Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : spot drijven met de echte gelovigen!!!

Pagina's : [1] 2 3

morad29
10-03-2004, 16:42

Spot drijven met de hidjaab van de Moslimvrouw Vraag: Wat is het oordeel over iemand die de spot drijft met het dragen van de hidjaab? Antwoord: Degene die de spot drijft met een moslim of een moslima omdat die zich houdt aan de Islamitische voorschriften is een kaafir (ongelovige). Dit geldt zowel voor het dragen van de hidjaab als voor iets anders. Dit op basis van de overlevering van Ibn cOmar: “Een man zei temidden van een gezelschap (terwijl zij onderweg waren) tijdens de slag van Taboek: ,,Als het gaat om liefde voor voedsel, leugenachtige tongen en lafheid tijdens het treffen (van de vijand op het slagveld) heb ik nog nooit iemand zoals onze geleerden gezien.” Waarop een man zei: ,,Je hebt gelogen, maar jij bent (slechts) een hypocriet! Ik zal de Boodschapper van Allah hierover zeker informeren.” Hij vertelde de Boodschapper van Allah hierover en (een vers uit) de Koran werd geopenbaard. Abdullah Ibn cOmar zei: ,,En ik zag hem (de hypocriet) hangen aan de teugels van de kameel van de Boodschapper van Allah terwijl de stenen hem bijna ten val brachten en hij zei: ,,O Boodschapper van Allah, wij waren slechts aan het dollen en spelen.” De Boodschapper van Allah antwoordde: "Waren jullie de spot aan het drijven met Allah en Zijn Tekenen en Zijn Boodschapper?” Verontschuldigt jullie maar niet. Voorzeker, jullie zijn ongelovig geworden nadat jullie gelovig waren. Als wij een groep van jullie vergeven dan zullen wij een andere groep bestraffen omdat zij misdadigers waren. ” (Soerat at-Tawbah: 65-66) Allah stelt het spotten met de gelovigen gelijk aan het spotten met Hemzelf, Zijn Tekenen en Zijn Profeet (vrede zij met hem). En alle leiding komt van Allah.

asiamoslima
10-03-2004, 20:40
Ja ik heb er ook zo'n hekel aan. Zo was ik laatst in de Lidl en daar was een vrouw met niqaab (gezichtssluier) ook was er een marokkaans stel aanwezig ik schat ze een jaar of 40, moehiem op een gegeven moment wees die marokkaanse man naar die vrouw met niqaab met zo'n blik van moet je dat zien een beetje van moet je kijken wat een gek en die vrouw zegmaar lachen nou op dat moment kreeg ik zo'n hekel aan dat soort mensen, hoe kun je nou je eigen zuster uitlachen, echt vreselijk. Ook hoor ik van andere zusters die wel de niqaab dragen dat ze het vooral moeilijk hebben met onze eigen mensen die hen dan aankijken alsof ze van mars komen. Het enige wat ik kan zeggen dat ik echt trots ben op onze zusters die zich kleden met de intentie dat Allah Soebhana wa Ta'ala het van hen accepteert, overigens geldt dit ook voor onze broeders. Abu Mousa, moge Allah met hem tevreden zijn, heeft overgeleverd: ''De Profeet, Allah's zegen en vrede zij met Hem, heeft gezegd: 'De gelovige vormt samen met een andere gelovige een soort bouwwerk, het ene deel steunt op het andere. Hij maakt een gebaar door zijn vingers in elkaar te schuiven. (Overgeleverd door Bouchari en Mouslim) Ik vind dit echt een mooie hadieth zoals wij horen te zijn. Ik hou van jullie omwille van Allah, Asia Moslima :zwaai:

BintElmagreb
11-03-2004, 23:27
Spotten is deze tijden jammer genoeg aan de orde van de dag. De hoofddoek is nu the issue om als pispaal te gebruiken... Erg triest allemaal. Ik advieseer de moslima 's om sterk in hun schoenen en zich niet uit het veld weg te laten slaan door dit soort onzinnige uitspraken! Wassalaam. :zwaai:

haza
12-03-2004, 13:44
salamwahalajkoem alle eerst vind ik het knap dat er meer meiden een hooftdoek dragen ik vind dat zo mooi als een jonge meid elhizab heeft maar ik vind het jammer dan nog veel mensen niet weten wat elhizab inhoud voor mij hoeft het niet helemaal bedekt ,dus gezicht sluier enzo maar ik vindt het niet kunnen dat je met een hoofddoek loopt en daar onder eenstrakke broek of eenblouse met kortte mouwen kijk iedereen moet het zelf weten wat ie in deze wereld doet maar maak er geen misbruik van kijk ik ben ook maar enen mens ik zeg niet dat ik een engel ben maar we moeten wel proberen er het beste er van te maken woel kamel hoewa rabie he damens beslama

haza
12-03-2004, 14:01

salamwahalajkoem alle eerst vind ik het knap dat er meer meiden een hooftdoek dragen ik vind dat zo mooi als een jonge meid elhizab heeft maar ik vind het jammer dan nog veel mensen niet weten wat elhizab inhoud voor mij hoeft het niet helemaal bedekt ,dus gezicht sluier enzo maar ik vindt het niet kunnen dat je met een hoofddoek loopt en daar onder eenstrakke broek of eenblouse met kortte mouwen kijk iedereen moet het zelf weten wat ie in deze wereld doet maar maak er geen misbruik van kijk ik ben ook maar enen mens ik zeg niet dat ik een engel ben maar we moeten wel proberen er het beste er van te maken woel kamel hoewa rabie he damens beslama

Selly
12-03-2004, 16:15
Je hebt gelijk maar heb je er nooit aan gedacht dat het mes aan beide kanten snijdt? Als een ongesluierde vrouw tussen een groepje gesluierden zit dan wordt ze ook met scheve ogen bekeken. Mensen hebben nu helaas eenmaal de slechte gewoonte om zich niet alleen met henzelf bezig te houden...

haza
14-03-2004, 17:31
salam wahalajkoem ja meid je hebt gelijk maar ik vind dat als je geen hoofddoek hebt helemaal niet zo erg als dat je er misbruik van maakt en ik weet dat zelf onze vrouwen iemand scheef kunnen aankijken maar ze vergeten zichzelf want een echte moslim die oordeelt niet over een ander en onze grootste vijand is onze tong want die kan het niet laten om te auwehoeren ewa jarebie tesmah heliena ewa tehalaw

Safoora
14-03-2004, 23:37
Salaam Aleikom Wa ra7matoe'Allah WoW Dat is Heavy! Spotten met het geloof van je eigen Broeders/zusters... Van een Niet Moslim kan je nog enigzings begrijpen; Tiss een onwetende, verdwaald, etC. Maar je eigen broeders/zusters :( Tuurlijk is het ook triest als men neerbuigend kijkt naar een zuster zonder Hijaab en daar mee spot (Zachtaardigheid in alle zaken) maar ik vindt het wel erger als men spot met een Hijaab Dragende zuster omdat je beledigt niet alleen de zuster maar je beledigt de Wetten van Allah Aza wa DJal. Ghair Insch'Allah..

Tijn
15-03-2004, 10:37
Veel Moslims drijven zelf de spot met Allah, die maken zich niet bepaald druk om hoofdzonden als bedriegen, oordelen of rente……Waarom dan wel de hoofddoek (welke niet eens in de Koran staat) serieus nemen?

sammmy
17-03-2004, 11:01
Het Is Gewoon Te Erg Voor Woorden....... :jammer:

Tijn
18-03-2004, 09:57
Origineel gepost door latifaaa Discusieer niet mee als je niet weet waar je het over hebt aub..... Als ik toch niet weet waar ik `t over heb l.ul me er dan gewoon uit op de inhoud van m`n reactie......Wat je nu doet is erg suf&laf ;)

Tijn
18-03-2004, 10:41
Origineel gepost door latifaaa Ik weet niet welke koran jij gelezen hebt maar er staat duidelijk in de koran dat vrouwen een hoofddoek moeten dragen en daarbij bedoel ik niet een hoofddoek (letterlijk) die alleen de haren bedekt maar ook de boezem de hals en de oren. Gezien jij dus zegt dat het niet in de koran staat vind ik dat jij niet weet waar jij over praat, duidelijk zo? Spijt me zeer maar `t woord hoofddoek komt helemaal niet in de Koran voor. Wel is dit in sommige vertalingen (tussen haakjes) toegevoegd, waarschijnlijk gebaseerd op de hadith, daarin wordt namelijk wel over de "hoofddoek" gesproken.... dus probeer eens een andere/orginele vertaling zou ik zeggen ;)

Tijn
18-03-2004, 11:14
Origineel gepost door latifaaa Logisch he, dat het woord hoofddoek niet in de koran voorkomt, gezien de koran in het arabisch is geschreven. Daar spreken ze van hijaab. Een andere vertaling, hoe kom je erbij. Er is maar 1 koran en dat is de enige waarheid. Ik heb geen zin in een discussie die nergens toe leidt, jij zegt dat het niet in de koran staat, ik zeg van wel. Zolang jij mij geen bewijs kan geven dat het er NIET instaat reageer ik hier niet meer op. ....ik zou ook geen zin hebben in een discussie als ik niet zou weten waar ik `t over heb ;) ps Lees die ene Koran nog maar eens goed door met een paar woordenboeken ernaast.

Oemel_Nawawi
18-03-2004, 11:15
Voor Tijn; The Reality of Hijaab, The Muslim Woman's Dress http://www.troid.org/articles/sisters/hijaab/reality.htm PS: 't lijkt wel alsof je wat minder onder de indruk van bewijzen gegrondvest op de hadith, of nie :p ?

Tijn
18-03-2004, 11:23

Origineel gepost door Oemel_Nawawi Voor Tijn; The Reality of Hijaab, The Muslim Woman's Dress http://www.troid.org/articles/sisters/hijaab/reality.htm PS: 't lijkt wel alsof je wat minder onder de indruk van bewijzen gegrondvest op de hadith, of nie :p ? Ik had `t niet over de Hadith (die niet door alle Moslims worden geaccepteerd), maar over de Koran......lees die maar eens goed door zou ik zeggen ;)

Pagina's : [1] 2 3