Bekijk originele versie : Vraag aan de moslima's
Iedereen wenst als man een goeie moslim.
Maar als goeie moslimman zijnde, zal die man zeker weten dat jihaad een plicht is.
Zou je met iemand kunnen trouwen als die zegt ik ga je op een dag verlaten om mee te strijden met de mujahedien.
Daarbij in het achterhoofd houdend dat hij misschien na 3 jaar huwelijk al kan vertrekken..
Darine_Chamalia
07-03-2004, 16:30
Ik wel...!
Zie hem in het hiernamaals....Insa Allah.
Darine,
Origineel gepost door Wolverine
Iedereen wenst als man een goeie moslim.
Maar als goeie moslimman zijnde, zal die man zeker weten dat jihaad een plicht is.
Zou je met iemand kunnen trouwen als die zegt ik ga je op een dag verlaten om mee te strijden met de mujahedien.
Daarbij in het achterhoofd houdend dat hij misschien na 3 jaar huwelijk al kan vertrekken.
Hoe kom je erbij dat Jihaad een plicht is ?
Zorg er maar eerst voor dat de grote jihaad bij jezelf in orde is, dus eerst jezelf zuiveren! Daarnaast als je hier in Nederland woont is het helemaal niet jouw plicht om jihaad te gaan doen in een ander land. Jihaad is alleen toegestaan als je eigen huis/familie/omgeving aangetast wordt.
Als je het kan in de vorm van hadieth of een aya mag je mij het tegendeel bewijzen.
SAMMYGIRL
07-03-2004, 16:35
Je kan nu wel "ja" of "nee" zeggen, maar als het puntje bij paaltje komt piept men wel anders.
Ik zelf heb namelijk geen idee op dit moment, maar dat komt doordat ik er misschien niet echt mee bezig ben.
habiba_riffa
07-03-2004, 16:39
Ik kan het nou niet zeggen.
Maar als ik kinderen heb met hem dan zal ik het niet zo snel toelaten.
Anders wel hoor.
miss_hijab
07-03-2004, 16:57
salaam moeleikoem....
Zal hem insha Allah aanmoedigen.......het is belangerijk.....ben voor jihad......
ma3salaam
tatouzient
07-03-2004, 17:15
t eerste wa bij me opkomt is nee, wnt immers, de factore die je boven hebt vernoemd (kindjes krijge, samen oud worde, nt mekka gaan, op vakantie gaan, etc...) zn dingen waarvan je uitgaat als je getrouwd bent (of gaat trouwen...) ...
mr als t op een bepaald moment zo ver komt da hij de islaam moet verdedige, dan steun ik hem hier inshaAllah in ...
Tatou.
Lady_moi
07-03-2004, 17:29
Nee :(..Maar als het voor de islam is.. Dan kan ik nie anders..Een plaats in de paradijs wens ik elke moslim toe..
HaagseHafida
07-03-2004, 18:36
Jihaad is niet alleen mee vechten in een oorlog.
Jihaad bestaat uit zoveel meer.
Mensen uitnodigen tot de Islam, soms is het een gevecht tussen jou zelf en de saitan die je Imaan probeert te verzwakken etc.
Ik zal mijn man zelfs stimuleren en mezelf er ook voor in zetten.
sneakynawal
07-03-2004, 18:55
Scary shit....:rolleyes:
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.