Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : HIV treft meer vrouwen dan mannen

Pagina's : [1] 2 3

a3ir
08-03-2004, 23:54

HIV treft meer vrouwen dan mannen 8-03-'04 Vrouwen en meisjes maken meer dan de helft uit van de naar schatting vijf miljoen mensen die recentelijk met het het aidsvirus HIV zijn besmet. Dat heeft VN-secretaris-generaal Annan gezegd op een bijeenkomst ter gelegenheid van de Internationale Vrouwendag. Onder jongeren tot 24 jaar die besmet zijn, is zelfs bijna tweederde vrouw. Tot voor kort was de meerderheid van de HIV-getroffenen man. Veel van de jonge geïnfecteerde vrouwen hebben het virus gekregen van oudere mannen met veel seksuele contacten. Dat verschijnsel doet zich niet alleen voor in Afrika, maar ook in Azië, stelt de VN. :verdomme:

tonk
09-03-2004, 00:00
Tijd voor een aids campagne die zich richt op vrouwen: eis een condoom of sluit de benen! Nou ja, een ietsje andere slogan mag ook.

CitriC
09-03-2004, 00:07
Is het niet zo dat mannen het HIV virus makkelijker doorgeven dan vrouwen?

Peej
09-03-2004, 00:07
Tsja, in tegenstelling wat ene Melillense eerder in een zeer uitgebreide thread op dit forum verklaarde zijn het dus blijkbaar niet de homofielen, maar de vrouwen die een gevaar vormen voor de volksgezondheid. Iets waar ik overigens zelf helemaal niet achter sta hoor. De schuld ligt eerder bij religieuze groepen die zeggen dat condooms verboden zijn en niet gebruikt mogen worden.

tonk
09-03-2004, 00:09

Origineel gepost door Peej Tsja, in tegenstelling wat ene Melillense eerder in een zeer uitgebreide thread op dit forum verklaarde zijn het dus blijkbaar niet de homofielen, maar de vrouwen die een gevaar vormen voor de volksgezondheid. Maar die vrouwen kregen toch aids van oudere mannen, dan zijn die toch het gevaar?

a3ir
09-03-2004, 00:10
peej, in de islaam is de kondoom niet verboden of wat dan ook.

tonk
09-03-2004, 00:11
Origineel gepost door Peej Iets waar ik overigens zelf helemaal niet achter sta hoor. De schuld ligt eerder bij religieuze groepen die zeggen dat condooms verboden zijn en niet gebruikt mogen worden. Een ballonnetje erom blijft het beste. :letsparty:

tonk
09-03-2004, 00:12
Origineel gepost door Wolverine Prostitutie en elke vorm van seks voor het huwelijk moet verboden worden, dat zal de cijfers spectaculair doen verlagen. Ongetwijfeld, maar hoe wou je dat praktisch aanpakken??

tonk
09-03-2004, 00:25
Origineel gepost door Wolverine Door strenge straffen op te leggen bij seks voor het huwelijk: zweepslagen, voor man En vrouw. Zorg dan wel dat je die zweep naderhand goed ontsmet. Hij zal wel onder het bloed zitten. Maar hoe wou je vast stellen of een man en vrouw ongetrouwd hebben lopen/liggen sexen? Microfoontjes bij de buren?

CitriC
09-03-2004, 00:30
Origineel gepost door Peej Tsja, in tegenstelling wat ene Melillense eerder in een zeer uitgebreide thread op dit forum verklaarde zijn het dus blijkbaar niet de homofielen, maar de vrouwen die een gevaar vormen voor de volksgezondheid. Iets waar ik overigens zelf helemaal niet achter sta hoor. De schuld ligt eerder bij religieuze groepen die zeggen dat condooms verboden zijn en niet gebruikt mogen worden. Relatief gezien komt er onder homosexuelen het meeste aids voor Origineel gepost door tonk Maar die vrouwen kregen toch aids van oudere mannen, dan zijn die toch het gevaar? Ze hebben er zelf voor gekozen om sex te hebben met die oudere mannen. Zelf verantwoordelijk dus, ze kennen de risico's.

tonk
09-03-2004, 00:30
Origineel gepost door Wolverine Als de dokter bv een SOA vaststelt die enkel door seks kan zijn overgedragen. Zijn er zulke soa's dan? Ik ben geen expert, maar ik dacht dat bloed bij soa's ook altijd wel werkt? En als vrouw roep je dan natuurlijk meteen dat je gedwongen werd, maar nooit aangifte hebt durven doen omdat de man je bedreigde.

Aislin
09-03-2004, 00:32
Beantwoording kamervragen over uitspraken van islamitische leiders in Somalië over een verbod op het gebruik van condooms. Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal Binnenhof 4 Den Haag Directie Sub-Sahara Afrika Bezuidenhoutseweg 67 Postbus 20061 2500 EB Den Haag Datum 28 januari 2004 Behandeld Stella Kloth Kenmerk DAF-018/04 Telefoon 070-3486741 Blad 1/3 Fax 070-3486607 Bijlage(n) - stella.kloth@minbuza.nl Betreft Beantwoording vragen van het lid Herben over uitspraken van islamitische leiders in Somalië over een verbod op het gebruik van condooms. Graag bied ik u hierbij de antwoorden aan op de schriftelijke vragen gesteld door het lid Herben over uitspraken van islamitische leiders in Somalië over een verbod op het gebruik van condooms. Deze vragen werden ingezonden op 30 december 2003 met kenmerk 2030405380. De Minister van Buitenlandse Zaken, Dr. B.R. Bot Antwoord van de heer Bot, Minister van Buitenlandse Zaken, op vragen van het lid Herben (LPF) over uitspraken van islamitische leiders in Somalië over een verbod op het gebruik van condooms. Vraag 1 Heeft u kennis genomen van het bericht dat de overkoepelende organisatie van islamitische leiders in Somalië heeft verklaard condooms te verbieden en dat iedereen die condooms gebruikt of verkoopt, gestraft zal worden met zweepslagen, mogelijk als reactie op een VN-campagne in Somalië voor een groter bewustzijn rond Aids?1) Zo ja, hoe beoordeelt u het bericht? Antwoord Ja, ik heb daarvan kennis genomen. Ik vind het bericht om verschillende redenen verontrustend. In de eerste plaats omdat het mensen ontmoedigt condooms te gebruiken om besmetting met het HIV-virus te voorkomen. Ik verwijs naar de antwoorden op vragen van de leden Bakker en van der Laan over de RK en condoomgebruik in Afrika (ingezonden 14 oktober 2003: 2030401380 en op 7 november 2003: 2030402690, beantwoording 30 oktober en 3 december jl.). In de tweede plaats omdat het, voorzover mij bekend, de eerste maal is dat een Islamitische geloofsgemeenschap zich in zulke negatieve bewoordingen over condoomgebruik in de strijd tegen Aids uitlaat. Vraag 2 Bent u bereid om alle u ter dienste staande middelen te gebruiken om via het bilaterale, maar ook via het VN-spoor, maximale druk op Somalië uit te oefenen om straffen met zweepslagen en een verbod op condooms te voorkomen? Antwoord Het ontbreken van centraal, internationaal erkend gezag in Somalië bemoeilijkt een efficiënt gebruik van bilaterale mechanismen om druk uit te oefenen. Ik zal daarom in multilateraal kader, waaronder de VN, naar wegen zoeken om aandacht te vragen voor deze problematiek. Vraag 3 Bent u bereid de Tweede Kamer zo spoedig mogelijk over de door u te ondernemen stappen te informeren? Antwoord Ja.

a3ir
09-03-2004, 00:44
monogamie kan ook een optie zijn.

Aislin
09-03-2004, 00:46
Beantwoording kamervragen over uitspraken van islamitische leiders in Somalië over een verbod op het gebruik van condooms. Aan de Voorzitter van de Tweede Kamer der Staten-Generaal Binnenhof 4 Den Haag Directie Sub-Sahara Afrika Bezuidenhoutseweg 67 Postbus 20061 2500 EB Den Haag Datum 28 januari 2004 Behandeld Stella Kloth Kenmerk DAF-018/04 Telefoon 070-3486741 Blad 1/3 Fax 070-3486607 Bijlage(n) - stella.kloth@minbuza.nl Betreft Beantwoording vragen van het lid Herben over uitspraken van islamitische leiders in Somalië over een verbod op het gebruik van condooms. Graag bied ik u hierbij de antwoorden aan op de schriftelijke vragen gesteld door het lid Herben over uitspraken van islamitische leiders in Somalië over een verbod op het gebruik van condooms. Deze vragen werden ingezonden op 30 december 2003 met kenmerk 2030405380. De Minister van Buitenlandse Zaken, Dr. B.R. Bot Antwoord van de heer Bot, Minister van Buitenlandse Zaken, op vragen van het lid Herben (LPF) over uitspraken van islamitische leiders in Somalië over een verbod op het gebruik van condooms. Vraag 1 Heeft u kennis genomen van het bericht dat de overkoepelende organisatie van islamitische leiders in Somalië heeft verklaard condooms te verbieden en dat iedereen die condooms gebruikt of verkoopt, gestraft zal worden met zweepslagen, mogelijk als reactie op een VN-campagne in Somalië voor een groter bewustzijn rond Aids?1) Zo ja, hoe beoordeelt u het bericht? Antwoord Ja, ik heb daarvan kennis genomen. Ik vind het bericht om verschillende redenen verontrustend. In de eerste plaats omdat het mensen ontmoedigt condooms te gebruiken om besmetting met het HIV-virus te voorkomen. Ik verwijs naar de antwoorden op vragen van de leden Bakker en van der Laan over de RK en condoomgebruik in Afrika (ingezonden 14 oktober 2003: 2030401380 en op 7 november 2003: 2030402690, beantwoording 30 oktober en 3 december jl.). In de tweede plaats omdat het, voorzover mij bekend, de eerste maal is dat een Islamitische geloofsgemeenschap zich in zulke negatieve bewoordingen over condoomgebruik in de strijd tegen Aids uitlaat. Vraag 2 Bent u bereid om alle u ter dienste staande middelen te gebruiken om via het bilaterale, maar ook via het VN-spoor, maximale druk op Somalië uit te oefenen om straffen met zweepslagen en een verbod op condooms te voorkomen? Antwoord Het ontbreken van centraal, internationaal erkend gezag in Somalië bemoeilijkt een efficiënt gebruik van bilaterale mechanismen om druk uit te oefenen. Ik zal daarom in multilateraal kader, waaronder de VN, naar wegen zoeken om aandacht te vragen voor deze problematiek. Vraag 3 Bent u bereid de Tweede Kamer zo spoedig mogelijk over de door u te ondernemen stappen te informeren? Antwoord Ja.

Peridot
09-03-2004, 01:00

Origineel gepost door Wolverine Door strenge straffen op te leggen bij seks voor het huwelijk: zweepslagen, voor man En vrouw. Aids is een zeer ernstige epidemie, die zich zeer snel uitbreidt, en die moet bij de wortel aangepakt worden, niet bij de takken. Die kant moeten we niet op lijkt me. Gewoon goede voorlichting op scholen en een goede verkrijgbaarheid van anticonceptiemiddelen.

Pagina's : [1] 2 3