Bekijk originele versie : Hulp Nodig!!!!!
Bellachika85
29-12-2008, 14:51
er is 2 keer van me rekening het bedrag afgetrokken weet iemand hoe je het bedrag terug naar je eigen rekening kan storten
bellen met de bank doen ze gelijk.
Figurante
29-12-2008, 17:25
'terugstorneren' heet dat.
Bellachika85
29-12-2008, 17:31
bellen met de bank doen ze gelijk.
ik was vandaag naar de bank gegaan terugstorten doen ze niet via de bank ze zeiden dat je ernaar toe bellen naar het bedrijf en die moeten het doen
Bellachika85
29-12-2008, 17:32
Terugboeking van het afgeschreven bedrag is mogelijk binnen 30 kalenderdagen als:
u een doorlopende machtiging hebt afgegeven, bijvoorbeeld aan uw energiebedrijf.
u een telefonische eenmalige machtiging hebt afgegeven, bijvoorbeeld bij een telefonische aankoop.
u een eenmalige actie machtiging hebt afgegeven, bijvoorbeeld aan een goed doel.
Terugboeken van het afgeschreven bedrag is mogelijk binnen 5 werkdagen wanneer:
u een telefonische doorlopende machtiging kansspelen hebt afgegeven, bijvoorbeeld aan een loterij.
u een doorlopende machtiging bedrijven hebt afgegeven.
Terugboeking van het afgeschreven bedrag is niet mogelijk als:
de terugboekingtermijn van 30 kalenderdagen na incasso-afschrijving is verstreken.
u een eenmalige schriftelijke machtiging hebt afgegeven, bijvoorbeeld voor een eenmalige aankoop bij een postorderbedrijf.
u een doorlopende schriftelijke machtiging kansspelen hebt afgegeven (een doorlopende telefonische machtiging kansspelen kunt u binnen 5 werkdagen terugboeken).
u hebt betaald met een acceptgiro.
u hebt betaald door zelf over te boeken naar het bedrijf.
het een periodieke overboeking betreft.
Bellachika85
29-12-2008, 17:33
omdat het zo lang duurde met acceptgiro dat ik had gestuurt had ik daarna via internetbankieren gedaan dus terugstoren doen was er naar bank zelf gegaan ze zeiden dat ik contact op moet nemen met de bedrijf zelf
Bellachika85
29-12-2008, 17:35
Wat zijn de storneringsregels?
Bij het incassocontract 'doorlopende machtiging algemeen' en de 'éénmalige actie machtiging' hebben de debiteur en zijn bank één maand de tijd om de incasso te storneren. Bij het contract 'doorlopende machtiging bedrijven' is dit vijf werkdagen. Alleen bij de 'éénmalige machtiging' heeft alleen de bank van de debiteur storneringsrecht van vijf werkdagen en heeft de debiteur geen recht op stornering.
hbben ze ht automatisch afgehaald? of ws ht eeen acceptgiro? en hoelang is dit geleden
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.