Bekijk originele versie : wat lag er op jullie bordje vandaag
Hoi en sellaam iedereen,
Ik ben reuze benieuwd naar wat jullie hebben gegeten, eten de meeste marokanen nog steeds tajin en batata of hebben jullie iets anders gegeten, laat het mij en andere weten. :chef:
Liefs Amira
p.s: Ik heb zelf gebraden kippepootjes gemaakt (voor mijn man), en zelf heb ik gevulde broodjes gegeten met spinazie en gehakt, (gemaakt door mijn zus, heeeeerrrrrlllijk mmmmm , lieve zus bij deze mijn complimenten. :goedzo:
asiamoslima
09-03-2004, 21:31
Origineel gepost door Amira25
Hoi en sellaam iedereen,
Ik ben reuze benieuwd naar wat jullie hebben gegeten, eten de meeste marokanen nog steeds tajin en batata of hebben jullie iets anders gegeten, laat het mij en andere weten. :chef:
Liefs Amira
p.s: Ik heb zelf gebraden kippepootjes gemaakt (voor mijn man), en zelf heb ik gevulde broodjes gegeten met spinazie en gehakt, (gemaakt door mijn zus, heeeeerrrrrlllijk mmmmm , lieve zus bij deze mijn complimenten. :goedzo:
Voor mijzelf rijst lijkt een beetje op nasi maar smaakt veel lekkerder samen met kip geheel volgens eigen recept, en voor mijn man tagine met vlees en aardappelen ( het is maar net waar je van houdt) en mijn dochter heeft een beetje van allebei wat gegeten.
Het lijkt wel als of voor iedereen apart eten wordt gemaakt!
Mijn mannetje en ik hebben vlg. gegeten: Heerlijk lekker salade, biefstukje, aardappelen, allen voor mij spinazie (lust hubbie niet) en championsauce erbij. Dat was smullen, Jammie Jammie.
Origineel gepost door asiamoslima
Voor mijzelf rijst lijkt een beetje op nasi maar smaakt veel lekkerder samen met kip geheel volgens eigen recept, en voor mijn man tagine met vlees en aardappelen ( het is maar net waar je van houdt) en mijn dochter heeft een beetje van allebei wat gegeten.
Jij ook?! Ik heb namelijk ook mijn geheel eigen Nasi recept: gooi van alles en nog wat aan groente in de pan, rijst erbij en klaar is het! Smaakt elke keer anders maar is altijd lekker. :o
asiamoslima
09-03-2004, 21:49
Origineel gepost door smurfi
Het lijkt wel als of voor iedereen apart eten wordt gemaakt!
Mijn mannetje en ik hebben vlg. gegeten: Heerlijk lekker salade, biefstukje, aardappelen, allen voor mij spinazie (lust hubbie niet) en championsauce erbij. Dat was smullen, Jammie Jammie.
Nee hoor ik kook bijna nooit voor iedereen apart maar bij mijn man krijg je er echt geen rijst bami of macaroni in en laat het mijn zelfgemaakte nasi net mijn lievelingsgerecht zijn, hij heeft het vorige week al moeten eten dat vond ik toch al zielig dus heb ik maar zijn marmita maar voor hem gemaakt allebei blij :p
Origineel gepost door asiamoslima
Nee hoor ik kook bijna nooit voor iedereen apart maar bij mijn man krijg je er echt geen rijst bami of macaroni in en laat het mijn zelfgemaakte nasi net mijn lievelingsgerecht zijn, hij heeft het vorige week al moeten eten dat vond ik toch al zielig dus heb ik maar zijn marmita maar voor hem gemaakt allebei blij :p
goed opgelost! ;)
het kan niet missen en lukt altijd als je je aan de hoeveelheden houd.
succes
( de aardappels moet je eerst koken en helemaal fijn prakken voordat je ze door het deeg mengt, die maken het deeg namelijk erruuugg luchtig)
TURKSE BROODJES (luchtig)
250 ml lauwe melk
1 eiwitten
2 middelgrote aardappels
zout
1 theelepel suiker
gist
1 theekopje sla olie (marokkaanse theeglazen)
500 gram meel
* alles kneden in kneedmachine (als het te kleverig is doe maar iets meel erbij), dan ongeveer 1 uur laten rijzen. dan platte rondjes van maken en gewenste vulling erin doen, bestrijken met eigeel en op 200 c bakken.
Ik hoor het wel hoe het is gelukt :zwaai:
Salamo alaikoem,
Wij hebben gisteren stamppot zuurkool met rode kool en worstjes
(sausisse). Manlief vind zuurkool niet lekker, maar ik mocht 't toch koken.
In 't weekend ga ik insallah voor het eerst couscous proberen, nou maar hopen dat 't lukt !!
:zwaai:
blauwtje2
11-03-2004, 19:00
vandaag heb ik pastilla gemaakt, en ik heb nog marmita van gisteren over voor de kleine want die is gek op marmita..... ik hou er niet van
:zwaai:
voor jullie leuke reacties, alleen valt het mij op, dat alleen de "getrouwde dames" hebben gereageerd.
Geen mannen of jongeren (meiden en jongens die nog thuis wonen)
vrees voor ze dat ze met de pot mee moeten eten helaas :( , maar het is wel leuk te horen.
in ieder geval tnx voor jullie reacties
MizzChahrazad
11-03-2004, 21:06
Origineel gepost door Amira25
Hoi en sellaam iedereen,
Liefs Amira
Ewa waarom heb je niks voor mij gemaakt :D :rolleyes:
Glied niesh toeshe3 edeshe3!! wahahahha :zwaai: :giechel:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.