart 2004 16:39 DEN HAAG - De Tweede Kamer gaat op verzoek van de LPF debatteren over religieuze uitingen door ambtenaren, zoals het dragen van hoofddoeken. Voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer stond het debat dinsdag toe, hoewel de grote partijen niet zo'n haast hadden met een overleg over deze kwestie. De VVD wilde eerst het integratiedebat met de commissie-Blok afwachten. CDA en PvdA wilden antwoorden op Kamervragen en een brief afwachten. Weisglas wil vier ministers uitnodigen: Donner van Justitie, Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie, Remkes van Binnenlandse Zaken en De Graaf van Bestuurlijke Vernieuwing. Het is nog niet bekend wanneer het debat plaatsvindt, maar mogelijk nog deze week. Ambtskostuum Aanleiding voor LPF-Tweede-Kamerlid Eerdmans om op een debat aan te dringen, zijn antwoorden die Donner en Remkes dinsdag geven op vragen van de LPF over een wettelijke regeling van kledingvoorschriften. De voorganger van Donner, minister Korthals, had gezegd daaraan te werken voor de rechterlijke organisatie. Over het ambtskostuum komt een aparte melding in de wet voor de rechterlijke ambtenaren. Maar Donner en Remkes zijn soepeler voor ambtenaren in het algemeen en stellen "dat het ambtenaarschap niet moet leiden tot het verlies van grondrechten." De bewindslieden vinden dan ook dat het dragen van kledingstukken of sieraden die mogelijk uitdrukking geven aan een religieuze overtuiging "in beginsel het goed ambtenaarschap niet in de weg staat." Alleen als deze kledingstukken of sieraden het ambtelijk functioneren belemmeren, mag het niet. Ze wijzen op de gezichtsbedekkende sluier (chador) die de communicatie en identificatie kan bemoeilijken. De LPF is het niet eens met de ministers. De partij vindt dat ambtenaren vanwege de scheiding van staat en kerk, geen religieuze uitingen mogen voeren tijdens hun werk. Dat zou ook op openbare scholen moeten gelden, zoals in Frankrijk het geval is. Het liefst ziet de LPF een verbod.

Scottie
16-03-2004, 18:40
?

Deliana
16-03-2004, 18:44
Origineel gepost door ZINEDINE_76 Weet waar ik bang voor ben..vrouwen die in blauwe jurken rondlopen en je vertellen dat je geen kanker hebt.!! Wil je erover praten ?:D

islamietje114
16-03-2004, 18:47

Origineel gepost door Scottie Nou, de AEL heeft medewerking toegezegd. Lekker, een leider de in de gevangenis heeft gezeten, en flink in de boekjes van de Bruinhemden gekeken. De Bruinhemden die de weg effenden voor de Nazi's. Die gaan helpen. Tweede Kamer gaat debatteren over hoofddoekjes Uitgegeven: 16 maart 2004 16:39 DEN HAAG - De Tweede Kamer gaat op verzoek van de LPF debatteren over religieuze uitingen door ambtenaren, zoals het dragen van hoofddoeken. Voorzitter Weisglas van de Tweede Kamer stond het debat dinsdag toe, hoewel de grote partijen niet zo'n haast hadden met een overleg over deze kwestie. De VVD wilde eerst het integratiedebat met de commissie-Blok afwachten. CDA en PvdA wilden antwoorden op Kamervragen en een brief afwachten. Weisglas wil vier ministers uitnodigen: Donner van Justitie, Verdonk van Vreemdelingenzaken en Integratie, Remkes van Binnenlandse Zaken en De Graaf van Bestuurlijke Vernieuwing. Het is nog niet bekend wanneer het debat plaatsvindt, maar mogelijk nog deze week. Ambtskostuum Aanleiding voor LPF-Tweede-Kamerlid Eerdmans om op een debat aan te dringen, zijn antwoorden die Donner en Remkes dinsdag geven op vragen van de LPF over een wettelijke regeling van kledingvoorschriften. De voorganger van Donner, minister Korthals, had gezegd daaraan te werken voor de rechterlijke organisatie. Over het ambtskostuum komt een aparte melding in de wet voor de rechterlijke ambtenaren. Maar Donner en Remkes zijn soepeler voor ambtenaren in het algemeen en stellen "dat het ambtenaarschap niet moet leiden tot het verlies van grondrechten." De bewindslieden vinden dan ook dat het dragen van kledingstukken of sieraden die mogelijk uitdrukking geven aan een religieuze overtuiging "in beginsel het goed ambtenaarschap niet in de weg staat." Alleen als deze kledingstukken of sieraden het ambtelijk functioneren belemmeren, mag het niet. Ze wijzen op de gezichtsbedekkende sluier (chador) die de communicatie en identificatie kan bemoeilijken. De LPF is het niet eens met de ministers. De partij vindt dat ambtenaren vanwege de scheiding van staat en kerk, geen religieuze uitingen mogen voeren tijdens hun werk. Dat zou ook op openbare scholen moeten gelden, zoals in Frankrijk het geval is. Het liefst ziet de LPF een verbod. Dat het LPF liever een verbod ziet dat wist ik wel! dank allah swt tot op de dag van vandaag dat pimmetje koud is gemaakt!!! ik lig er echt niet wakker van dat er een hoofddoekverbod komt of dat er over gedebateert word! ik blijf rieleks mijn doekje ophouden...zodra ik de bak indraai of wat dan ook dan zeg ik AJU! en dan haal ik mijn gezichtssluier uit de kast... in dat geval word het: JIHAD IS MY WAY!! een zekere zelfmoord aanslag op de 2e kamer ofzo....als ik me hoofddoekje niet op mag houden maak ik hun liever af....

arabchrstn
17-03-2004, 21:49
De AEL heeft al medewerkinge toegezegd... Ja, dat vind ik ook erg voor je, jammer...

Peej
17-03-2004, 21:56
Klik maar even op onderstaande link. Dan is een mailtje naar Abubakker niet meer nodig. http://forums.marokko.nl/showthread.php?postid=4220404#post4220404