Bekijk originele versie : Wat zegt de Bijbel precies over seks?
cj_tetuani
05-03-2004, 22:04
Wat zegt de Bijbel precies over seks?
• Leviticus 18:22: "Gij mag niet bij een man liggen als bij een vrouw, dit is een gruweldaad."
• Leviticus 20:13: "Wanneer iemand bij een man ligt als bij een vrouw, bedrijven beiden een gruweldaad;
Volgens de Bijbel hoort seks thuis in een monogame relatie.
Dat wil zeggen: een relatie waarin je maar één partner hebt.
Dit om te verkomen dat er ziektes, ongewenste zwangerschappen en verstoorde familierelaties ontstaan.
Binnen het huwelijk is er plaats voor seks. Zowel homoseks als heteroseks (vrije seks) buiten een relatie worden niet geaccepteerd.
Hoe zit het dan bij homo´s? Vraag je je af...
Zoals ik al eerder zei zijn er verschillende stromingen binnen het christendom.
Er bestaan dus ook meerdere visies op homoseksualiteit binnen het christendom.
In de Bijbel staat dat homoseksualiteit helemaal niet mag, ook niet binnen een monogame relatie.
Misschien heb je wel eens gehoord dat de paus allerlei uitspraken doet.
Gelden die dan voor alle alle christenen? Nee, alleen voor de katholieken zijn die uitspraken bindend.
De paus wordt gezien als plaatsvervanger van Petrus op aarde, daardoor heeft hij zoveel invloed.
Toch heeft hij niet evenveel invloed op elke stroming binnen het katholieke geloof.
Hij is tegen voorbehoedsmiddelen omdat hij bang is dat er dan ´vrije seks´ wordt bedreven.
En dat is niet de bedoeling...
Meer info lees of surf op deze sites
http://www.homo-jongeren.nl/Thora.htm
http://www.homo-jongeren.nl/Bijbel.htm
http://www.homo-jongeren.nl/Koran.htm
Chatefemqemamu
05-03-2004, 22:07
het christendom op zich is lang niet zo slecht als de mensen die het aanhangen
Chatefemqemamu
06-03-2004, 03:06
Origineel gepost door SahafFan
neukk en gij zult klaarkomen
neem voorbeeld aan SahafFan, en de domheid is u beloofd.
cj_tetuani
06-03-2004, 12:45
Volgens de koran (en ook volgens de bijbel) is homo zijn iets wat god niet goedkeurt. Om een goede moslim cq christen te zijn,
behoor je je volgens de leer aan het woord van god te houden.
Een homo doet iets tegen Gods wil en kan dus geen moslim of christen zijn.
Zo wordt het in ieder geval gebracht door kerk en moskee. Liegen, stelen, vloeken, overspel, of welke zonde dan ook is in de ogen van god een doorn.
Ook deze mensen doen iets tegen Gods wil. en jij ook met je opmerking
ze3ma een moslim subhana Allah
ytaqee Allah y a ghi
Lady_moi
06-03-2004, 13:02
Gij zult dieren goed behandelen.
Die teksten die in leviticus staan heb je niet helemaal goed weergegeven er staat namelijk:"Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging." Dat wil dus zeggen dat je niet bij een man mag liggen als er nog een vrouw bijligt. Geen triootjes dus!
Homosexualiteit wordt ook in de Bijbel genoemt. Ik weet de goede tekst zo gauw niet, maar het wordt genoemd: "Mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende." en "Het is de Heere een gruwel." Dit lijken me woorden die duidelijk genoeg zijn, ondanks dat er mensen zijn die de Bijbel liever verdraaien en dan kunnen leven zoals zij dit willen. Het kan zijn dat je christen (of moslim) bent en een homosexuele aard hebt. Maar dan mag je het nog niet doen. Zulke mensen mag je niet verachten, want het is moeilijk genoeg als je nooit een relatie aan kan gaan omdat je niet mag met iemand van hetzelfde geslacht.
Enne......ik ben protestants christelijk en die paus kletst maar lekker. Hij is een mens zoals jij en ik. Geen mens is heilig en hij ook niet. En wat hij zegt heeft net zoveel waarde als jouw en mijn mening. De katholieke christelijken geloven in hem als plaatsvervanger van Petrus. Maar ook Petrus was een gewoon mens als jij en ik.
Ik wil eventueel wel meer voor je opzoeken wat er precies in de Bijbel staat over sexualiteit, maar daar heb ik nu geen tijd voor. Als je er meer over wil weten dan zeg je het maar. Nu ga ik gauw weer verder met m'n werk. Dus allemaal een fijn weekend en dan lees ik wel weer eens. Groetjes.
cj_tetuani
06-03-2004, 23:16
Origineel gepost door Perez
Die teksten die in leviticus staan heb je niet helemaal goed weergegeven er staat namelijk:"Bij een manspersoon zult gij niet liggen met vrouwelijke bijligging." Dat wil dus zeggen dat je niet bij een man mag liggen als er nog een vrouw bijligt. Geen triootjes dus!
Homosexualiteit wordt ook in de Bijbel genoemt. Ik weet de goede tekst zo gauw niet, maar het wordt genoemd: "Mannen met mannen schandelijkheid bedrijvende." en "Het is de Heere een gruwel." Dit lijken me woorden die duidelijk genoeg zijn, ondanks dat er mensen zijn die de Bijbel liever verdraaien en dan kunnen leven zoals zij dit willen. Het kan zijn dat je christen (of moslim) bent en een homosexuele aard hebt. Maar dan mag je het nog niet doen. Zulke mensen mag je niet verachten, want het is moeilijk genoeg als je nooit een relatie aan kan gaan omdat je niet mag met iemand van hetzelfde geslacht.
Enne......ik ben protestants christelijk en die paus kletst maar lekker. Hij is een mens zoals jij en ik. Geen mens is heilig en hij ook niet. En wat hij zegt heeft net zoveel waarde als jouw en mijn mening. De katholieke christelijken geloven in hem als plaatsvervanger van Petrus. Maar ook Petrus was een gewoon mens als jij en ik.
Ik wil eventueel wel meer voor je opzoeken wat er precies in de Bijbel staat over sexualiteit, maar daar heb ik nu geen tijd voor. Als je er meer over wil weten dan zeg je het maar. Nu ga ik gauw weer verder met m'n werk. Dus allemaal een fijn weekend en dan lees ik wel weer eens. Groetjes.
hier is je aantwoord
• Genesis 19:4-8: “De twee engelen hadden zich nog niet te rusten
gelegd, toen de mannen van de stad, de Sodomieten, om het huis
te hoop liepen, jong en oud, de hele bevolking, allemaal samen.
Zij riepen Lot en zeiden: ‘Waar zijn die mannen, die voor
vannacht bij u hun intrek hebben genomen? Breng ze naar
buiten, dan kunnen wij omgang (seks) met ze hebben.’ Lot
kwam naar buiten, maar de deur deed hij achter zich dicht. Hij zei: ‘Doe toch geen kwaad, broeders.
Luister eens; ik heb twee dochters, die nog nooit bij een man zijn geweest.
Die wil ik wel naar buiten brengen; dan kunnen jullie met haar doen wat je wilt.
Maar laat die mannen met rust, want zij staan onder de bescherming van mijn huis.'”
• Leviticus 18:22: "Gij mag niet bij een man liggen als bij een vrouw, dit is een gruweldaad."
• Leviticus 20:13: "Wanneer iemand bij een man ligt als bij een vrouw, bedrijven beiden een gruweldaad;
zij moeten ter dood worden gebracht: er rust bloedschuld op hen."
Anissa_bel
06-03-2004, 23:20
Ik dacht enkel dat volgens de christelijke leer, dus als je het strikt bekijkt, gemeenschap tussen man en vrouw enkel toegelaten is voor de voortplanting en dit enkel in een huwelijk....dacht ik :rolleyes:
Klopt gemeenschap tussen een man en een vrouw is voor een christen alleen toegestaan binnen het huwelijk. Anders wordt het h.oererij of overspel genoemd. En ook man en man of vrouw en vrouw of met z'n drieën of meer mag niet. Dat is wat in de Bijbel ook staat. Maar velen zeggen dat ze in de Bijbel geloven, maar weten niet eens wat er instaat of houden zich niet aan de levenswijze die de Bijbel voorschrijft.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.