Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Nog eens 142 moslimscholen.

Pagina's : [1] 2

Scottie
06-03-2004, 23:01

Nou, mensen, hopelijk beseffen moslims ook dat Nederland maar klein is. Het aantal vierkante kilometer kerkhof moet dramatisch worden uitgebreid vanwege de gedachte dat een moslim, eenmaal dood, zijn/haar grafruimte niet meer aan een andere dode wil afstaan, nu 142 moslimscholen. Hopelijk beseffen zij dat als zij zich niet aanpassen zij er straks niet meer inpassen, aan en in Nederland. Scottie. In Nederland bestaat behoefte aan 120 nieuwe moslimscholen, naast de 42 die er nu al zijn. Dat heeft een opiniepeiling van de Katholieke Universiteit in Nijmegen uitgewezen, zo meldt het AD. Uit de peiling onder allochtonen in een aantal grote steden blijkt dat 30 tot 40 procent van de Turkse en Marokkaanse ouders hun kinderen het liefst naar een islamitische school zou sturen, als er een in de buurt was. Volgens de onderzoekers gaat het dan om minstens 30.000 kinderen. Tien steden Voor de oprichting van een basisschool zijn minimaal 200 leerlingen nodig, in dichtbevolkt gebied schommelt die grens rond de 300 kinderen. Als de behoefte aan een nieuwe school wordt aangetoond (dat kan gebeuren door moskeebesturen of door ouders), moet de gemeente meewerken aan de oprichting. Het Rijk moet de school financieel steunen. Op dit moment wordt in zeker tien steden gewerkt aan de oprichting van nieuwe islamitische scholen. Het gaat onder andere om basisscholen in Amsterdam, Alkmaar, Delft, Hilversum, Utrecht en Vlaardingen. Integratie Tweede-Kamerleden van PvdA, LPF en D66 spreken in het AD hun zorg uit over een mogelijke snelle toename van het aantal moslimscholen. Zij vrezen dat dit slecht is voor de integratie. Het CDA vindt de keuzevrijheid van ouders belangrijker. Minister Verdonk van Integratie wil voorlopig niet reageren op de uitkomst van het onderzoek. Minister Van der Hoeven van Onderwijs laat enkel weten dat alle nieuwe scholen aan dezelfde eisen moeten voldoen.

tonk
06-03-2004, 23:04
Maar wat hebben kerkhoven te maken met scholen? Kinderen gaan over het algemeen nogal weinig dood.

tonk
06-03-2004, 23:17
O, en ik maar denken dat ze gewoon maan, roos, vis, vuur leerden. Zal de nadruk dan toch op vuur liggen? Ik geloof er niks van.

mohamed17
06-03-2004, 23:31
ey je weet helemaal niks en snapt er niks van enigste argument is dat nederland klein is zolang er ruimte is mogen ze bouwen en het bevorderd de integratie je ziet nu dat moslims al een eigen organisatie kunne opstarten en dan is dus een bevordering van de integratie en geen belemmering maar goed.

a3ir
06-03-2004, 23:35

na3 na3 ,je kletst uit je nek, op de islaamitiche basisscholen word les gegeven door nederlands leerkrachten.derzieten ook andere leerkrachten der tussen maar de meeste zijn nederlanders. dus roos, pim, vis en raam. wat jij noemt word de laatste tijd op nederlandse scholen geleerd over moslims.

Scottie
06-03-2004, 23:38
Nou, net terug en nu al moe. Tonk, als alle moslims blijven eisen dat ze eeuwig in hun graf mogen rusten, dan wordt Nederland straks bedekt met islamitische kerkhoven. Dan moet de Noordzee worden aangeplempt voor nog meer kerkhoven. Een katholieke dode wordt na tien jaar geschud, moslims willen altijd in hun graf blijven. Nou ja, voor zover er in Nederland een "altijd" is, een dijkdoorbraak en die graven zijn weg ... eerden dan dat er een messias opstaat en iedereen z'n paspoort aan de Poortwachter moet geven. 142 scholen. Weet je hoeveel kubieke meters ruimte dan weer moet worden ingemetseld? Over horizonvervuiling gesproken. Nederland wordt echt niet groter, maar wel voller: met islamkerkhoven en scholen. Waar blijft ons groene hart? Maar misschien willen die wijze mannen m/v de moskee inrichten tot school, meestentijds staan die godshuizen toch leeg en hoog te wezen, net als alle andere godshuizen. Gewoon, op vrijdagavond de bankjes in de hoek achter een gordijn, dan de gebedsmat uitrollen, de loper op de trap naar mihrab en op zondag weer alles terug voor de les van maandag. Scottie, per vierkante meter.

a3ir
06-03-2004, 23:43
scottie, ze mogen opgegraven worden na een bepaalde tijd.dan kan je de lap grond weer hergebruiken. scottie ben blij dat je trug bent

Scottie
06-03-2004, 23:49
Nou, wat aardig om dat te lezen. Doet me goed, dank je wel. Zeg, maar hoe zit dat dan, met die graven. In alle respect, ik begrijp dat een moslimgelovige, eenmaal overleden en begraven, nooit meer mag worden opgegraven. Een tijd geleden moesten moslims worden opgegraven, in Irak, om te kunnen worden geidentificeerd. En dat lag erg moeilijk, want dat mocht niet, zeiden die mensen daar. Dus ik weet niet beter dan dat zo'n graf niet meer gebruikt mag worden. Gelet op de groei van het aantal mensen dat zegt moslim te zijn, ben ik bang voor ruimtegebrek. Wil je ons daar iets over vertellen? Scottie.

a3ir
06-03-2004, 23:54
scottie, ze moeten een bepaaldetijd begraven blijven.hoelang weet ik niet persis maar daarna kun je ze opgraven en de grond gebruiken.maar een de islamietiche landen hebben ze waarschijnlijk grond zat. dus over een jaar of 100 dan graven maar

appie666
06-03-2004, 23:56
Er vinden steeds meer crematies plaat is Nl, ik denk dat het probleem daardoor enigzins verholpen mee kan worden.

a3ir
06-03-2004, 23:59
appie666,marocs toch niet?

appie666
07-03-2004, 00:01
Onder de kaaskoppen. :D

CitriC
07-03-2004, 01:49
Origineel gepost door Scottie Nou, net terug en nu al moe. Tonk, als alle moslims blijven eisen dat ze eeuwig in hun graf mogen rusten, dan wordt Nederland straks bedekt met islamitische kerkhoven. Dan moet de Noordzee worden aangeplempt voor nog meer kerkhoven. Een katholieke dode wordt na tien jaar geschud, moslims willen altijd in hun graf blijven. Nou ja, voor zover er in Nederland een "altijd" is, een dijkdoorbraak en die graven zijn weg ... eerden dan dat er een messias opstaat en iedereen z'n paspoort aan de Poortwachter moet geven. 142 scholen. Weet je hoeveel kubieke meters ruimte dan weer moet worden ingemetseld? Over horizonvervuiling gesproken. Nederland wordt echt niet groter, maar wel voller: met islamkerkhoven en scholen. Waar blijft ons groene hart? Maar misschien willen die wijze mannen m/v de moskee inrichten tot school, meestentijds staan die godshuizen toch leeg en hoog te wezen, net als alle andere godshuizen. Gewoon, op vrijdagavond de bankjes in de hoek achter een gordijn, dan de gebedsmat uitrollen, de loper op de trap naar mihrab en op zondag weer alles terug voor de les van maandag. Scottie, per vierkante meter. Het kan ook zo zijn dat scholen met een grote groep Islamitische leerlingen van grondslag veranderen, zoiets hadden ze op een middelbare school in Utrecht geprobeert. En ff over dat kerkhoven gedoe... ik geloof dat de meeste Moslims in het land van herkomst worden begraven, volgens mij zal dat wel ff zo blijven...

Scottie
07-03-2004, 02:01
Nou, maar als ik zo naar die chagrijnige kop kijk, vergeef me dat ik het zeg, van die koning, heeft Mohammed inderdaad liever overleden dan levende onderdanen. Dit is een hele zieke opmerking. Statistisch blijkt dat steeds meer moslimmensen zich hier zo thuis voelen, dat ze ook in hun dood hier willen blijven. Dat betekent dus in 2014 dat we de rest van het Flevomeer tot aan de de dijk moeten droogleggen. Zou Mohammed daar niet aan willen meebetalen? Flevomeer, de eerste naam voor het IJsselmeer, gekregen van de Romeinen, om moslimmensen te begraven, gericht naar Mekka, in lange rechte lijnen. Sorry, ik liet me even gaan. Citric, licht dat nog eens toe, dat van die grondslag. Wordt die katholieke school dan moslim, of wordt een moslimschool christelijk? Scottie, grondslag.

CitriC
07-03-2004, 02:21

Dat kan, maar ook bv een openbare school die van grondslag verandert. Ik zat op een Protestantse basisschool daarnaast lagen 2 andere basisscholen een Katholieke en een openbare. Die scholen liggen in de wijk Kanaleneiland waar meer dan 80% van alle scholieren van Islamitische achtergrond zijn. Ze kunnen de grondslag van een van die scholen veranderen omdat gezien de leerlingen die meestal van Islamitische achtergrond zijn het er eigenlijk toch niet meer aan toe doet. Ze zouden moeten kijken naar de achtergrond van leerlingen en daar een grondslag op baseren, dat is eigenlijk een taak van de ouders maar gezien de tekorten van leerplaatsen in de grote steden zouden meer scholen zich daarop moeten richten.

Pagina's : [1] 2