Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : zelfmoord plegen tijdens het plegen van bomaanslagen

Pagina's : [1] 2 3 4

onverwijderbaar
08-03-2004, 11:45

Shaych Al-`Othaymien werd gevraagd over de Islaamitische regelgeving betreffende mensen die zelfmoord plegen tijdens het plegen van bomaanslagen Vraag: Wat is de uitspraak betreffende de handelingen van djihaad waarbij sprake is van zelfmoord, zoals het vastbinden van springstof (bommen) aan een auto en daarmee de vijand bestormen? Bedoeld wordt de handeling waarvan de uitvoerder weet dat hij zonder twijfel dood zal gaan door het uitvoeren ervan. Antwoord: Welzeker, mijn mening is dat hij wordt beschouwd als iemand die zichzelf heeft gedood (iemand die zelfmoord heeft gepleegd) en als gevolg daarvan zal hij worden gestraft in de hel. Volgens hetgeen dat is bevestigd door de uitspraak van de Profeet : “Werkelijk, wie zichzelf opzettelijk (i.e.: met de intentie hiertoe) doodt, zal zeer zeker worden gestraft in het vuur van de hel, waarin hij voor altijd zal verblijven.” (Boechaarie (5778) en Moslim (109 and 110) Echter, degene die ontwetend was en het niet wist, en er vanuit ging dat zijn daad goed was en geliefd was bij Allaah, dan hopen wij dat Allaah hem vergeeft voor hetgeen hij gedaan heeft uit onwetendheid of idjtihaad, alhoewel ik geen excuus voor hem vind in deze tijd. Dit is omdat deze manier van zelfdoding welbekend en veelvoorkomend is onder de mensen, dus het is aan deze persoon om betreffende deze zaak te vragen aan de mensen van kennis (de geleerden), totdat de rechte leiding is onderscheden van de valse. En van dat wat verassend is, is dat deze mensen zichzelf doden ondanks dat Allaah het heeft verboden, zoals Hij zegt: “En doodt jullie zelf niet, voorzeker, Allaah is de meest barmhartige voor jou.” ( Soerah en-Nisaa, Aiyah 29). En velen onder hen wensen niets anders dan wraak nemen op de vijand, met welke middelen dan ook, of het nu helaal of haraam is. Ze willen dus alleen hun dorst naar wraak bevredigen. We vragen allaah om ons te zegenen met vooruitziende blik in ons geloof en daden die Hem bevallen, werkelijk, Hij is krachtig over alle dingen. Shaych Ibn 'Othaymien Kayfa Noe'aalidj Waaqi'oenaa el-Aliem – Pagina 119 Vertaald door: Youssef Ibn Hoessein

Scottie
08-03-2004, 12:29
Nou, maar iemand kan niet onwetend zijn over die dynamietgordel waarmee hij/zij andere onschuldige mensen wil vermoorden? Ik begrijp dat een dynamietmens, die zich via een automatische ontsteking opblaast voor Allah gewoon een zelfmoordenaar is? Begraven in ongewijdde grond en boven verder branden? Het zou in de krant moeten staan, in Irak en Palestina. Scottie.

a3ir
08-03-2004, 12:33
onverwijderbaar, je moet vaker hier topics plaatsen.

sjhariah
08-03-2004, 20:04
Salaam Alleikoem, "onverwijderbaar" je moet wel goed weten wat je zegt over die mensen die zelfmoordplegen, je kunt niet zomaar oordelen over iemand volgens een hadith die heel anders bedoeld is. jij zegt intentie, en de istishaadijeen in palestina bijvoorbeeld zullen nooit de intentie gebruiken om zelfmoord te plegen maar eerder JIHAAD FIE SABILIE ALLAH (sterven voor de zaak van Allah) en dat is heel wat anders als dat iemand zich ophangt met de intentie te stoppen met zijn leven.. en bovendien spelen de redenen ook een hele grote rol in het plegen van zelfmoord en in palestina bijvoorbeeld waar hun land voor een heel groot gedeelte hun (de eigenlijke bewoners van palestina) gewoon op gruwelijke wijze ontnomen is, en de stukjes land die ze nog hebben daar zijn de zionisten ook nog eens de baas, daar zou ik eerder zeggen ze vechten voor hun land, en dat mag!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! think twice before you write something please!!!!!!!!! (een moslimzuster)

sjhariah
08-03-2004, 20:14

trouwens Allah heeft ons niet gezegd kijk jullie vijanden toe en doe niks maar laat hun jullie vermoorden (want dat doen ze ook) Allah heeft ons juist gezegd dat wij ze even hard terug moeten pakken en op de manier dat zij ons doden. (ik heb hier een daleel van alleen heb ik die niet goed onthouden dus schrijf ik hem later insha allah) je moet de istishaadijeen eeuwig dankbaar zijn dat zij (allah ijazihoem biljannati alfirdaws insha allah) het vuile werk doen voor ons en wat doen wij, wij sponseren de bedrijven mee die de economie van de zionisten goed doet. Het minste wat wij kunnen doen is boycotten en misschien hoeven onze moslimbroeders en zusters dan geen zelfmoord plegen voor de zaak van Allah ( maar geloof me ik zou best met ze willen ruilen) want weet wie Allah doet lijden dat is alleen maar een teken dat Hij de Almachtige van ze houdt!!!!!!!!!!!!

salimma19
08-03-2004, 20:22
ik ben het volledig met Sjhariah eens. Als je je polsen doorsnijdt omdat je het leven niet meer ziet zitten is dat heel anders dan wanneer je vecht tegen je vijand voor je volk en Allah swt en daarmee je eigen leven riskeert. Er zit echt een groot verschil in. Palestijnen die zichzelf opblazen doen dat voor een hele goede zaak. Moge Allah swt ze een mooi plekje in djennah geven.

Sensabillah
08-03-2004, 20:22
[QUOTE]Origineel gepost door youssefback [B]als je goed kijkt naar de islamistische jihadcultuur dan zul je merken dat veel vechters ondanks dat ze al wisten dat dat ze dood zouden gaan bij hun aanvallen, ondanks dat allemaal gingen ze verder met hun aanvallen, sommige van hen zijn 'gedood' en andere niet. Vergeet niet dat zo'n aanslag het meest effectieve middel dat nu beschikbaar is voor moslimse vechters, vroeger was dat niet nodig maar nu wel, in de toekomst zal dat ook niet nodig zijn. Salaam aleikoem Youssefback, Vroeger was het niet nodig om middels zelfmoord te strijden, maar nu wel ? Kun je wat specifieker zijn ? Het klinkt namelijk innoverend. Met alle respect maar er is maar 1 iemand die weet wat er in de toekomst, al dan niet nodig zal zijn.

sjhariah
08-03-2004, 20:38
ik denk dat youssefback bedoeld dat ze vroeger als echte mannen deden strijden, met zwaard op het paard en man tegen man en niet tank tegen afgebrokkeld steen of f16 tegen vrouw met baby in haar handen of soldaat met pistool tegen oude man die alleen met een stok lopen kan (zoals in palestina gebeurd) (de wereld is niet als vroeger en dat is gewoon de waarheid) tegenwoordig durven de niet-moslims niet meer man tegen man alleen dan in de situaties wat ik hierboven ook gemeld heb!!!!! Allah is de Almachtige dus moslims strijd voor zijn zaak, verspreid folders over islam, praat met niet-moslims over islam (ware islam zonder cultuur), ga naar lezingen (dit is het minste jihaad) Ameen (over de dua van salimma) moge Allah ons ook voor zijn zaak laten sterven insha Allah

salimma19
08-03-2004, 20:43
Origineel gepost door Corrie Heb je weleens gehoort wat die pubertjes en jonge mannen in palestina zeggen die aan zo'n actie mee willen doen of er 1 overleefd hebben??? Weet je wat ze zeggen, ik wil dood, ik wil naar het paradijs, ik wil dat deze hel stopt, alles is beter dan de hel waarin ik leef. Ze plegen die aanslagen op deze maier omdat ze dood WILLEN... Dat is zelfmoord, een keuze maken om jezelf het leven te ontnemen, een keuze die word gepushed door mensen die het steeds over het paradijs hebben waar ze heen gaan, die steeds weer zeggen, doe met ons mee, doodt jezelf, dan mag je deze hel verruilen voor het paradijs, waar je nooit meer pijn zal hebben, waar je nooit meer verdriet zal hebben, waar je nooit meer tekort zal hebben. Het is zelfmoord, zelfmoord van wanhopige jongelingen die dit leven zat zijn. Wat is het verschil tussen iemand die zich ophangt na een ellendig leven en iemand die zich opblaast na een ellendig leven? Er is geen verschil, zelfmoord is zelfmoord en zelfmoord is niet ok.... Wij kunnen allebei niet weten wat er in hun hoofd omgaat. Sommige doen het met een goede intentie en sommige met de verkeerde. Wij kunnen dat allebei niet weten. Trouwens hoe weet jij dan dat ze zo denken??????

sjhariah
08-03-2004, 20:48
Corrie Ik zeg dat ik met ze zou willen ruilen, dat ik ook zo veel geduld krijg van Allah,en het mooiste is te sterven voor de zaak van Allah, ja dat is mijn wens en dit meen ik uit mijn hart en ziel dus geen rede om ermee te spotten en wat je probeert te beweren dat ze zelfmoord plegen uit wanhoop dan heb je het mooi mis want zij weten niet anders dan strijden voor de zaak van Allah, daar groeien ze mee op, die jonge meid die hoog studeerde en dagelijks in de nachten haar Heer verheerlijkt heeft en op een dag hoorde je op de tv dat er een tiental zionister vermoord zijn door haar Istisjhadia-aanslag, MASCHA-ALLAH, wil je zeggen dat zij wanhopig was (ze beheersde de hele koran met tafsier en praktiseerde volgens de Sunna ook) en weet je wie wanhopig zijn, WIJ die hier een heerlijk leventje hebben en geen actie ondernemen om onze zusters en broeders te helpen, want Wij zullen degenen zijn die moeten verklaren wat wij in onze leven gedaan hebben tegen onze vijanden die ONZE moslimbroeders en zusters koelbloedig vermoord hebben!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! DENK NA EN SPREEK MET RESPECT DAT IS HET MINSTE WAT IK VERWACHT ALS IK DAT OOK DOE!!!!!!!!!! (a moslima)

sjhariah
08-03-2004, 20:56
salima 19 (hij heeft ze geinterviewd in het graf zeker)

sjhariah
08-03-2004, 21:09
weet je wat corrie, we laten het aan de Almachtige, de Alziende de Enige die weet wat zich in onze harten speelt over, en dan sluit ik nu deze discussie met jou, Allah is degene die gaat oordelen wie het Paradijs betreden zal en wie de Djahannam (hel) betreden zal Allahomma rfirli wali walidaja walilmominiena jawma jaqoomo alhisaab (O Allah vergeef mij en mijn ouders en de gelovigen op de dag der opstanding) AMEEN

Sensabillah
08-03-2004, 21:09
Origineel gepost door salimma19 Wij kunnen allebei niet weten wat er in hun hoofd omgaat. Sommige doen het met een goede intentie en sommige met de verkeerde. Wij kunnen dat allebei niet weten. Trouwens hoe weet jij dan dat ze zo denken?????? Waar in de koran kunnen we terugvinden, dat met een andere intentie bij zelfmoord, onderstaande niet opgaat ? Dat de zionisten niet zomaar hun gang kunnen/mogen gaan moge duidelijk zijn. Maar waar kunnen we terugvinden, dat strijden met zelfmoord als inzet goed wordt gekeurd ? “En dood jullie zelf niet, voorzeker, Allah (swt) is de meest barmhartige voor jou.” ( Soerah en-Nisaa, Aiyah 29).

sjhariah
08-03-2004, 21:20
VERGEET NIET DAT DE PALESTIJNEN MIDDEN IN DE JIHAAD ZITTEN (STRIJD VOOR DE ZAAK VAN ALLAH) EN VERGEET NIET DAT HET ENIGE MIDDEL DIE ZE HEBBEN IS ISTISHAAD-AANSLAG PLEGEN EN DAN HOPEN DAT ZE NIET VOOR NIKS ISTISHAAD-AANSLAGEN PLEGEN (DAT ZE OOK EEN PAAR ZIONISTEN MEENEMEN) ZE HEBBEN GEEN ANDERE KEUS MAAR OMDAT ZE ONZE LAND, ONZE EER, ONS GELOOF, ONZE MOSKEE (ALQUDS) WILLEN REDDEN DOEN ZE ISTISHAAD-AANSLAGEN EN BOVENDIEN IS HET FIE SABBIELIE ALLAH DAT HOOR JE BIJ ELK BANDJE DIE ZE INSPREKEN (EN ALLAH IS DE ENIGE DIE KAN OORDELEN EN HIJ IS DE ENIGE DIE WEET WAT ZICH IN ONZE HARTEN BEVINDT, DUS HIJ WEET OOK WELKE INTENTIE GEBRUIKT WORDT BIJ HET PLEGEN VAN EEN ISTISHAAD-AANSLAG. DAAROM WIL IK ZEGGEN DAT HET DISCUSSIEREN HIEROVER GEEN NUT HEEFT WE MOETEN DADEN VERRICHTEN. MENSEN IK ZOU ZEGGEN EEN GEVECHT TE BEGINNEN TEGEN ONZE EGO EN DE SJAITAAN, ALS WE DAT GEHAD HEBBEN DAN ZAL HET ZEKER GOED KOMEN MET ONS INSHA-ALLAH

Sensabillah
08-03-2004, 21:35

Origineel gepost door sjhariah VERGEET NIET DAT DE PALESTIJNEN MIDDEN IN DE JIHAAD ZITTEN (STRIJD VOOR DE ZAAK VAN ALLAH) EN VERGEET NIET DAT HET ENIGE MIDDEL DIE ZE HEBBEN IS ISTISHAAD-AANSLAG PLEGEN EN DAN HOPEN DAT ZE NIET VOOR NIKS ISTISHAAD-AANSLAGEN PLEGEN (DAT ZE OOK EEN PAAR ZIONISTEN MEENEMEN) ZE HEBBEN GEEN ANDERE KEUS MAAR OMDAT ZE ONZE LAND, ONZE EER, ONS GELOOF, ONZE MOSKEE (ALQUDS) WILLEN REDDEN DOEN ZE ISTISHAAD-AANSLAGEN EN BOVENDIEN IS HET FIE SABBIELIE ALLAH DAT HOOR JE BIJ ELK BANDJE DIE ZE INSPREKEN (EN ALLAH IS DE ENIGE DIE KAN OORDELEN EN HIJ IS DE ENIGE DIE WEET WAT ZICH IN ONZE HARTEN BEVINDT, DUS HIJ WEET OOK WELKE INTENTIE GEBRUIKT WORDT BIJ HET PLEGEN VAN EEN ISTISHAAD-AANSLAG. DAAROM WIL IK ZEGGEN DAT HET DISCUSSIEREN HIEROVER GEEN NUT HEEFT WE MOETEN DADEN VERRICHTEN. MENSEN IK ZOU ZEGGEN EEN GEVECHT TE BEGINNEN TEGEN ONZE EGO EN DE SJAITAAN, ALS WE DAT GEHAD HEBBEN DAN ZAL HET ZEKER GOED KOMEN MET ONS INSHA-ALLAH Djazak Allah voor je reactie op mijn vraag, echter is dit geen antwoord op mijn vraag. Enkel discussiëren zal onze moslim zusters/broeders inderdaad niet helpen. Het neemt niet weg dat dit een forum is waarop gediscussiëerd wordt, ook over dit onderwerp dus. Wellicht heb jij een suggestie, omtrent de daden die we kunnen verrichten ? Insha Allah zal dat de zelfmoordaanslagen doen dalen.....

Pagina's : [1] 2 3 4