Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Landelijke demonstaratie: ' Geen oorlog tegen Irak'

SweetCheeks
22-10-2002, 13:56

Geen oorlog tegen Irak Verklaringen vanuit de Amerikaanse regering laten er geen twijfel over bestaan: op korte termijn zal er militaire actie ondernomen worden tegen het dictoriale regime van Saddam Hussein in Irak teneinde dit omver te werpen. Hoe en wanneer deze actie precies plaats zal vinden en wat de VS gaan doen na een eventuele val van Saddam is nog onbekend. Volgens de Amerikaanse regering is de Iraakse regering niet alleen een gevaar voor de inwoners van dat land en het gehele Midden-Oosten, maar vooral ook voor de Westerse belangen. Daarbij wordt gewezen op de vermeende aanwezigheid van massavernietigingswapens in Irak of pogingen van Saddam Hussein die in bezit te krijgen. Overtuigend bewijs hiervoor ontbreekt echter. De werkelijke redenen moeten gezocht worden in de aanwezigheid van olievoorwaarden en de wens de controle daarover te vergroten. Onrechtmatig Daar veel meer landen massavernietigingswapens hebben of pogen te krijgen is de Amerikaanse argumentatie gebasseerd op willekeur. Inspecties van de VN dienen breder opgezet te worden, met het oog op wapenbeheersing in het algemeen. Het ziet er verder niet naar uit dat de bevolking van Irak door de te verwachten oorlog beter af zou zijn. De bevolking zucht bovendien al twaalf jaar onder een sanctie-regime dat de positie van Saddam Hussein eerder versterkt dan verzwakt heeft. Het conflict met Irak dient niet door de dreiging met militaire aanval, maar via diplomatiek overleg en onderhandelingen geregeld te worden. Een Amerikaanse aanval op Irak is wezen een aanvalsoorlog, een daad van agressie in strijd met het internationaal recht. Van zelfverdediging is geen sprake. Een dergelijke actie schept bovendien een gevaarlijk precedent voor de toekomst en verscherping van de spanningen in het Midden-Oosten. De Nederlandse regering zou zich alsnog krachtig moeten uitspreken tegen elke vorm van militaire actie tegen Irak en de verzekering moeten geven dat hieraan door Nederland op geen enkele wijze deelgenomen zal worden. Zaterdag 26 Oktober om 13.00 uur op de Dam in Amsterdam zal er een landelijke demonstartie plaats vinden. Laat je stem horen en demonstreer mee!!

SweetCheeks
22-10-2002, 14:20
Er gaan toch wel mensen komen he????!!! WIe komt er?

SweetCheeks
22-10-2002, 15:11
hallo wie nog meer ik ben bang dat fardou en ik de enige zullen zijn van de yasmina leden....heel jammerrrr

KI_kracht
22-10-2002, 15:20
ik kom insha allah en ik hoop dat er genoeg mensen zullen zijn om ons stem hoorbaar te laten maken. zelf denk ik dat er genoeg mensen zullen zijn.

tonk
22-10-2002, 16:04

Ik kom ook. Mijn zusje wil ook komen, maar niet te lang want ze neemt haar dochter van 1 mee. Een goede vriendin van mij komt als het slecht weer is. (Bij goed weer gaat ze met haar moeder wandelen.) Mijn broer moet ik nog porren, maar die woont helemaal in Maastricht. :( En M. uit Zutphen was er vorig jaar ook met de demonstratie tegen de oorlog in Afghanistan, dus ik vind dat zij er nu ook moet zijn. Met een beetje geluk 6 mensen!!

fatima1
23-10-2002, 09:27
ik kom inshallah ook , allen heb ik een vraagje. Gaan we ook in de stad rondlopen net als de vorige demonstratie voor palestina? :zwaai:

fatima1
23-10-2002, 09:28
ik kom inshallah ook , alleen heb ik een vraagje. Gaan we ook in de stad rondlopen net als de vorige demonstratie voor palestina? :zwaai:

Nawel22
23-10-2002, 09:40
Ik zal er inshallah ook zijn :)

Schorpioentje
23-10-2002, 16:23
Ik kom ook en neem nog een bende meiden mee.

kickboxgirl
23-10-2002, 17:17
ik kommmmmmmmm standaard love youu