Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Algemene heffingskorting stopzetten en rente?

oempie
31-12-2008, 21:46

Salam alaikoem, Ik heb de algemene heffingskoring in oktober 2008 stopgezet en moest heel 2008 terugbetalen, behalve november en dember aangezien ik de algemene heffingskorting in oktober 2008 heb stopgezet. Helaas moest ik rente derbij betalen, wat ik toendertijd echt niet wist. Wat ik raar vind is dat ik de algemene heffingskorting al oktober 2008 heb stopgezet en sinds een paar dagen geleden een 'voorlopige aanslag 2009' heb gekregen. Ik heb de belastingdienst dan ook gebeld en die vertelde mij dat mijn formulier om de algemene heffingskorting stop te zetten 24 oktober binnen is gekomen, terwijl dit 20 oktober had moeten zijn. Ik vertelde die medewerker dan ook dat dat niet klopte, aangezien ik dat formulier voor 1 oktober gestuurd had en het allang al binnen bij hen moest zijn en dat zei het waarschijnlijk hebben laten neerliggen tot 24 oktober. Toen zei ze opeens dat ik gelijk had en dat ik toch opnieuw de algemene heffingskorting moest stoppen en dat als ik toch de algemene heffingskorting krijg in januari, ik dit moest terugstorten. Vandaag ben ik dus naar de belastingdienst geweest en heb de algemene heffingskorting nogmaals stopgezet. Ik vertelde die medewerker daar wat zijn collega mij vertelde aan de telefoon en hij zei dat het totaal niet klopte. Ik mocht het geld niet terugstorten en moest gewoon opnieuw dat forumulier van stopzetting invullen. Nou dat heb ik dus bij hem gedaan. Hij zei dat als ik de algemene heffingskortig in januari binnenkreeg, ik dit apart moest zetten. Daarna zou ik een bericht terugkrijgen dit bedrag terug te betalen. Ik vroeg of ik dit met rente moest terugbetalen, maar hij zei nee. Nu geloof ik dus niet dat je geen rente terug moet betalen, want in 2008 moest ik alles terugbetalen met rente. Maar het was wel mijn schuld, want ik vroeg iets aan waar ik geen recht op had, wat ik overigens niet wist. Zij hebben zelf een fout gemaakt, want ik heb ruim van tevoren die algemene heffingskorting stopgezet en dat blijkt wel uit het feit dat ik heel 2008 terug moest betalen behalve november en december 2008, want november en december 2008was dus die algemene heffingskorting stopgezet en ontving ik niets meer. Ik ben bang dat ik rente terug moet betalen als ze de algemene heffingskorting van januari 2009 terugvragen terwijl het hun fout was, heeft er iemand ervaring mee?

Normaall
31-12-2008, 21:50
Een vraagje Hoeveel rente moet je betalen ?

oempie
31-12-2008, 21:55
Een vraagje Hoeveel rente moet je betalen ? Dat is afhankelijk van hoe lang je het geld op je bank laat houden en je de toeslag niet stopzet.

Menselijk
31-12-2008, 21:59
Dit mogen zij niet van je vragen, aangezien het hun fout is.

Spoorloos85
03-01-2009, 22:01

maar de rente die je moet betalen is toch niet veel..

oempie
04-01-2009, 00:34
maar de rente die je moet betalen is toch niet veel.. Al is het niet veel, het is niet toegestaan in de islam rente te betalen of te geven. Daar gaat het mij om.