Bekijk originele versie : Een diamant is een waardevolle steen.
AbaHoeCh
13-03-2004, 14:57
Een ieder van ons zou wel zo een diamant willen bezitten. Hoe zou jij omgaan met een diamant als jij die zou hebben? Zou je het niet goed bewaren in een doos? Zou je het niet ver houden van de ogen van de mensen uit vrees dat zij jouw diamant willen stelen? Zou je jouw diamant niet koesteren en goed verzorgen? Vindt jij jezelf niet kostbaarder dan als een diamant?
Heb jij minder rechten dan een diamant?
Waarom wordt een diamant behoedt tegen het slechte van buitenaf. Is een schepsel van vlees en bloed niet meer waard?
Ben jij, mijn beste moslimzuster niet meer waard om jouw schoonheid voor jezelf te houden? Ben jij niet meer waard om jezelf te beschermen? Beschouw jezelf als een diamant mijn moslimzuster, jouw waarde zal alleen maar stijgen, je trots en eer zullen niet benadeeld kunnen worden en respect naar jou toe zal buitengewoon zijn.
"O Profeet, zeg tot jouw echtgenotes en tot jouw dochters en tot de vrouwen van de gelovigen dat zij hun overkleden (Djilab) over zich heen laten hangen. Op die manier is het gemakkelijker om hen te herkennen en worden zij niet lastig gevallen. En Allah is Vergevensgezind, Meest Barmhartig."
{Hoofdstuk Al Ahzab vers 59}
xxhananexx
13-03-2004, 15:01
Weow kippenvel.......
ik kreek echt kippenvel toen ik dit las.....
01LaHbIbAh09
13-03-2004, 18:38
Mach'Allah!!! Echt Prachtig verwoord...
LieveMeisje
13-03-2004, 18:42
Mashàllah mooi geschreven....
Meknesiaaaaaaaa
13-03-2004, 19:36
ma`challah is echt mooi.....en je hebt groot gelijk zuster...moge allah je belonen,,!! firdaous
Mag ik daaraan toevoegen dat de waarde van een steen zoals b.v de diamant is aangegeven door mensen die handelen uit eigenbelang...
Terwijl aan de andere hand de waarde van onze moslimzusters is aangegeven door Allah, Alkariem (swt)...
Druk elkaar op het hart om vrouwen goed te behandelen' (Moesliem)
“Een ieder die twee meisjes grootbrengt tot zij de volwassenheid bereiken – degene en ik zullen (samen) komen op de Dag der Opstanding – en hij strengelde zijn vingers inéén (in het Paradijs). (Moeslim)
“…En wanneer julie een afkeer van hen hebben, dan kan het zijn dat jullie een afkeer hebben van iets, terwijl Allah daarin veel goeds gelegd heeft.” (4:19)
AbaHoeCh
13-03-2004, 21:15
lady's shokran voor de reacties ;) maar ik zelf heb het niet geschreven....heb het via mail gekregen
A_K_A :goedzo:
een hele mooie geweldige gedicht.... :goedzo:
Origineel gepost door sammmy
een hele mooie geweldige gedicht.... :goedzo:
Welk gedicht? :(
:hihi:
alhoceimachaima
13-03-2004, 23:34
macha'ALLAH EGT mooi:(
AbaHoeCh
13-03-2004, 23:46
ja hé :(
marocalhoceima
14-03-2004, 00:04
helemaal mee eens kijk maar naar mijn ondertekening haha!!
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.