Bekijk originele versie : Als je nu dood zou gaan...
Juf_Nora
09-03-2004, 13:17
De dood van Uitgeblust heeft me doen nadenken. Iedereen is ontzettend geschrokken, maar ik denk dat Uitgeblust als goede Moslim heen is gegaan.
Maar wat als JIJ nu dood zou gaan... Denk je dat je genoeg aan je geloof doet? Of blijf het steeds bij 'later'?
De dood is dichterbij dan je denkt.. Als je nu dood gaat ben je dan tevreden met je leven????
Miss_mandalinna
09-03-2004, 14:40
Origineel gepost door Juf_Nora
De dood van Uitgeblust heeft me doen nadenken. Iedereen is ontzettend geschrokken, maar ik denk dat Uitgeblust als goede Moslim heen is gegaan.
Maar wat als JIJ nu dood zou gaan... Denk je dat je genoeg aan je geloof doet? Of blijf het steeds bij 'later'?
De dood is dichterbij dan je denkt.. Als je nu dood gaat ben je dan tevreden met je leven????
Ik zit nu net juist in een periode dat ik niet echt bepaald blij ben met mijn zelf. Ik doe zeg etc etc dingen die ik beter niet kan doen zeggen etc. Dit terwijl ik hier met succes een aantal jaar hard aan heb gewerkt, en nu ben ik weer aan het dwalen :(
MocroSiham
09-03-2004, 14:41
Dat klopt... Niet iedereen is op de dood voorbereid.
Het blijft inderdaad bij een voornemen om een goede moslima te worden.. maar zodra je er wat aan doet, denk ik dat Allah (swt) daar respect voor heeft. Maar zodra je blijft zeggen.. ik word een goede moslim(a) maar er verder geen f**k aan doet... Tjsha...dan hebben die voornemens geen zin.
..::..Siham..::..
Ik weet het niet. Het is nooit goed genoeg volgens mij gevoel. En ik weet dat ik een aantal dingen echt moet gaan verbeteren.
:(
MocroSiham
09-03-2004, 15:04
Ewa meiden.... ik hoop dat die dingen verbeterd worden... bij mij en bij jullie inshaAllah. Moge Allah Ons Daarbij Helpen....
..::..Siham..::..
Miss_mandalinna
09-03-2004, 15:08
Amien Ya Rabie el 3alameen in sha ALLAH
Juf_Nora
09-03-2004, 17:59
Blijf denken:
Als ik nu doodga ben ik dan tevreden? Als het antwoord nee is doe er dan NU wat aan, want het kan zo zijn dat je over een paar minuten er niet meer bent.....
Moge Allah ons naar de goede weg leiden..
Lady_moi
09-03-2004, 18:11
Dan hoop ik gewoon da Allah al mn zonden vergeeft. Ik doe echt nu meer mn best en haar dood heeft me ook tot het nadenken gezet.
Soubhanallah 22jaar jong, Goede moslima was ok en Allah nam gewoon haar leven.
De dood komt echt onverwachts. Ik ben echt bang dat Allah me nie gaat vergeven ik doe echt heel veel douas.
Maar ik vind da ge nooit te snel tevreden moet zijn op vlak van u geloof.
Alles kan nog beter..
Sorry hoor maar is Uitgeblust nou een man of vrouw allah irhamha/rahmoe
Lady_moi
09-03-2004, 20:28
Sorry ik wist het nie
Moge Allah voor hem de deuren openen naar de paradijs..
Nee
Zeker niet tevreden. Vind niet dat ik slecht bezig ben maar niet slecht betekent nog niet goed.
Kan zoveel nog verbeteren..............
Juf_Nora
09-03-2004, 21:41
Veel mensen zeggen zo makkelijk dat ze niet tevreden zijn...
Als je zelf al niet tevreden bent hoe kan je Allah dan vragen om wel tevreden over jou te zijn...
Mensen wacht niet tot morgen doe het vandaag, want vandaag kan je laatste dag zijn
_MaJesTeiT_
09-03-2004, 21:53
Ik ben ook enorm geschrokken en daardoor ben ik ook dieper gaan nadenken.....want de dood staat inderdaar dichterbij, dan je denkt...
De dood staat aan je voeten....daarom is het van belang, dat elke mens moet inzien, dat het leven per minuut zomaar kan beeindigen...
Wie kan ons garanderen of je morgen nog aanwezig bent...niemand alleen Allah(swt), want hij is de enige die over ons beoordeelt en hij is de enige, die de almagtige is...
Wees je daarom op voorbereid op het ergste, als jouw geloof belangrijk is. Wie goed gewerkt heeft in dit leven, zal in het Hiernamaals een bofkont zijn en wie niet nu heeft gewerkt, daar kan ik niet over beoordelen, want ik ben daarvoor niet de geschikste persoon, maar de enige Allah(swt)...
Ik hoop, dat ik voor mezelf en voor Allah(swt) als een goede Moslim functioneer in dit leven en ik hoop ook voor elke mens(of moslim), dat hij of zij op het goede pad blijft met het lot van Allah(swt)....
Gegroet
Moet je in de hel ook een nummertje trekken.
Origineel gepost door 147
sharon krijgt voorrang
OOOOOOOooooooooooooooooohahahah die is goed. Hier geld weer een hele adere voorrangsysteem dan bij de bakker of Postkantoor.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.