Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : moslims enniet moslims lees dit

Pagina's : [1] 2 3 4

a3ir
07-03-2004, 15:22

Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen (Bericht #) Auteur: Shaych el-`Uthaymien (rahiemehoellaah) Shaych ibn el-`Uthaymien (rahiemehoellaah) zei tijdens een telelink op 28 juli 2000 in Birmingham: …Ook nodig ik jullie uit om respect te hebben voor de mensen die respect verdienen, voor degenen onder jullie en degenen waarmee een overeenkomst (van bescherming)(i.e. niet-moslims) is. Want in het land waarin je leeft is het zo dat er een overeenkomst is tussen jullie en hen. Als dit niet het geval was geweest dan hadden zij jullie vermoord of verbannen. Dus behoudt deze overeenkomst en wees niet ontrouw daaraan, want onbetrouwbaar zijn is een teken van de hypocrieten en het is niet van de weg van de Gelovigen. En weet dat het authentiek is overgeleverd dat de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) zei: “Degene die iemand vermoordt die onder een overeenkomst van bescherming staat, zal de geur van het Paradijs niet ruiken.” Laat je niet van de kaart brengen door de uitspraken van domme mensen, mensen die zeggen: ‘Die mensen zijn niet-moslims, dus hun bezit is rechtmatig voor ons [i.e. te verduisteren of af te pakken door middel van dood en verderf].’ Want bij Allaah - dit is een leugen! Een leugen over Allaah`s Religie en een leugen in de Islaamitische gemeenschappen. Dus we mogen niet zeggen dat het rechtmatig is om ontrouw te zijn tegenover mensen waarmee we een overeenkomst hebben. O mijn broeders. O jongeren. O moslims. Wees eerlijk in het kopen en verkopen, huren en leasen en in alle wederzijdse transacties. Want eerlijkheid is één van de karaktereigenschappen van de Gelovigen en Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala) heeft eerlijkheid bevolen in de uitspraak van Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala): “O jullie die geloven – vreest Allaah en houdt jullie plicht naar Allaah en wees met de waarheidsgetrouwen. “ En de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) spoorde aan tot eerlijkheid en zei: “Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs; en een persoon zal doorgaan met eerlijkheid en streven naar eerlijkheid totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een betrouwbaar persoon.” En hij (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) waarschuwde tegen valsheid: “Pas op voor valsheid, want valsheid leidt naar ongeloof, en ongeloof leidt naar het Vuur. En een persoon zal doorgaan met liegen en streven naar liegen totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een grote leugenaar.” O mijn moslimbroeders. O jongeren. Wees waarheidsgetrouw in wat jullie zeggen in het bijzijn van jullie broeders en met de niet-moslims waar jullie mee samenleven – zodat jullie uitnodigers zullen zijn naar de Religie van Islaam, door jullie daden en de realiteit. Want hoeveel mensen zijn er wel niet de Islaam binnengestapt in eerste instantie vanwege het goede gedrag en de manieren van de moslims, en hun betrouwbaarheid, en hun betrouwbaarheid hun in zaken? _________________________________ voorzeker de beste woorden zijn de Woorden van Allaah en de beste leiding is de leiding van Mohammed en de slechtste zaken (in de godsdienst) zijn de bid’ah (toevoegingen) en elke bid’ah is een dwaling!” En elke dwaling leidt tot het vuur!! dit heb ik van islaam en ik . we kunnen er wat van leeren :hoedaf:

RitaMaria
07-03-2004, 17:02
Juist ...;)

a3ir
07-03-2004, 19:46
voruw, ik ben t met je eens. alleen de moslims denken dat omdat zij moslim zijn dat ze over de niet moslims alles kunnen zeggen en bedrigen. ze weten niet dat ze juist een zonde begaan.

Peridot
07-03-2004, 19:51
Origineel gepost door a3ir voruw, ik ben t met je eens. alleen de moslims denken dat omdat zij moslim zijn dat ze over de niet moslims alles kunnen zeggen en bedrigen. ze weten niet dat ze juist een zonde begaan. A3ir, fijn om op dit forum zo'n prettig genuanceerd persoon te hebben die af en toe dingen kan zeggen om mensen weer meer tot elkaar te brengen. Ik weet niet hoe oud je bent maar ik vind je erg wijs. Wilde ik even kwijt.

sahira
07-03-2004, 20:00

Origineel gepost door a3ir voruw, ik ben t met je eens. alleen de moslims denken dat omdat zij moslim zijn dat ze over de niet moslims alles kunnen zeggen en bedrigen. ze weten niet dat ze juist een zonde begaan. Inderdaad a3ir, ik vind sommige moslims zelfs arrogant, denken dat zij de besten zijn, en de rest is randdebiel of kaffier...(ook zo'n woord wat te pas en te onpas gezegd wordt..)

ZeYNeP_Z
07-03-2004, 20:10
Origineel gepost door a3ir Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen (Bericht #) Auteur: Shaych el-`Uthaymien (rahiemehoellaah) Shaych ibn el-`Uthaymien (rahiemehoellaah) zei tijdens een telelink op 28 juli 2000 in Birmingham: …Ook nodig ik jullie uit om respect te hebben voor de mensen die respect verdienen, voor degenen onder jullie en degenen waarmee een overeenkomst (van bescherming)(i.e. niet-moslims) is. Want in het land waarin je leeft is het zo dat er een overeenkomst is tussen jullie en hen. Als dit niet het geval was geweest dan hadden zij jullie vermoord of verbannen. Dus behoudt deze overeenkomst en wees niet ontrouw daaraan, want onbetrouwbaar zijn is een teken van de hypocrieten en het is niet van de weg van de Gelovigen. En weet dat het authentiek is overgeleverd dat de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) zei: “Degene die iemand vermoordt die onder een overeenkomst van bescherming staat, zal de geur van het Paradijs niet ruiken.” Laat je niet van de kaart brengen door de uitspraken van domme mensen, mensen die zeggen: ‘Die mensen zijn niet-moslims, dus hun bezit is rechtmatig voor ons [i.e. te verduisteren of af te pakken door middel van dood en verderf].’ Want bij Allaah - dit is een leugen! Een leugen over Allaah`s Religie en een leugen in de Islaamitische gemeenschappen. Dus we mogen niet zeggen dat het rechtmatig is om ontrouw te zijn tegenover mensen waarmee we een overeenkomst hebben. O mijn broeders. O jongeren. O moslims. Wees eerlijk in het kopen en verkopen, huren en leasen en in alle wederzijdse transacties. Want eerlijkheid is één van de karaktereigenschappen van de Gelovigen en Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala) heeft eerlijkheid bevolen in de uitspraak van Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala): “O jullie die geloven – vreest Allaah en houdt jullie plicht naar Allaah en wees met de waarheidsgetrouwen. “ En de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) spoorde aan tot eerlijkheid en zei: “Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs; en een persoon zal doorgaan met eerlijkheid en streven naar eerlijkheid totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een betrouwbaar persoon.” En hij (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) waarschuwde tegen valsheid: “Pas op voor valsheid, want valsheid leidt naar ongeloof, en ongeloof leidt naar het Vuur. En een persoon zal doorgaan met liegen en streven naar liegen totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een grote leugenaar.” O mijn moslimbroeders. O jongeren. Wees waarheidsgetrouw in wat jullie zeggen in het bijzijn van jullie broeders en met de niet-moslims waar jullie mee samenleven – zodat jullie uitnodigers zullen zijn naar de Religie van Islaam, door jullie daden en de realiteit. Want hoeveel mensen zijn er wel niet de Islaam binnengestapt in eerste instantie vanwege het goede gedrag en de manieren van de moslims, en hun betrouwbaarheid, en hun betrouwbaarheid hun in zaken? _________________________________ voorzeker de beste woorden zijn de Woorden van Allaah en de beste leiding is de leiding van Mohammed en de slechtste zaken (in de godsdienst) zijn de bid’ah (toevoegingen) en elke bid’ah is een dwaling!” En elke dwaling leidt tot het vuur!! dit heb ik van islaam en ik . we kunnen er wat van leeren :hoedaf: Dat noem ik een Moslim! Een Moslim die weet wat de Islam inhoudt en geen onzin uitkraamt en de Islam gebruikt om zielen te winnen ( Bin Laden)

sahira
07-03-2004, 22:38
Origineel gepost door a3ir Over het omgaan met niet-moslims in westerse landen (Bericht #) Auteur: Shaych el-`Uthaymien (rahiemehoellaah) Shaych ibn el-`Uthaymien (rahiemehoellaah) zei tijdens een telelink op 28 juli 2000 in Birmingham: …Ook nodig ik jullie uit om respect te hebben voor de mensen die respect verdienen, voor degenen onder jullie en degenen waarmee een overeenkomst (van bescherming)(i.e. niet-moslims) is. Want in het land waarin je leeft is het zo dat er een overeenkomst is tussen jullie en hen. Als dit niet het geval was geweest dan hadden zij jullie vermoord of verbannen. Dus behoudt deze overeenkomst en wees niet ontrouw daaraan, want onbetrouwbaar zijn is een teken van de hypocrieten en het is niet van de weg van de Gelovigen. En weet dat het authentiek is overgeleverd dat de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) zei: “Degene die iemand vermoordt die onder een overeenkomst van bescherming staat, zal de geur van het Paradijs niet ruiken.” Laat je niet van de kaart brengen door de uitspraken van domme mensen, mensen die zeggen: ‘Die mensen zijn niet-moslims, dus hun bezit is rechtmatig voor ons [i.e. te verduisteren of af te pakken door middel van dood en verderf].’ Want bij Allaah - dit is een leugen! Een leugen over Allaah`s Religie en een leugen in de Islaamitische gemeenschappen. Dus we mogen niet zeggen dat het rechtmatig is om ontrouw te zijn tegenover mensen waarmee we een overeenkomst hebben. O mijn broeders. O jongeren. O moslims. Wees eerlijk in het kopen en verkopen, huren en leasen en in alle wederzijdse transacties. Want eerlijkheid is één van de karaktereigenschappen van de Gelovigen en Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala) heeft eerlijkheid bevolen in de uitspraak van Allaah (soebhaanehoe wa ta`ala): “O jullie die geloven – vreest Allaah en houdt jullie plicht naar Allaah en wees met de waarheidsgetrouwen. “ En de Profeet (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) spoorde aan tot eerlijkheid en zei: “Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het Paradijs; en een persoon zal doorgaan met eerlijkheid en streven naar eerlijkheid totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een betrouwbaar persoon.” En hij (sal Allaahoe `alayhie wa sellem) waarschuwde tegen valsheid: “Pas op voor valsheid, want valsheid leidt naar ongeloof, en ongeloof leidt naar het Vuur. En een persoon zal doorgaan met liegen en streven naar liegen totdat hij bij Allaah staat aangeschreven als een grote leugenaar.” O mijn moslimbroeders. O jongeren. Wees waarheidsgetrouw in wat jullie zeggen in het bijzijn van jullie broeders en met de niet-moslims waar jullie mee samenleven – zodat jullie uitnodigers zullen zijn naar de Religie van Islaam, door jullie daden en de realiteit. Want hoeveel mensen zijn er wel niet de Islaam binnengestapt in eerste instantie vanwege het goede gedrag en de manieren van de moslims, en hun betrouwbaarheid, en hun betrouwbaarheid hun in zaken? up! Voor de arroganten onder ons... :rolleyes:

a3ir
07-03-2004, 23:31
jacko, somigen zijn hard leers. ze lezen de koraan en doen alleen dingen die hun bevallen of goed uit komen. je leest ook hier op dit forum dat somigen altijd kafier dat kafier diet uit roepen terwijl ze volgens de islaam verkeerd bezig zijn.maar zij zelf denken dat ze iets goed uit roepen

sahira
07-03-2004, 23:40
Origineel gepost door jacko Hebben mensen echt zo'n stuk nodig? Is het echt nodig dat een Shaych moet uitleggen dat het niet normaal is om ongelovigen te bestelen, op te lichten en te vermoorden? Blijkbaar zijn die ideeen dus wel weidverspreid en gangbaar? Sorry, but me thinks that's pretty scary.... Het is zeker triest dat mensen dit stuk onder ogen moeten zien, zoals a3ir zegt, sommige zijn hardleers... :rolleyes: Vandaar, up! met deze topic!

arabchrstn
08-03-2004, 09:05
Origineel gepost door sahira Inderdaad a3ir, ik vind sommige moslims zelfs arrogant, denken dat zij de besten zijn, en de rest is randdebiel of kaffier...(ook zo'n woord wat te pas en te onpas gezegd wordt..) Tsjah, het lijkt nogal geslachtelijk bepaald te zijn. Het aantal genuanceerde, eerlijke vrouwelijke moslims is een stuk groter dan het mannelijke soort...

Heiba
08-03-2004, 09:14
:goedzo: Mooi stukje, hier staat iets waar ik vanaf mijn wieg mee ben opgegroeid... Deze topic staat genomineerd als "topper van de dag" 08-03-2004

a3ir
08-03-2004, 09:28
heiba, zo ben ik ook opgevoed, alleen jamer dat er niet veel moslims zijn die hun kroost zo opvoeden. want allah heeft zijn volglingen alles in de koraan uit gelegd hoe ze moeten leven.

svdw
08-03-2004, 10:08
Geweldig bericht...Als iedereen er nu zo over dacht!!!!!! Als iedereen het ook zo maar deed!!!!

sahira
08-03-2004, 12:07
Origineel gepost door Heiba :goedzo: Mooi stukje, hier staat iets waar ik vanaf mijn wieg mee ben opgegroeid... Deze topic staat genomineerd als "topper van de dag" 08-03-2004 Hoewel ik niet als moslim ben opgevoed, heb ik dezelfde normen en waarden meegekregen, en daar ben ik nogsteeds mijn ouders heel dankbaar voor! En ja...deze verdient een topper te zijn, niet van de dag, maar van de week!

sahira
09-03-2004, 08:23

Origineel gepost door sahira En ja...deze verdient een topper te zijn, niet van de dag, maar van de week! :goedzo:

Pagina's : [1] 2 3 4