Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Wil een eigen zaak beginnen, maar is dit nu wel verstandig met de krediet crisis ?!

agadir-thug
20-12-2008, 02:39

?

hivisu
20-12-2008, 11:48
aan 1 ding blijf je geld verdiennen, crisis of geen crisis.. en dat is eten.. mensen blijven eten.. ik heb nog geen eetzaken zien dicht gaan door de crisis :)

andalusiavis
20-12-2008, 12:12
aan 1 ding blijf je geld verdiennen, crisis of geen crisis.. en dat is eten.. mensen blijven eten.. ik heb nog geen eetzaken zien dicht gaan door de crisis :) ik weet niet waar jij woont maar ik heb gnoeg eetzaken dichtzien gaan door deze crisis

brownie74
20-12-2008, 14:39
ik weet niet waar jij woont maar ik heb gnoeg eetzaken dichtzien gaan door deze crisis Klopt maar hij heeft ook gelijk hoor. Alleen heb je eettenten en eettenten. Je hebt eettenten die duur zijn in verhouding met wat ze op tafel leggen en je hebt eettenten die betaalbaar en toch kwaliteit serveren. ook de vriendelijkheid van het personeel speelt een rol. je hebt ook uitschieters in de negatieve zin, slecht eten, onhygienisch en extra duur. In Brussel kan ik je het perfecte voorbeeld tonen. je hebt daar een Marokkaanse snack en een Turkse snack. De Turk heeft meer klanten( 95 procent Marokkanen) omdat de Turk klantvriendelijker is,interieur volledig vernieuwd en met een kortingskaart werkt. na 10 durums,sandwich of eender welke warme maaltijd de 11e gratis is. de baas begroet iedereen en zijn zonen doen de maaltijdbereidingen/ de Marokkaan daarentegen heeft een interieur uit de eerste wereldoorlog,niet sociaal en is duurder dan de Turk. Ik vond het eerst raar, want een Marokkaan die bij de Turk gaat eten terwijl er een marokkaan juist ernaast zit is hoogst ongewoon. Ik ken ook een andere marokkaanse snack waar ikzelf vaak ga eten ( chaussee de Gand in Molenbeek) ze zijn daar heel proper, dragen allemaal een uniform met de naam van de snack ( Regalo) er gaan daar zelfs gezinnen eten, omdat het betaalbaar,uitgebreid,verzorgd is. Ook de bediening is snel....het enige nadeel is de parkeergelegenheid daar.

Gypsymeid
20-12-2008, 20:44

Hahaha zo grappig dat je dat zegt, als we in Brussel zijn wil mijn man altijd bij dezelfde Turk eten. En inderdaad, deze man is zoooo vriendelijk, het eten is goed en alles behalve duur. Anyway ik start over een aantal maandjes ook met mijn eigen bedrijf, ik heb ook eventjes geslikt nu met deze crisis. Maargoed, ik ga de stap toch wagen. Straks kan het niet meer, en heb ik er eeuwig spijt van. Daarnaast is in 2010 het ergste voorbij, 2009 wordt even een diepte punt maar als je dan je hoofd boven water houdt zit je goed.

oujdia1987
20-12-2008, 20:53
ik start ook inshallah met mijn zaak in 2010, gewoon doen meid:goedzo: twikli 3la allah :hadj:

agadir-thug
21-12-2008, 00:41
Ligt eraan wat voor zaak ? zit goed na te denken wat het beste is. overal staan nu panden te huur hahah ivm crisis.

Sorento
21-12-2008, 15:27
Je kan nu nog een mooi huurcontract eruit slepen, en als de "kredietcrises" over is dan zit jij al op je plekje. Wat wil je eigenlijk gaan beginnen?

brownie74
21-12-2008, 17:27
ben ook wel benieuwd wat je gaat beginnen Wat beginnen Marokkanen meestal? snack,reisbureau,...etc:hihi:

mohamed_m3
21-12-2008, 19:26
? heb je geld gewoon doen het is mooi tijd om te begingen ,akki i3an rbi agma,maar je moet niet( tamazirt)vergeten.

agadir-thug
22-12-2008, 13:50
heb je geld gewoon doen het is mooi tijd om te begingen ,akki i3an rbi agma,maar je moet niet( tamazirt)vergeten. tuurlijk.. wil inshallah ook in marokko iets openen

mohamed_m3
22-12-2008, 13:56
tuurlijk.. wil inshallah ook in marokko iets openen welk sect, wil je begingen ,industrie of horeca of detaihandel

ELMOGHTARY
22-12-2008, 15:21
? Als je een gat in de markt ziet, dan moet je ervoor gaan. Je moet alleen wel uitkijken bij het huren van een pand. Het contract zit soms vol met addertjes onder het gras. Wees daar attent op. Voor de rest neem ik aan dat je voldoende kennis hebt om een bedrijfje te beginnen, toch? Ik zou er pas voor gaan als je zeker weet, dat het booming-business gaat worden. Anders zou ik er niet voor gaan.

agadir-thug
22-12-2008, 20:52
welk sect, wil je begingen ,industrie of horeca of detaihandel wat voor zaak zou jij beginnen ? dan.