Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hypotheek voorwaarden

Pagina's : [1] 2

ikkeeeee
28-12-2008, 00:07

Beste mensen van het goede leven :p Het volgende; Mijn man en ik willen een huis kopen, maar wat zijn de voorwaarden? Weet iemand dat?? En stel dat je geen nederlandse paspoort heb, maar wel hier geboren en getogen ben, hoe zit dat dan?? AUB zo snel mogelijk antwoord.. Dank je..

ikkeeeee
28-12-2008, 00:43
aubb iemanddd

Mauvais_Sang
28-12-2008, 01:04
Beste mensen van het goede leven :p Het volgende; Mijn man en ik willen een huis kopen, maar wat zijn de voorwaarden? Weet iemand dat?? En stel dat je geen nederlandse paspoort heb, maar wel hier geboren en getogen ben, hoe zit dat dan?? AUB zo snel mogelijk antwoord.. Dank je.. Dat verschilt per kredietverstrekker. Maar enkele belangerijke voorwaarde zijn Vaste aanstelling bij je werkgever of een intentie verkklaring Hoe hoger de opleiding hoe makkelijker de crediet instelling is, ze gaan er van uit iemand die HBO opgeleid sneller gaat werken en meer gaat verdienen dan een niet geschoold iemand. Je gezondheid speelt een rol. Maar het beste is om een vrijblijvende afspraak te maken met een financieel adviseur. Dat kost niets en hij kan jullie meer vertellen. Ik kan wel zeggen hoeveel hypotheek je kan krijgen met het salaris van jullie beide ( ongeveer want nu met deze crediet crisis zijn banken voorzichtig )

ikkeeeee
28-12-2008, 01:35
Dat verschilt per kredietverstrekker. Maar enkele belangerijke voorwaarde zijn Vaste aanstelling bij je werkgever of een intentie verkklaring Hoe hoger de opleiding hoe makkelijker de crediet instelling is, ze gaan er van uit iemand die HBO opgeleid sneller gaat werken en meer gaat verdienen dan een niet geschoold iemand. Je gezondheid speelt een rol. Maar het beste is om een vrijblijvende afspraak te maken met een financieel adviseur. Dat kost niets en hij kan jullie meer vertellen. Ik kan wel zeggen hoeveel hypotheek je kan krijgen met het salaris van jullie beide ( ongeveer want nu met deze crediet crisis zijn banken voorzichtig ) Wij werken beide fulltime. Hij als isolator en ik als administratief medewerkster. Ik heb een afspraak met de hypotheek adviseur lopen, maar wou ff graag weten of het enigzins invloed heeft op je hypotheek aanvraag als je niet in bezit bent van een nl paspoort, maar wel hier geboren bent... Weet jij dat misschien??? Nog bedankt voor je reactiee:goedzo:

ikkeeeee
28-12-2008, 01:37

Wij werken beide fulltime. Hij als isolator en ik als administratief medewerkster. Ik heb een afspraak met de hypotheek adviseur lopen, maar wou ff graag weten of het enigzins invloed heeft op je hypotheek aanvraag als je niet in bezit bent van een nl paspoort, maar wel hier geboren bent... Weet jij dat misschien??? Nog bedankt voor je reactiee:goedzo: ik bedoel staan, foutje van de zaak!!

__Tazourakht__
28-12-2008, 15:53
Voorwaarde 1: Je moet zo weinig godsvrees hebben dat je jezelf durft te mengen in zaken waarbij rente een rol speelt.

ikkeeeee
28-12-2008, 16:13
Voorwaarde 1: Je moet zo weinig godsvrees hebben dat je jezelf durft te mengen in zaken waarbij rente een rol speelt. Je hebt toch tegenwoordig die islamitische banken met rente vrij???

ikkeeeee
28-12-2008, 16:15
een "isolator "? wasdat ?:maf2: :maf2: Hij werkt op jachten, boten en noem maar op, daar isoleren ze de boel... Dus inprincipe als je niet in bezit bent van een nlpaspoort, maar hier wel geboren en getogen bent, en in bezit bent van een idkaart, verblijfvergunning en nl rijbewijs, kom je er niet voor in aanmerking??:S:jammer:

Vrijgezellig
28-12-2008, 16:24
Je hebt toch tegenwoordig die islamitische banken met rente vrij??? die heb je wel, maar niet in nederland...in nederland is het ONMOGELIJK om een huis te kopen zonder rente(tenzij jij een milonair bent) Rente is 1 van de grootste zondes die een moslim kan maken..

LadyButterfly
28-12-2008, 16:37
Als je maar een verblijfsvergunning hebt voor onbepaalde tijd. Zeker als je onder NHG wilt kopen en beide inkomens zijn vereist. Als je partner geen verblijfsvergunning heeft voor onbepaalde tijd maar jij wel, dan zijn er enkele geldverstrekkers (Obvion) die het wel doen onder strikte voorwaarden. Belangrijk is dan een vast contract, toekomsperspectief en het type verblijfsvergunning. Ga naar een onafhankelijke hypotheekadviseur die erkend is.

__Tazourakht__
28-12-2008, 18:54
Je hebt toch tegenwoordig die islamitische banken met rente vrij??? Hoe wil een bank dan zn geld verdienen? Jouw geld geven en later terugbetalen als vriendendienst? Rente is hun winst aan jou. Maar allah3awnek.

ikkeeeee
29-12-2008, 00:00
Als je maar een verblijfsvergunning hebt voor onbepaalde tijd. Zeker als je onder NHG wilt kopen en beide inkomens zijn vereist. Als je partner geen verblijfsvergunning heeft voor onbepaalde tijd maar jij wel, dan zijn er enkele geldverstrekkers (Obvion) die het wel doen onder strikte voorwaarden. Belangrijk is dan een vast contract, toekomsperspectief en het type verblijfsvergunning. Ga naar een onafhankelijke hypotheekadviseur die erkend is. Weet jij misschien welke hypotheekadviseur onafhankelijk is?? En bedankt voor je uitleg!! Ik heb alles, alleen hij mag zijn paspoort nog niet, maar een idkaart, verblijfsvergunning en nl rijbewijs enzo heeft hij allemaal. Hij heeft een contract en zij baas is bereid ons indien nodig is te helpen. Het enige wat ik moet weten is of het mogelijk is om die hypotheek aan te vragen in zijn situatie..

Berber4life
29-12-2008, 02:35
Weet jij misschien welke hypotheekadviseur onafhankelijk is?? En bedankt voor je uitleg!! Ik heb alles, alleen hij mag zijn paspoort nog niet, maar een idkaart, verblijfsvergunning en nl rijbewijs enzo heeft hij allemaal. Hij heeft een contract en zij baas is bereid ons indien nodig is te helpen. Het enige wat ik moet weten is of het mogelijk is om die hypotheek aan te vragen in zijn situatie.. kan dat wel een nl id kaart en verblijfsvergunning? verblijfvergunning wordt toch gelijk in beslag genomen bij aanvraag nl id kaart? ADVIES: NIET AAN BEGINNEN. ALS HET GEEN EXTREME NOOD IS DAN RAAD IK JE HET AF. NIET ALLEEN RENTE DAT HARAM IS JE ZIT ER VAST EN MET DE KREDIETCRISIS WAT GAANDE IS MAAKT DAT NIET MAKKELIJKER.

ilhem_b
29-12-2008, 09:44
"Degenen die van de rente eten zullen niet anders opstaan als degene die opstaat en door de satan tot bezetenheid is geslagen. Dat is omdat zij zeggen: "De handel is te vergelijken met rente." Maar Allah heeft de handel toegestaan en de rente verboden. En wie nadat de vermaning van zijn Heer heeft, zijn zaak is aan Allah, maar wie het herhaalt: zij zijn de bewoners van de hel, zij zijn daarin eeuwig levenden'. (soerat Al baqara aya 275) Djabir (Allah's welbehagen zij met hem) heeft gezegd:"De profeet (Allah's vrede en genade zij met hem) heeft degene die rente eet, geeft, opschrijft en degene die er getuige van is vervloekt. En hij zei: ze zijn gelijk wat betreft de zonde" Moesliem 1598 .

ikkeeeee
29-12-2008, 23:41

. Ik weet dat jullie het allemaal goed bedoelen, maar we moeten wel even!! En blijven ook reageren op huurwoningen.. Dat heeft mijn oom ook gedaan... Ik weet heeeel goed dat rente haram is, maar het enige wat ik wil weten is wat de voorwaarden zijn!!! De rest is aan mij en mijn toekomstige man... Barakallahoe fiek voor jullie reacties...

Pagina's : [1] 2