Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ondernemen in marokko. Wie heeft er mooie plannen.

Pagina's : [1] 2

hessen007
06-01-2009, 13:08

Selaam, Ik ben een jongen die zijn toekomst graag in marokko wil opbouwen. Ik hou van marokko, zijn landschappen, het weer, mijn famillie etc. Marokko is een ontwikkelingsland en naar verwachting zal de economie blijven groeien. als oorlog de wereld niet uit elkaar scheurt. Als je geld wilt maken in marokko of iets van plan bent, dan zijn de komende jaren de juiste moment om te gaan investeren in marokkaanse sectoren. Voor sommige sectoren zou het beter zijn geweest als je de afgelopen jaren had geinvesteerd, zoals de bouwsector. De grond die in het jaar 2000 voor tien euro per vierkante meter kon kopen, is de prijs nu tien keer hoger. Huizen of luze appartement die je in agadir nog in 2006 voor 40.000 kon kopen, staan nu te koop voor 75.000, dat is 35000 euro winst op twee jaar. Voor onroerendgoed makelaar heb je kapitaal nodig en dat hebben meeste van ons niet, anders zou je echt fors geld kunnen maken in marokko. Ik dacht aan een plan wat beter is te verwezenlijken en realistischer. Hebben jullie ideeen. Misschien iets in de import en export. Of een mc donalds in de berberse gedeelte. Of een KFC. Volgens mij zijn deze moeilijk te realiseren. Ik wil geen gebruik maken van naieve mensen, dus als je een goeie plan hebt die je niet wil delen, totaal begrijpelijk.

koekje21
06-01-2009, 13:33
casa en tanga zijn de plekkn om te werken cafe openen franchise zelf zaten we tedenken aan starbucks dat heb je in marokko nog niet. marokko moet je lef hebben iedereen neemt daar leningen om vervolges wat te doen maar je moet weleerst en vast inkomen hebben vandaaruit ff een jaar of2 wonen en ronkijken

hessen007
06-01-2009, 14:05
Een franchise zit je wel aan de regels vast van het moederbedrijf. Ik denk dat je goed moet uitzoeken wat de voor- en nadelen zijn en die met elkaar afwegen. Ik wil een KFC. Eten is iets wat loopt in marokko en kip vinden ze heerlijk, maar weet niet of ik die doel kan realiseren. Ik moet nog alles uitzoeken en als het teveel vraagt, dan naar iets anders kijken.

koekje21
06-01-2009, 14:07
de kfc di eral zijn lopen redlijk kan je beter mac

hessen007
06-01-2009, 14:08

Cafe's heb je al zoveel en wil iets openenen waarvoor je niet veel geld voor nodig hebt en goed is te verwezenlijken. Ik dacht eerst aan een onroerengoedbemiddelaar tussen Europeanen, die een huis in marokko willen kopen en marokkaanse onroerendgoedmakelaars. Ik ging op het internet zoeken en er bleken al veel van die bemiddelingsbureau's te zijn en hele goeie. Ik ben misschien dan te laat hiermee. Voor zulke plannen heb je eigenlijk niet veel kapitaal nodig, maar je speelt goed in op de ontwikkeling en trends van de marokkaanse economie waardoor je alsnog veel geld kan maken. Het is inderdaad om te kijken wat in de rest van wereld al bestaat en ook heel goed pas bij de consument in marokko.

hessen007
06-01-2009, 14:10
Niet overal hebben ze KFC's. In agadir hebben ze geen KFC, en dat is een goeie stad om zo eentje te openen. Of de moderne en mooie steden in sahara, essouira, tantan, maar wil ik niet wonen.

koekje21
06-01-2009, 14:12
we hebben een cafee in casa 450.000 door 3 man opbrengst per maand 60.000 winst 30.000 de man 10.000 is voor mij wel redeljjk om van te leve verder verhuurt een bedrijf ons huis in marrakech 1200 per maand en de rest voor hen ondertussen bouwen en verkopen

Hasna_real
06-01-2009, 14:13
Selaam, Ik ben een jongen die zijn toekomst graag in marokko wil opbouwen. Ik hou van marokko, zijn landschappen, het weer, mijn famillie etc. Marokko is een ontwikkelingsland en naar verwachting zal de economie blijven groeien. als oorlog de wereld niet uit elkaar scheurt. Als je geld wilt maken in marokko of iets van plan bent, dan zijn de komende jaren de juiste moment om te gaan investeren in marokkaanse sectoren. Voor sommige sectoren zou het beter zijn geweest als je de afgelopen jaren had geinvesteerd, zoals de bouwsector. De grond die in het jaar 2000 voor tien euro per vierkante meter kon kopen, is de prijs nu tien keer hoger. Huizen of luze appartement die je in agadir nog in 2006 voor 40.000 kon kopen, staan nu te koop voor 75.000, dat is 35000 euro winst op twee jaar. Voor onroerendgoed makelaar heb je kapitaal nodig en dat hebben meeste van ons niet, anders zou je echt fors geld kunnen maken in marokko. Ik dacht aan een plan wat beter is te verwezenlijken en realistischer. Hebben jullie ideeen. Misschien iets in de import en export. Of een mc donalds in de berberse gedeelte. Of een KFC. Volgens mij zijn deze moeilijk te realiseren. Ik wil geen gebruik maken van naieve mensen, dus als je een goeie plan hebt die je niet wil delen, totaal begrijpelijk. Eten bij dit soort zaken is te duur voor de locale bevolking. Dat wil zeggen dat het zomers storm loopt, maar na september dood is. Er is grote vraag in Marokko naar bepaalde bouwmaterialen, zoals die in Europa. Denk dan aan isolatiemateriaal, dubbel glas, centrale verwarmingsketels etc. Wij hebben zelf houten deuren geexporteerd naar Marokko. De container van 400 deuren was binnen 3 weken leeg!

koekje21
06-01-2009, 14:13
beste is een partner zoeken

hessen007
06-01-2009, 14:14
Goed gedaan, bsahtek. Maar waar haalt een jongen als ik 4,5 ton vandaan om een cafe te starten:P

koekje21
06-01-2009, 14:16
zonder geld kan je niks in marokko rest te lenen

hessen007
06-01-2009, 14:17
Eten bij dit soort zaken is te duur voor de locale bevolking. Dat wil zeggen dat het zomers storm loopt, maar na september dood is. Er is grote vraag in Marokko naar bepaalde bouwmaterialen, zoals die in Europa. Denk dan aan isolatiemateriaal, dubbel glas, centrale verwarmingsketels etc. Wij hebben zelf houten deuren geexporteerd naar Marokko. De container van 400 deuren was binnen 3 weken leeg! Zoals je ziet ging ik mijn kansen ook zoeken in de import en export, dat is een heel goed idee van jouw. Bij wie hebben jullie die 400 houten deuren ingekocht? Bedankt voor je reactie

hessen007
06-01-2009, 14:18
zonder geld kan je niks in marokko rest te lenen Starterskapitaal van 5 ton, waar haal ik dat vandaan, dat is voor mij onmogelijk.

hessen007
06-01-2009, 14:20
Kom op mensen. Ik wil meer ideeen zien. Alvast bedankt

Hasna_real
06-01-2009, 14:23

Zoals je ziet ging ik mijn kansen ook zoeken in de import en export, dat is een heel goed idee van jouw. Bij wie hebben jullie die 400 houten deuren ingekocht? Bedankt voor je reactie Bij een bedrijf in Turkije. (Als je handelt met Turkije, krijg je in Marokko zowiezo korting bij de douane, als je maar tijdig in het bezit bent van een Eur1 certificaat). De tweede container is inmiddels onderweg naar Marokko. Insa Allah zal dit ook snel gaan.

Pagina's : [1] 2