Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Israel democratie of theologie?

Pagina's : [1] 2

IFRIQUIA
09-03-2004, 18:05

Is Israel een land waar je alleen welkom bent als jood en is de enige wet die van de jodendom of is het een democratie zoals zij beweren? Ik denk dat het een land is waar anders denkende niet welkom zijn en de thora als een rode draad door de wet gaat . Kijk maar naar de Knesset het zit vol met gelovige die alles doen om hun wil op te leggen. Desnoods laten ze een kabinet vallen om een wet niet te handhaven of te maken zodoende hebben zij het voor het zeggen. :kwaad: Reageer en laat me weten hoe jullie er over denken. :confused: :zwaai: :zwaai:

Scottie
09-03-2004, 22:28
Nu, het is een democratie of een theocratie. Israel is geen theocratie, maar een democratie. Scottie.

IFRIQUIA
09-03-2004, 22:52
waarom voert de judaisme het boventoon ? in een democratie is iedereen gelijk toch ik ben er geweest en het is niet fijn om daar niet gelovig te zijn ....het doet soms zelfs pijn. als een menigte zegt op sabbat dat mag niet van de rabijn. en jij bent onrein en dat is geen gein vandaar deze rijm .....heb ik talent ? nou nog een mooie beat en ching ching en bling bling.

salimma19
09-03-2004, 22:55
Israel is alles behalve een democratie.....

IFRIQUIA
09-03-2004, 22:56

en bedankt voor je les maar het kan beide theologie is een leer en democratie is in dit geval niet te vinden ....

IFRIQUIA
09-03-2004, 23:03
ben je wel eens keppeltjes tegen gekomen die iedereen die niet orthodox is dus zelf normale lieve joden weg pesten en soms zelfs slaan om het rijk voor hun zelf te hebben ? Zien ze een camera no pictures no pictures schreuwen omdat ze betrapt zijn met hun uzi en m-16 onder hun zwarte hoogwater regenjassen ? scottie ik nodig je uit of sterker nog ik daag je uit om naar die settlers te gaan in bezet gebied dan is het bye bye scottie en wordt je liggend in het ruim terug gevlogen en in jaruzalem wordt je verblijf verlengd met een paar weken intensive care .....dat is de realiteit leve de democratie.

Scottie
09-03-2004, 23:07
test http://members.chello.nl/n.stol/

IFRIQUIA
09-03-2004, 23:08
dus zeg niet dat ik je niet heb gewaarschuwd maar ff serieus onderbouw je mening beste scottie ik zal verheugd zitten te wachten op u reactie.

IFRIQUIA
09-03-2004, 23:12
een mooie lieve lach van een warme lieve koningin maar die vent wordt ik niet koud of warm van wat moet ik ermee ? damm scottie ik had je hoger ingeschat ...........

IFRIQUIA
09-03-2004, 23:23
en scottie mijn humor en spelen met de taal is waarschijnlijk te moeilijk, Israel democratie of theologie? denk na misschien heb je hem door. :zwaai:

IFRIQUIA
09-03-2004, 23:29
ik was altijd de beste in de Nederlandse taal op school ik heb wat met talen niet dat ik wil opscheppen en er altijd even goed mee om ga ik ben ook maar mens en hoe jij het zo mooi zegt: errare humanum est

IFRIQUIA
09-03-2004, 23:30
het lijkt wel een monoloog die ik voer scot je me scottie ?

arabchrstn
10-03-2004, 01:48
Origineel gepost door IFRIQUIA ik was altijd de beste in de Nederlandse taal op school ik heb wat met talen niet dat ik wil opscheppen en er altijd even goed mee om ga ik ben ook maar mens en hoe jij het zo mooi zegt: errare humanum est Als je altijd de beste was, waar blijven dan de hoofdletters en leestekens dan? Je weet wel, de komma, punt, puntkomma etc. etc.? Even inhoudelijk. Israel is een democratie met een staatsgodsdienst. Een slecht werkende democratie, dat komt omdat het parlement verkiesbaar is, én de premier verkiesbaar is. Dat geeft problemen, omdat op het moment dat het gevoelen in het volk heel erg kan verschillen in de tijd dat het parlement gekozen wordt en de premier. Oftewel, je hebt dan bv kans op een links kabinet met een rechtse premier, of een linkse premier en een rechts parlement. Gegarandeert gedonder in de tent Salimma reageert niet inhoudelijk. Argumentatie? In zekere zin is Israel zeer goed te vergelijken met omliggende arabische landen. Het jodendom en de islam lijken er op elkaar. Beiden zijn verheven tot staatsgodsdienst, dat wil zeggen dat in betrokken landen andersgelovigen het per definite lastig hebben de top te bereiken. Een christen moet in een islamitisch land per definite harder zijn best doen om een postie te bereiken dan een moslim. Hetzelfde geldt voor Israel. Joden worden voorgetrokken boven Israelische moslims, christenen of Messiasbelijdende Joden. In die zin is Israel dus een typisch Midden-Oosten-land

IFRIQUIA
10-03-2004, 11:27
dat is vermoeiend al die leestekens en punten en weet ik het allemaal alleen bij een dictee relevant

IFRIQUIA
10-03-2004, 11:30

en ik WAS altijd voltooid verleden tijd het nederlands is leuk alleen jammer dat het geen wereldtaal is ........

Pagina's : [1] 2