Bekijk originele versie : Een vraag voor de serieuze mannen.
toe_schouwer
07-03-2004, 15:22
Salaam alaykoum,
een vraagje naar mijn mannelijke medemens:
Schrikt de ambitie en het idealisme van de vrouw jullie af, wanneer ze zich inzet (niet om geld te verdienen) maar om te vechten voor haar geloof? Zouden jullie eerder met een meisje trouwen dat zich niets van de buitenwereldse problematiek aantrekt en genoegen neemt met het huishouden en haar gezin? Of zouden jullie toch jullie leven kunnen delen met iemand die actief is (en niet gewoon door in een vereniging te zitten, maar die vrijwillig vecht op politiek, maatschappelijk en diplomatisch niveau) wat natuurlijk niet het leven is van de doorsnee vrouw die tevreden is met de huis-tuin-auto-jaarlijkse vakantie naar marokko-situatie.
Laten jullie iets weten, want ik benieuwd hoe mannen daarover denken. Alvast bedankt,
Jullie zus in de Islaam,
K.
HalveWaarheid
07-03-2004, 15:29
Ik wil een heilige maagd trouwen...maar ze moet een s.let in bed zijn! :)
toe_schouwer
07-03-2004, 15:46
Origineel gepost door HalveWaarheid
Ik wil een heilige maagd trouwen...maar ze moet een s.let in bed zijn! :)
De titel was: een vraag voor serieuze mannen.
HalveWaarheid
07-03-2004, 15:52
Origineel gepost door toe_schouwer
De titel was: een vraag voor serieuze mannen.
En het antwoord was dat ik een heilige maagd wil die een s.let in bed is! :)
toe_schouwer
07-03-2004, 15:58
Origineel gepost door Najib26
Alaikoem salaam,
Op zich vind het prima als een vrouw zich inzet voor de islam, bv door lid te zijn van een studentenvereniging. Maar sommigen schieten door. Die kunnen dan beter alleen blijven. Want hoe ver gaat het? Is ze bv elk weekeinde weg? Dan gaat het ten koste van het gezins- en familieleven.
Je kan moeilijk lid zijn van een studentenvereniging als je geen student meer bent. En de doorsnee verenigingen doen niets effectief aan thema's zoals: open dialoog; da'wa naar niet-moslims toe; ...
Dus als ik het goed begrijp, zou jij je vrouw niet steunen in haar beslissing, desondanks dat ze de capaciteiten heeft om het verschil te maken voor haar moslimgemeenschap. En dat allemaal, omdat je vreest dat ze het huishouden zal verwaarlozen.
Correct me if I'm wrong, maar is dat niet een beetje egoïstisch?
toe_schouwer
07-03-2004, 16:06
En het antwoord was dat ik een heilige maagd wil die een s.let in bed is! :)
Laa hawla wa la quwata illa billah. Probeer met elk woord dat je gebruikt en elke daad die je doet, Allah trots te maken.
De Profeet (saw) zei: "elke zoon van Adam maakt fouten en de beste van hen die fouten maken, zijn zij die berouw tonen."
Ik vraag je daarom om mij hier op deze topic het respect te geven die ik jou geef. Gelieve geen vulgaire woorden meer te gebruiken op deze topic.
toe_schouwer
07-03-2004, 16:22
oei oei, mensen bekijken mn topic wel, maar ik krijg geen reacties en dat vind ik eerlijk gezegd wel jammer. Misschien dat de meisjes er iets aan kunnen toevoegen dan.
Ik zou juist graag zo een vrouw later willen hebben insha allah, die doelen heeft en deze ook met al haar capaciteiten wil realiseren. Saai leventje lijkt het mij constant als huisvrouw door het leven gaan.
Je kan moeilijk lid zijn van een studentenvereniging als je geen student meer bent. En de doorsnee verenigingen doen niets effectief aan thema's zoals: open dialoog; da'wa naar niet-moslims toe; ...
Dus als ik het goed begrijp, zou jij je vrouw niet steunen in haar beslissing, desondanks dat ze de capaciteiten heeft om het verschil te maken voor haar moslimgemeenschap. En dat allemaal, omdat je vreest dat ze het huishouden zal verwaarlozen.
Correct me if I'm wrong, maar is dat niet een beetje egoïstisch?
Wil jij niet meer in mijn plaats denken? Ik kan dat namelijk zelf wel :rolleyes:
En ook niet woorden in mijn mond leggen. Dankje.
praatjes
07-03-2004, 17:56
Zij moet s'avonds gewoon op de bank zitten en niet bezig houden met het redden van de wereld!
HalveWaarheid
07-03-2004, 17:58
Origineel gepost door praatjes
Zij moet s'avonds gewoon op de bank zitten en niet bezig houden met het redden van de wereld!
:giechel: Wallahilla! :giechel:
praatjes
07-03-2004, 18:02
:giechel: Wallahilla! :giechel:
Haha! Ja en natuurlijk moet ze al die energie die zij over houd van het schoonmaken in de slaapkamer geven :giechel:
cj_tetuani
07-03-2004, 18:04
Salaam alaykoum,
een vraagje naar mijn mannelijke medemens:
Schrikt de ambitie en het idealisme van de vrouw jullie af, wanneer ze zich inzet (niet om geld te verdienen) maar om te vechten voor haar geloof? Zouden jullie eerder met een meisje trouwen dat zich niets van de buitenwereldse problematiek aantrekt en genoegen neemt met het huishouden en haar gezin? Of zouden jullie toch jullie leven kunnen delen met iemand die actief is (en niet gewoon door in een vereniging te zitten, maar die vrijwillig vecht op politiek, maatschappelijk en diplomatisch niveau) wat natuurlijk niet het leven is van de doorsnee vrouw die tevreden is met de huis-tuin-auto-jaarlijkse vakantie naar marokko-situatie.
Laten jullie iets weten, want ik benieuwd hoe mannen daarover denken. Alvast bedankt,
Jullie zus in de Islaam,
K.
Ze kan vechten voor haar geloof, en haar geloof zegt niet dat zij alleen maar in Allah gelooft en haar 5 zuilen praktiseert. En dan houdt het op.
Zij is in het eerste plaats moeder, deze moeder moet weten wat gebeurt in deze samenleving
Zodat zij kan haar kinderen de juiste opvoeding kan geven en de juiste richting kan sturen
We moeten niet vergeten dat we opgevoed zijn door analfabeten ouders, we zijn allemaal goed terecht gekomen, nou ja bijna allemaal.
Waarom kijken we altijd naar altijd naar Marokkanen als het om allerlei dingen in het leven gaat. Vergeet jullie de meeste Marokkanen waar vandaan komen ! of ze3ma doen of we onze bloedneus hebben.
Zelf is de westerse wereld is de vrouw nog niet bevrijdt. En zij is niet vrij zoals het hoort.
Ik heb nog nooit een vrouw in de USA als een precedent gezien.
Wel in de derde wereld landen dat een vrouw precedent is.
En wie heeft de macht in de westerse politiek? Juist de manen.
Vertel me waar in de wereld een parlement is waar vrouwen de meerderheid zijn?
En bovendien, we hebben hier een huis-tuin-auto-jaarlijkse vakantie naar marokko-situatie
Kijk om je heen in Afrika, Azië, midden Oosten, bijvoorbeeld Palestina.
Zijn de vrouwen daar niet beroofd van hen ambitie en hen idealisme
Hebben de vrouwen daar geen recht om vrij te zijn?
toe_schouwer
07-03-2004, 19:05
Origineel gepost door Najib26
Wil jij niet meer in mijn plaats denken? Ik kan dat namelijk zelf wel :rolleyes:
En ook niet woorden in mijn mond leggen. Dankje.
Ik vroeg je gewoon of ik je correct begrepen had, en of je me zou kunnen verbeteren indien dat niet zo zou zijn. Verder had ik geen intenties om in jou plaats te denken, noch om woorden in je mond te leggen. Ik probeerde je enkel wat beter te begrijpen. Subhannalah.
toe_schouwer
07-03-2004, 19:08
Origineel gepost door Zolodo
Ik zou juist graag zo een vrouw later willen hebben insha allah, die doelen heeft en deze ook met al haar capaciteiten wil realiseren. Saai leventje lijkt het mij constant als huisvrouw door het leven gaan.
Ja, en stel je voor dat ze echt positieve zaken kan realiseren, natuurlijk rekening houdend met haar man, maar strijden voor je geloof kan ook met zn tweetjes. Is het niet prachtig om met zn twee dat doel na te streven en door te geven aan je kinderen...oh, nu ben ik aant dromen.
Maar hamdulilah, blij dat je zo denkt.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.