Bekijk originele versie : Oproep tot herdenking.
Nou, misschien kan Marokko.nl in haar bewegend beeldje rechtsboven een oproep doen om nu de slachtoffers in Madrid te herdenken. Een oproep om ook hun nabestaanden en die 1.400 ernstig gewonde mensen te gedenken.
NS zet treinen maandag drie minuten stil
Uitgegeven: 13 maart 2004 12:28
UTRECHT - De treinen staan komende maandag vanaf 12.00 uur drie minuten stil. Dat heeft NS zaterdag gemeld. De actie is bedoeld om de slachtoffers van de aanslagen in Madrid te gedenken.
"We zijn erg nauw betrokken bij onze zusterorganisatie in Madrid. Dit gebaar is bedoeld als medeleven", aldus een woordvoerder van NS Reizigers. De aanslagen zijn volgens hem als een schok door het bedrijf gegaan. De directie heeft de dag na de aanslag ook een telegram gestuurd naar de Spaanse collega's.
De herdenking volgt op de oproep van de Europese Unie om maandag stil te staan bij de gevolgen van de aanslagen. Premier Balkenende heeft Nederland en het bedrijfsleven vervolgens opgeroepen daaraan gehoor te geven.
Voor de treinenloop maakt de herdenking niet veel uit, stelt de woordvoerder. "In principe schuift alles drie minuten op. Alle seinen gaan korte tijd op rood. Treinen stoppen, waar ze zich ook bevinden, op het station of in het weiland."
De herdenking heeft in het hele NS-bedrijf plaats. Alle medewerkers op kantoren, stations, werkplaatsen of op de trein wordt gevraagd eraan mee te doen.
Waarom herdenken we niet met ze alle. En herdenken we alle slachtoffers in het algemeen.
dan vormen we misschien een eenheid. en kunnen de hoge heren zien dat ze een stel .........zijn. en dat we als mensheid vrede willen. want als we zo doorblijven gaan dan ben ik bang dat we de afgrond in gaan. met andere worden een 3e wereldoorlog en geloof mij dat raakt èèn ieder.
Origineel gepost door hasj2
Waarom herdenken we niet met ze alle. En herdenken we alle slachtoffers in het algemeen.
dan vormen we misschien een eenheid. en kunnen de hoge heren zien dat ze een stel .........zijn. en dat we als mensheid vrede willen. want als we zo doorblijven gaan dan ben ik bang dat we de afgrond in gaan. met andere worden een 3e wereldoorlog en geloof mij dat raakt èèn ieder.
Precies, hasj2..dat was ook mijn gedachte.
Nou, ik ben het met Sahira en Hasj eens. Het moet anders, die aanslagen zijn een heilloze weg.
Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar net als de moord op Fortuyn hoop ik, nu die aanslag dan is gedaan, dat het geen moslimorganisatie was die het heeft gedaan.
Het enige goede dat dan nog kan gebeuren is dat alle moslimorganisaties afstand nemen van dit soort geweld. Blaas desnoods een leider op, maar laat in God's naam onschuldige mensen erbuiten.
Naar mate ik ouder ben lijkt het wel alsof ik er steeds minder goed tegen dit soort geweld kan. Het went dus niet, integendeel, het grijpt me steeds sterker aan.
Goed plan, ben het met jullie eens.
Je krijgt bijna niet meer de tijd om een ramp te verwerken of de volgende dient zich al aan. Al die doden in Marokko na een aardbeving en gelijk er bovenop weer 200 doden. En dan heb ik het nog niet eens over de rest van de wereld. Zoveel doden, en zo zinloos.
Een soort dag van voor een vredeswens of zo. Misschien allemaal een witte vlag (kleur van de overgave) of een groene vlag (kleur van de hoop) maken en dan een V van vrede erop. En dan dezelfde dag voor de hele wereld. Wat zal dat mooi zijn als op de hele wereld ze die vlaggen (hopelijk bij iedereen) ophangen.
Maar ja, hoe begin je zoiets. Ik voel me een klein stipje op de wereld.
En wat voor andere concrete ideëen zijn er?
VOOR de mensen... en TEGEN de terror.
Alle slachtoffers wie ze ook zijn van wat onheil dan ook..zijn slachtoffers..RESPECT en meedeleven is het minste wat een individu kan tonen..
Daarom steun ik van harte dit initiatief...
aboe qatadaa, wil jij alsjeblieft weg gaan uit dit land vol koeffaars? En gaan wonen in een land met nog meer van die goede mensen net als jij? Dan zul jij veel gelukkiger zijn. Daar zul jij je meer thuis voelen. En dan zijn wij ook gelukkiger.
Nou, helemaal mee eens, met Perez: "Als je beter kunt moet je beter gaan". Zeg ik.
Niemand vraagt je om hier te blijven. Als het je hier niet naar de zin is, dan ga je toch naar islamingesteld land? "Als je beter kunt, dan moet je beter gaan".
Nederland; je mag er soms in, maar altijd uit.
aboe qatadaa,de doden in madrid waren onschuldig. waarom . jij die zich moslim noemt kan geen recpect voor die onschuldige mensen hebben. ik als moslim voel een diepe verachting voor mensen die zich moslim noemen en onschuldigmensen op blazen. denken ze nu werkijlijk dat door mensen opte blezen in de hemel komen.hun wacht alleen een enkeltje hellllllllll.MET HAAT KOM JE NIET VER. MET NASTEN LIEFDE EN MEDEDOGEN WEL.
Origineel gepost door Scottie
Nou, ik ben het met Sahira en Hasj eens. Het moet anders, die aanslagen zijn een heilloze weg.
Ik weet dat ik het niet mag zeggen, maar net als de moord op Fortuyn hoop ik, nu die aanslag dan is gedaan, dat het geen moslimorganisatie was die het heeft gedaan.
Het enige goede dat dan nog kan gebeuren is dat alle moslimorganisaties afstand nemen van dit soort geweld. Blaas desnoods een leider op, maar laat in God's naam onschuldige mensen erbuiten.
Naar mate ik ouder ben lijkt het wel alsof ik er steeds minder goed tegen dit soort geweld kan. Het went dus niet, integendeel, het grijpt me steeds sterker aan.
De eerste gedachte die door me heen ging was, laat het aub de ETA zijn...niet dat het daardoor minder erg is, maar moslims over de hele wereld hebben al zoveel te lijden onder dit soort acties, want niet ALLE moslims zijn gewelddadig, het is eigenlijk te zot dat ik dit zo moet zeggen.
Scottie, ik heb nooit tegen geweld gekund, maar inderdaad, naarmate ik ouder wordt, begroot het me des te meer.
Origineel gepost door Perez
Een soort dag van voor een vredeswens of zo. Misschien allemaal een witte vlag (kleur van de overgave) of een groene vlag (kleur van de hoop) maken en dan een V van vrede erop. En dan dezelfde dag voor de hele wereld. Wat zal dat mooi zijn als op de hele wereld ze die vlaggen (hopelijk bij iedereen) ophangen.
Maar ja, hoe begin je zoiets. Ik voel me een klein stipje op de wereld.
En wat voor andere concrete ideëen zijn er?
Al ben je een stipje op de wereld, je bent er!
Het minste wat we kunnen doen is in iedergeval maandag 3 minuten stilte in acht nemen...wij hadden nl. ook in een trein kunnen zitten. :(
salimma19
14-03-2004, 00:39
Hmmm............waarom deden ze dit niet na de aanslagen in Marokko????
Maar ook ik zal een minuut stilte in acht nemen. Samen met de rest van mijn klas morgen.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.