Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Er kwam laatst een .......naar me toe...

Sultana
13-03-2004, 17:51

Er kwam laatst een zwerver naar me toe (met een lucht om zich heen waar je U tegen zegt) of ik wat kon missen, hij had namelijk geld nodig voor een slaapplaats. Normaal geef ik nooit wat, omdat ik niet geloof dat ze dat geld daar ook daadwerkelijk voor gebruiken. Ik denk namelijk dat ze het geld in hun 'neus stoppen'. Maar later dacht ik; ik geef het in de naam van Allah en ga gewoon van het goede uit...... En jullie?

cambou
13-03-2004, 18:00
zo moet het ook nwiha zwien

Sultana
13-03-2004, 18:16
Met de bedelaars in Marokko heb ik het zeker meer mee te doen. Het lijkt mij althans zo vernederend om je hand uit moeten steken en mensen geld te moeten vragen...... Soms moet ik weleens aan dat ene nummer denken...'think twice, because there is another day in paradise', ook gezongen door Brandy. In de clip zie je dan een man die het helemaal gemaakt had en iedereen kende hem, veel vrienden..... Later wordt het een zwerver....en niemand ziet hem staan.....hij zag de zwevers ook nooit staan....en later wordt hij er zelf een.

mi_lou_da82
13-03-2004, 18:59
Ik en mijn nicht hebben in marokko ook gegeven en 1 keer zei een vrouw :Is dit alles ???? Wollah ik d8 bij mezelf :rolleyes: laat maaar gaaan ook

Johanna
13-03-2004, 19:15

Origineel gepost door mi_lou_da82 Ik en mijn nicht hebben in marokko ook gegeven en 1 keer zei een vrouw :Is dit alles ???? Wollah ik d8 bij mezelf :rolleyes: laat maaar gaaan ook Wat mij betreft als iemand zo reageerd dan hebben ze het niet echt nodig. Ik heb zelf ook een keer in Marokko aan een vrouw met een kind gegeven. Het was in mijn ogen niet veel maar ze kan er wel een brood en een pak melk voor kopen en was daar heel dankbaar voor.

Mocro4eva
13-03-2004, 19:27
Hier in NL niet, in Marokko wel, maar het ligt aan de persoon. Sommige mensen hebben er hun vak van gemaakt om te bedelen. Geloof me de mensen die het, het hardst nodig hebben zullen hun hand niet zo snel uitsteken naar andere mensen. Soms dan weet ik gewoon dat die mensen het geld verkeerd gaan gebruiken of het niet echt nodig hebben, maar omdat ze zeggen fi sabililah geef ik het wel.

sweet_nadoria
13-03-2004, 21:29
Ik zeg altijd Fisa Billah ... In de stad en op stations komen ze ook regelmatig op je af, en echte mensen die niks hebben ... Beginnen bij mij echt altijd met Salam oe allaikoum, aa agti allah ie yardie aliek ... Allah ie raham al walidien ... Dan kan ik het echt niet laten om niet te geven ... Pfff helemaal in Marokko ... In Marokko doet het geld me echt niks ... Sommige waarvan ik kan zien dat ze het nodig hebben geef ik zo zonder moeite 10 euro ... Ik heb zo vaak zwervers geld gegeven om schoenen te kopen en dat geld deed me niks !!! Maaltijden gekocht voor ze ... Ik voelde me goed op de een of andere manier ... Ik dacht hun blij, en ik ook !!! Gun een ander wat je je zelf ook gunt !!!!!

nazib
13-03-2004, 22:43
eseleem ouelekoum, sultana . ik vind dat je hier in nederland niet hoeft te bedelen, want hier heeft iedereen recht op een bijdrag om van te leven, en ik vind dat je wanneer iedereen geld gaat geven, dan stimuleer je ze. ik begrijp ook wel dat het zillelg is voor die genen, maar wat je zelf zegt ze hebben het meestal nodig voor de drugs. en wat betreft marokko daar zijn ze helemaal niet te vertrouwen de gene die daar bedelen zijn stinkend rijk, en dat alleen maar door te bedelen.

Sultana
13-03-2004, 23:47
ja maar dat is nou een grote fout die wij maken, wij denken voor die bedelaars; 'ja, misschien gaan ze dat en dat er mee doen, en ja volgens mij zijn ze heel rijk......omdat er een aantal de boel oplichten, worden andere bedelaars die oprecht bedelen de dupe, dat mag toch niet zo zijn. En wat betreft dat in Nederland iedereen recht heeft op een bijdrage, tje dat is wel zo, maar vaak gaat het om dakloze die verslaafd zijn en hun centjes 'opgesnoven' cq 'ingespoten' hebben en daardoor niets meer hebben om eten te kopen etc.

yasmina.
18-03-2004, 11:08
Inderdaad als ze beginnen met Salam oe allaikoum, aa agti allah ie yardie aliek ... Allah ie raham al walidien ... Dan kan ik het ook niet laten om niet te geven ..... Ik voel me altijd heel raar als ik bedelaars in marokko zie. Dan wil ik ze ook altijd wat geven, ook al is het 1 dirham. Was een keer bij de douane grens spanje-marokko, kwam er een vrouwtje naar me toe met een kind.. ik had geen geld en zat in de auto... Mijn vader was papieren aan het regelen. Moeder was met broertje of zusje naar de wc op zoek.... ik zei dus dat ik niets had en voelde me er ontzettend schuldig over. Ik had een zakje chips in mijn handen waar ik van zat te eten.... en had zelfs moeite om dat chippie da'k in mijn mond had door te slikken..... ja, ik voel me echt raaaaar als ik bedelaars zie.... heb ontzettend met ze te doen en vind het ontzettend zielig... Maar goed, ik dacht, ik geef haar dat zakje chips dan maar... maar ze was niet tevreden....ze pakte het wel aan en liep weg... ff later zag ik die zak chips op te grond en ze kwam weer terug om geld te vragen............ Nou ja.... dan weet ik het ooook niet meer hoor... Als ik op de markt loop in marokko probeer ik wel iedereen wat te geven...... voel me ook een beetje raar als diegene van alles opnoemt om zijn dank te tonen. Dan heb ik zoiets van: niets te danken, als ik kon had ik je meer gegeven............ maar goed....... mijn man kijkt er anders tegenaan Die zegt dat er in de zomer juist heel veel bedelaars op een bepaalde plaats zijn die er normaal gesproken nooit zijn. Dat er rijke mensen tussen zitten..... en van het bedelen een soort tbiha van hebben gemaakt. Was een keer uitgekomen dat een bedelaar, vele huizen en grond bezit.... gewoon harstikke rijk was... maar het niet kon laten om te bedelen... en ja, zij verpesten het inderdaad voor echte bedelaars. Toen er een keer een jongen mij en mijn man achterna liep om geld te bedelen was mijn man bezig hem weg te jagen......... Ik stond erbij en kon het echt niet aaanzien! Heb dus tegen mijn man gezegd dat ie best wel ff wat kon geven........! Die jongen wilde wat geld om te eten. Maar mijn man zei: ik ken die jongens.... ze hebben het geld helemaal niet nodig om te eten, maar om te snuiven....... dat zie je zo! Maar goed, na een beetje aandringen heeft ie tegen de jongen gezegd: je wil dus eten? die jongen: ja mijn man; kom maar mee: en ging naar zo'n winkeltje waar ze bokadio smeren (stokbrood met vis of zo)... en betaalde het voor hem.. zo zei die.... nou kan hij mijn geld in ieder geval niet gebruiken om te snuiven!....... Als ik dan zie hoe hard mijn man kan zijn door die mensen van zich weg te jagen of geen aandacht te besteden breekt mijn hart.... Kan er echt absoluut niet tegen. Heb gauw medelijden met ze. Was een keertje liep ik in de stad en er kwam een kleine meid (dan ben ik ook al helemaal bepakt door medelijden... echt erg ben ik hoor)... ze vroeg geld... Had geen geld op zak.... (was met mijn vader en hij betaalde :) ... maar ik had een flesje koud water in mijn handen... ze vroeg dus om te drinken......... Ik gaf het en opeens werd ik omcirkeld door allerlei andere meiden! Ik schrok joh... iedereen kwam op me af... mijn vader sleurde me echt weg en jaagde ze weg...... mijn zwager was erbij en zij dat ik nooit wat moest geven... dat ze altijd zo doen.... Schrok me echt rot... en toch, als ik weer een meisje zie die wat geld vraagt kan ik het niet over mijn hart verdragen om niets te geven....... jaja... zwak punt...... heeel erg zwak punt. hEEEEEEEEEEEl verhaal... sorry hoor, raak er maar niet over uitgepraat ;)

marilynmonroe
18-03-2004, 11:38
Origineel gepost door Sultana ja maar dat is nou een grote fout die wij maken, wij denken voor die bedelaars; 'ja, misschien gaan ze dat en dat er mee doen, en ja volgens mij zijn ze heel rijk......omdat er een aantal de boel oplichten, worden andere bedelaars die oprecht bedelen de dupe, dat mag toch niet zo zijn. En wat betreft dat in Nederland iedereen recht heeft op een bijdrage, tje dat is wel zo, maar vaak gaat het om dakloze die verslaafd zijn en hun centjes 'opgesnoven' cq 'ingespoten' hebben en daardoor niets meer hebben om eten te kopen etc. Je zegt het heel goed, verslaafde daklozen! Met andere woorden, zij besteden alles aan hun verslaving. Eten krijgen ze namelijk gratis bij het leger des heils of in de kerk. Dus als je verstandig bent, spaar je dat geld op voor de echte arme mensen in Marokko.