Bekijk originele versie : slapeloze nachten
Ken je dat, je ligt op bed maar kan de slaap niet vatten? Ik heb er al een tijdje last van, ben bekaf als ik opsta. Ik lig de hele nacht te woelen, droom vreselijk al weet ik niet precies waarover...allemaal beelden die me door mijn hoofd schieten, als ik op sta weet ik alleen dat het een nare droom was. En dit heb ik nu al weken!
De huisdokter denkt dat ik een 'burn out' heb, voel me ook erg lusteloos, moe en overdag moet ik een uurtje liggen, voel me soms net een wrak. Ik ben erg prikkelbaar, het minste of geringste maakt me aan het huilen, het ergste is nog dat ik niemand in mijn buurt kan verdragen. Als iemand vraagt wat er aan de hand is, snauw ik hen af en draai me om, om even later erg spijt te hebben van mijn gedrag. Maar ik kan er niets aan doen, dit maakt me verdrietig.
Vannacht weer slecht geslapen, en als ik al in slaap val, is de ochtend bijna begonnen!
Zal ik dan toch maar die medicijnen gaan halen die de dokter me voorgeschreven heeft? Het is een inslaapmiddel, maar ik denk dat het een anti-depressiva is. Bang dat ik eraan verslaafd zal raken heb ik het nog niet opgehaald bij de apotheek. Ik heb al van alles geprobeerd, hardlopen zodat ik moe ben en daarna een warme douche, helpt niet. Een beker warme melk met honing voor het slapen, helpt niet.
Iemand hier ervaring met anti-depressiva?.
AlHoceima_Leila
06-03-2004, 14:44
Hee meid zoiets heb ik ook.
Slapeloze nachten het afsnauwen van mensen waarvan je later weer spijt krijgt.
Maar ik ben er niet voor naar de dokter gegaan want hij zal toch alleen maar zeggen neem een paracetamol in dat is nemelijk het enige wat hij kent :D
In jouw geval zou ik het toch maar gaan proberen en dan echt met mate innemen.
Succes :zwaai:
wat voor medicijn precies ?
MoEtJe_MoEtJe
06-03-2004, 19:44
ahahhahah jij doet het zelf meisje
Origineel gepost door sisterl
wat voor medicijnen het waren weet ik niet meer want het is al weer 4 jaar geleden
ik vroeg het aan shahinda35 :D
amitriptyline is inderdaad een anti-depressivum. Wordt ook gebruikt voor migraine.
Maar is mij niet bekend dat het een slaapmiddel is.
Origineel gepost door shahinda35
Dank je d0c25, ik heb geen migraine, gelukkig niet, als dat er ook nog bijkwam dan... :(
De dokter schrijft het me voor, 3x daags 1 pil van 10 mg. Voor het slapen in nemen, en dan moet ik als een blok in slaap vallen.
3 keer per dag ? ik denk dat hij vermoedt dat je depressief bent, en dat dat de reden is voor je slapeloosheid (piekeren en dergelijke). Alleen hij wil je er niet mee confronteren, want veel mensen schrikken van psychiatrische diagnoses.
Door je depressie te behandelen, hoopt hij ook zo je slapeloosheid weg te nemen.
Bovenstaande is maar een theorietje :D
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.