Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Groepsverkrachters gebruiken cultuurverschil als verdediging

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10

Tempelier
06-03-2004, 16:18

3 Pakistaanse groepsverkrachters dreigen levenslang veroordeeld te worden in Australia. Zij gebruikten het cultuurverschil, hun leeftijd, en problemen in hun familie als verdediging. Maar het Australisch hoogerechtshof vertelde hun dat hij niets te maken had met de cultuur van deze jongens en dat dit soort gedrag in geen enkele moderne maatschapij wordt getoloreerd. Hoe oud je ook bent en waar je ook vandaan komt, dit zal niet geaccepteerd worden. 5 jongens waarvan 4 broers. zijn veroordeeld voor verkrachting en mishandeling van 2 meisjes van de leeftijd 16 en 17 in 2002. De meisjes werden herhaadelijk verkracht, bedreigt met een mes en een pistool. En 1 meisjes werd verteld dat haar vriendin al vermoord was omdat ze tegenwerkte. De jongens huilde in de rechtbank en smeekte de rechter om een tweede kans. De jongens verdedigen zichzelf omdat ze verwachten geen eerlijk proces te krijgen wegens een anti-moslim samenzwering. De vader van de jongens vroeg om gratie omdat "de jongens de cultuur van dit land niet kenden". De rechter was verbijsterd door die verdediging, zo'n excuus had ze nog nooit gehoord. bron:http://www.smh.com.au/articles/2004/03/01/1078117369680.html?from=top5

sahira
06-03-2004, 16:46
Zo'n excuus heb ik ook nog nooit gehoord!

Tempelier
06-03-2004, 16:56
Volgens mij wordt er in Nederlandse rechtzalen ook vaak genoeg een beroep gedaan op het cultuurverschil om een hoge straf te ontlopen. Vooral bij misdaden als eerwraak. Voordat je het weet zegt iemand dat een meisje verkracht is omdat ze een te korte rok aanhad. mannen kunnen zich immers niet inhouden.

rnaj
06-03-2004, 17:16
Kennelijk hoort groepsverkrachting bij de Pakistaanse cultuur. Altijd handig om zo'n feitje te kennen

SabroenDjamiel
06-03-2004, 17:23

Origineel gepost door Tempelier Volgens mij wordt er in Nederlandse rechtzalen ook vaak genoeg een beroep gedaan op het cultuurverschil om een hoge straf te ontlopen. Vooral bij misdaden als eerwraak. Voordat je het weet zegt iemand dat een meisje verkracht is omdat ze een te korte rok aanhad. mannen kunnen zich immers niet inhouden. Dr is voor verkrachting nooit een excuus!....Alhoewel ik vind da vrouwen die zich "gewaagd" kleden er zelf een beetje om vragen....

Khanoussi
06-03-2004, 17:28
Origineel gepost door Nawera Dr is voor verkrachting nooit een excuus!....Alhoewel ik vind da vrouwen die zich "gewaagd" kleden er zelf een beetje om vragen.... Wat is dat voor een onzin , ook al loopt een vrouw naakt over straat , je moet er gewoon met je poten van af blijven.

K_Prone
06-03-2004, 17:31
Origineel gepost door Khanoussi Wat is dat voor een onzin , ook al loopt een vrouw naakt over straat , je moet er gewoon met je poten van af blijven. JUIST!!!! Blijf met je poten van andermans lijf af!

SabroenDjamiel
06-03-2004, 17:33
Origineel gepost door Khanoussi Wat is dat voor een onzin , ook al loopt een vrouw naakt over straat , je moet er gewoon met je poten van af blijven. Ben ik volledig met je eens!....Maar toch geef je dan als vrouw zijnde aanleiding tot zo'n daad, ergens ben je dan als vrouw ook een beetje schuldig....Mannen hebben blijkbaar weining controle over zichzelf en dus moet je er maar voor zorgen dat je ze geen aanleiding geeft tot zo'n vreselijke daad....

Tempelier
06-03-2004, 17:33
Origineel gepost door Nawera Dr is voor verkrachting nooit een excuus!....Alhoewel ik vind da vrouwen die zich "gewaagd" kleden er zelf een beetje om vragen.... :rolleyes: Dus jij zou je zo'n verdediging in een rechtbank wel kunnen voorstellen.

SabroenDjamiel
06-03-2004, 17:42
Origineel gepost door Tempelier :rolleyes: Dus jij zou je zo'n verdediging in een rechtbank wel kunnen voorstellen. O jawel 't wordt zelfs in sommige verdedigingen aangevoerd om de verkrachter vrij te pleiten!...."De vrouw gaf aanleiding tot"....Als een vrouw gehuld is in een minirokje, met daarop een superstak truitje met een decollete van hier tot ginder, ja dan kan het aangevoerd worden vind ik....

Tempelier
06-03-2004, 17:54
Origineel gepost door Nawera O jawel 't wordt zelfs in sommige verdedigingen aangevoerd om de verkrachter vrij te pleiten!...."De vrouw gaf aanleiding tot"....Als een vrouw gehuld is in een minirokje, met daarop een superstak truitje met een decollete van hier tot ginder, ja dan kan het aangevoerd worden vind ik.... En jij bent het daar blijkbaar mee eens, mag ik zeggen dat ik dat idioot vind? Wat mij betreft werkt zo'n excuus strafverzwarend.

Peej
06-03-2004, 18:27
Origineel gepost door Nawera Ben ik volledig met je eens!....Maar toch geef je dan als vrouw zijnde aanleiding tot zo'n daad, ergens ben je dan als vrouw ook een beetje schuldig....Mannen hebben blijkbaar weining controle over zichzelf en dus moet je er maar voor zorgen dat je ze geen aanleiding geeft tot zo'n vreselijke daad.... Ik heb werkelijk nog NOOIT de neiging gehad om een schaars of sexy geklede vrouw aan te randen of te verkrachten. En ik denk dat ik lang niet de enige ben. Een grote meerderheid van de mannen denkt daar zo over. Dat er een stel bekrompen geesten is die hun hormonen niet in bedwang kunnen houden en die deze vrouwen uit beginnen te schelden voor hoe.r of erger is hun probleem. Dan moet je die vrouwen niet dwingen om zich anders te kleden. dan moet je die jongens en mannen dwingen zich fatsoenlijk te gedragen.

Ole_Guapa
06-03-2004, 18:36
Origineel gepost door Peej Ik heb werkelijk nog NOOIT de neiging gehad om een schaars of sexy geklede vrouw aan te randen of te verkrachten. En ik denk dat ik lang niet de enige ben. Een grote meerderheid van de mannen denkt daar zo over. Dat er een stel bekrompen geesten is die hun hormonen niet in bedwang kunnen houden en die deze vrouwen uit beginnen te schelden voor hoe.r of erger is hun probleem. Dan moet je die vrouwen niet dwingen om zich anders te kleden. dan moet je die jongens en mannen dwingen zich fatsoenlijk te gedragen. Er wordt hier gesuggereerd dat verkrachting te maken heeft met het feit dat mannen zich op seksueel gebied niet goed kunnen inhouden. Het is een wijdverbreid misverstand dat verkrachting met sexueel verlangen te maken heeft. Verkrachting is geweld. Het is geen kwestie van sex. Groepsverkrachtingen gebeuren uit een soort wraak, of uit machtsgevoel/onmachtsgevoel. Mannen verkrachten vrouwen om zich te laten gelden, niet uit seksueel verlangen. Het heeft dus ook niets te maken met hoe vrouwen zich kleden of hoe ze zich gedragen.

sahira
06-03-2004, 19:04
Origineel gepost door Nawera Dr is voor verkrachting nooit een excuus!....Alhoewel ik vind da vrouwen die zich "gewaagd" kleden er zelf een beetje om vragen.... Verkeerd Nawera, géén enkele vrouw vraag erom om verkracht te worden!! Bah, hier draait dus mijn maag van om, dat je dit kunt zeggen! Er worden dagelijks vrouwen verkracht, zelfs degelijk geklede vrouwen...denk even na voordat je iets uitspuugd! :kwaad:

MueZli
06-03-2004, 19:06

Origineel gepost door Dave202 hier uit blijkt dat onze culturen flink botsen. en assimielatie van groot belang is. dit is ook vaak een rede waarom marokkanen gewijgerd worden omdat sommige van hun niet van de meiden af kunen blijven terwijl die meiden duidelijk laten zien dat ze er niet van gedient zijn ik vind jou theorie lijken op deze: ik heb het kind verkracht omdat het zo lief lachte het daagde me uit om het te gebruiken als het ergens warm is op de wereld dragen nergens mensen veel kleren (behalve in de islamitische landen) in de zomer stikt het van de roken altijd al geweest hier Behalve je assimilatie bullshit, sluit ik me aan bij je bericht! Verkrachting is een perverse daad en mag door niemand gepleegd worden, al zou een vrouw zelfs prostituee zijn en zich letterlijk voor geld verkopen. Verders vind ik dat iemand die op assimilatie aandringt, eerst zelf eens de hier geldende grammatica en spellingsregels van de Nederlandse taal onder de knie moet krijgen :D. Dave toch! :p

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10