Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meeste gevangenen niet in Nederland geboren

Pagina's : [1] 2

rnaj
08-03-2004, 12:28

Meeste gevangenen niet in Nederland geboren Uitgegeven: 8 maart 2004 11:43 VOORBURG - De meeste gedetineerden in de Nederlandse gevangenissen zijn niet in Nederland geboren, maar zijn afkomstig van elders. In 1995 ging het nog om de helft. Dat blijkt uit cijfers die het Centraal Bureau voor de Statistiek (CBS) maandag publiceerde. Bijna 55 procent van de gevangenen komt niet uit Nederland, meldde het CBS, dat in zijn onderzoek terugblikt naar 2003. Ongeveer 9 procent van de gedetineerden heeft Suriname als geboorteland, en ongeveer 9 procent komt van de Nederlandse Antillen en Aruba. In Marokko werd 7 procent van de gedetineerden geboren , in Turkije 5 procent. Het CBS meldde ook dat het aantal gevangenen in 2003 opnieuw is toegenomen. Het waren er op 1 september bijna 14.000. Dat is 7 procent meer dan in het jaar ervoor. Het ging vooral om voorlopig gehechten (5995). 6085 mensen werden door de rechter veroordeeld.

a3ir
08-03-2004, 12:43
rnaj, omdat de NEDERLANDSE gevangenis geen gevangenis is. maar meer een hotel kamer. ze hebben een eigen tv zak geld 3 keer perdag een maaltijd. de meesten hebben dat niet thuis. ik weet niet of je zo een programa hebt gezin van enkele jaren geleden . veel van hen plegden overvalen om terug te keren in t gevang omdat t ze nergens heen kunnen. als een marokkaan in de gevangenis heeft gezeten hoeft hij meestal niet meer van zijn pa naar hijs te komen.

arabchrstn
08-03-2004, 12:57
Suriname 9%, Antillen 9%, Marokkanen 7%... kVind het dan eigenlijk best meevallen... Alleen: de meeste 'Marokkanen' zijn helemaal geen Marokkanen, maar Marokkaanse Nederlanders, oftewel, die zijn in Holland geboren. Dus, afhankelijk van je definitie van 'Marokkaan', ben ik bang dat het getal een stuk hoger kan uitvallen...

a3ir
08-03-2004, 13:03
arabgrstn, telt mee of je nou in nederland of op mars bent geboren.marokkan is marokkaan. mijn broer heest in een gevangenis gewerkt als psichiater , hij zij dat veel marokkanen die hier geboren zijn en een nederlandse pas hebben gewoon als marokkaa worden in gerekent

arabchrstn
08-03-2004, 13:09

Dat zou kunnen. In ieder geval gaat dit bericht over mensen die in een ander land geboren zijn.

a3ir
08-03-2004, 13:13
dan is t wel veel als je na gaat dat de meeste marocs hier geboren zijn. en die marocs moeten ook nog hoog opleeftijd zijn of heb ikt verkeerd?????

rnaj
08-03-2004, 13:33
Origineel gepost door a3ir dan is t wel veel als je na gaat dat de meeste marocs hier geboren zijn. en die marocs moeten ook nog hoog opleeftijd zijn of heb ikt verkeerd????? Gezien het aantal "import" huwelijken (m/v) is het volgens mij niet echt noodzakelijk dat ze een hoge leeftijd hebben.

rnaj
08-03-2004, 13:36
Origineel gepost door a3ir rnaj, omdat de NEDERLANDSE gevangenis geen gevangenis is. maar meer een hotel kamer. ze hebben een eigen tv zak geld 3 keer perdag een maaltijd. de meesten hebben dat niet thuis. ik weet niet of je zo een programa hebt gezin van enkele jaren geleden . veel van hen plegden overvalen om terug te keren in t gevang omdat t ze nergens heen kunnen. als een marokkaan in de gevangenis heeft gezeten hoeft hij meestal niet meer van zijn pa naar hijs te komen. Of de Nederlandse gevangenissen een hotel is, zal wel afhangen van wat je gewend bent. Persoonlijk denk ik niet dat het erg prettig vertoeven is een gevangenis. Zeker niet als je nog een paar jaar voor de boeg hebt. Vroeger hadden we reclasring in Nederland, deze moesten er o.a. voor zorgen dat mensen na de straf ook weer ergens heen konden. Maar ja, sinds de bezuinegingen is daar niet meer zoveel van over geloof ik

grendel
08-03-2004, 13:38
Origineel gepost door Corrie Iemand die hier in nederland geboren is gaat de statestieken in als nederlander als hij/zij crimineel gedrag vertoont... Terecht, anders moet je bij de autochtonen ook gaan vermelden of ze van "Westfriesche" , "Duitsche" of ''Bataafsche" bloed afstammen ......... :D ;)

Titania
08-03-2004, 13:48
Origineel gepost door a3ir arabgrstn, telt mee of je nou in nederland of op mars bent geboren.marokkan is marokkaan. mijn broer heest in een gevangenis gewerkt als psichiater , hij zij dat veel marokkanen die hier geboren zijn en een nederlandse pas hebben gewoon als marokkaa worden in gerekent Als je broer als psychiater in een gevangenis werkt, dan zou je van hem moeten weten dat gevangenis alles behalve een hotelkamer is en voor geld en tv gewerkt moet worden.

a3ir
08-03-2004, 13:57
hij bezocht ze ineen kaantoortje niet in eigen sel, de gevangenis waar hij als psichiater werkte was echt net een hotel kamer . wat dat werk betreft dat kan je toch geen werk noemen.

Titania
08-03-2004, 14:34
Origineel gepost door a3ir hij bezocht ze ineen kaantoortje niet in eigen sel, de gevangenis waar hij als psichiater werkte was echt net een hotel kamer . wat dat werk betreft dat kan je toch geen werk noemen. Heb jij ooit een gevangenis van binnen gezien? Weet jij hoe een werkplaats en gevangeniscel eruit ziet en hoeveel geld ze per week met arbeid verdienen? Heb jij ooit met gedetineerden gesproken of ben je zelf ooit in gevangeniscel beland? Kortom, op welke gronden baseer jij je mening?

a3ir
08-03-2004, 15:04
ja ,ik heb er enkele jaren stage gelopen. $ 50 $75 per week licht aan t werk dat ze doen.maar dat is weer 12 jaar geleden. en ik weet hoe een werk plek daar uit ziet. die van de vrouwen in ieder geval wel. in de gevangenis beland? nee ben eeb brave burgertje.

Titania
08-03-2004, 16:03
Origineel gepost door a3ir ja ,ik heb er enkele jaren stage gelopen. $ 50 $75 per week licht aan t werk dat ze doen.maar dat is weer 12 jaar geleden. en ik weet hoe een werk plek daar uit ziet. die van de vrouwen in ieder geval wel. in de gevangenis beland? nee ben eeb brave burgertje. Gedetineerden verdienen per week minder dan 20 euro en daarmee kunnen ze net de tv-huur en rookwaar mee betalen. Mensen zitten daar niet voor de lol en zo ervaren ze het ook niet. Inderdaad zijn er mensen die een cel verkiezen boven de open maatschappij, maar de reden moet je niet zoeken in je "comfortabele" gevangenissen, maar in de (psychische) onbekwaamheid van deze mensen om zich buiten te redden.

Pagina's : [1] 2