Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Trouwen met iemand van een ander afkomst...

L7hobi_zina
05-03-2004, 18:04

Salaam oealikoem..., Ik heb hier de laatste tijd vaak discussies mee met mijn vriendinnen..., Zij vinden het echt een probleem/ (en misschien zelfs een schande) als je trouwt met iemand met een ander afkomst... (We nemen aan dat hij islamitish is) ! Wat is er mis mee als je trouwt met iemand met een ander afkomst..? Als hij maar Moslim is..., dan is alles toch hamdoellilah? Misschien zouden je ouders er niet echt trots op zijn..., maar in de islam staat het zo geschreven.., dat iedereen elkaar mag huwen.., als ze maar inshallah islamitish zijn...... toch? :( Ik zelf heb hier geen last ofzo mee..., alleen vind het een beetje raar dat ze zo denken..! Wat vinden jullie ervan? :) :zwaai:

HalveWaarheid
05-03-2004, 18:05
Ik kan best met een lekkere n.egerin trouwen! :) Of shie lekkere blonde! :stout:

ik_oke_is
05-03-2004, 18:12
Origineel gepost door L7hobi_zina Salaam oealikoem..., Ik heb hier de laatste tijd vaak discussies mee met mijn vriendinnen..., Zij vinden het echt een probleem/ (en misschien zelfs een schande) als je trouwt met iemand met een ander afkomst... (We nemen aan dat hij islamitish is) ! Wat is er mis mee als je trouwt met iemand met een ander afkomst..? Als hij maar Moslim is..., dan is alles toch hamdoellilah? Misschien zouden je ouders er niet echt trots op zijn..., maar in de islam staat het zo geschreven.., dat iedereen elkaar mag huwen.., als ze maar inshallah islamitish zijn...... toch? :( Ik zelf heb hier geen last ofzo mee..., alleen vind het een beetje raar dat ze zo denken..! Wat vinden jullie ervan? :) :zwaai: in een relatie, huwelijk heb je vaak al genoeg probleme, en als je trouwt met iemand met andere afkomst; heb je vaak nog meer probleme, bv. kinderen welke taal? gewoontes ? gebruiken ? enz..... maar het is ZEKER geen schande ofzo

Damelza
05-03-2004, 18:21
nou, ik ga trouwen met een irakees en ik ben zelf indonesische.. ik heb helemaal geen problemen ermee.

L7hobi_zina
05-03-2004, 18:21

Ik_Oke_is: Je hebt aan de ene kant wel gelijk.. Alleen toch vind ik dat het moet kunnen... Wat betreft taal..., dat is een beetje moeilijk.., maar gewoonten en gebruiken kom je wel uit.., aangezien je allebei islamitish bent.. :) :zwaai:

ik_oke_is
05-03-2004, 18:23
Origineel gepost door L7hobi_zina Ik_Oke_is: Je hebt aan de ene kant wel gelijk.. Alleen toch vind ik dat het moet kunnen... Wat betreft taal..., dat is een beetje moeilijk.., maar gewoonten en gebruiken kom je wel uit.., aangezien je allebei islamitish bent.. :) :zwaai: Moet zeker kunnen !! ik zeg alleen maar dat zo'n huwelijk best zwaar kan zijn, maar jah als je echt van elkaar houd ;)

L7hobi_zina
05-03-2004, 18:32
Jah dat is waar... :) het kan zwaar zijn... Maar als je van elkaar houdt.., overleef je het wel... ;)

LoVeLy_HaNaN
05-03-2004, 19:53
Waarom zou je niej met iemand van een andere afkomst trouwe?? Jah ik_oke_is heeft wel gelijk, kwa opvoeding van kindere kan ht moeilijk zijn, maar met de hulp van Allah (swt) komt alles goed. Liefde brengt jullie bij elkaar, en jullie geloof, de Islam, is wat jullie bij elkaar brengt en wat jullie overeenkomt..

Endless
05-03-2004, 21:26
Origineel gepost door L7hobi_zina Salaam oealikoem..., Ik heb hier de laatste tijd vaak discussies mee met mijn vriendinnen..., Zij vinden het echt een probleem/ (en misschien zelfs een schande) als je trouwt met iemand met een ander afkomst... (We nemen aan dat hij islamitish is) ! Wat is er mis mee als je trouwt met iemand met een ander afkomst..? Als hij maar Moslim is..., dan is alles toch hamdoellilah? Misschien zouden je ouders er niet echt trots op zijn..., maar in de islam staat het zo geschreven.., dat iedereen elkaar mag huwen.., als ze maar inshallah islamitish zijn...... toch? :( Ik zelf heb hier geen last ofzo mee..., alleen vind het een beetje raar dat ze zo denken..! Wat vinden jullie ervan? :) :zwaai: Je weet hoe ik erover denk. ;) Ik kan het niet weigeren, als hij een goede moslim is en toevalig van een ander afkomst is..tja het is niet verboden. Maar toch denk ik er anders over, je moet ook aan je ouders denken zouden ze het accepteren? En het is zelfs bewezen, dat huwlijken niet lang zullen uithouden..nou kan ik daar niets over zeggen..Maar qua cultuur en normen/waarden zullen anders zijn..dus heb je vaak ruzie Tja, diegene die met iemand wil trouwen met een ander afkomst..heb ik geen problemen mee..ik heb daar niets over te zeggen Alleen ik zou het zeker niet doen. :zwaai:

aminagorl
09-03-2004, 21:08
Ik denk dat het heel goed mogelijk is om met iemand met een andere afkomst te trouwen. Ik ben zelf surinaams en heb een relatie met een marokkaan en het bevalt me prima. Er zijn natuurlijk een heleboel cultuur en geloofsverschillen, maar door deze verschillen leert men juist van elkaar. Ik ben natuurlijk ook wel bekeert tot de Islam en niet omdat hij dat wou maar omdat ik me ben gaan interesseren voor zijn afkomst en godsdienst. En ik heb ontdekt dat de Islam voor mij de waarheid is. Ik denk juist dat als wij kinderen krijgen zij bevoorrecht zijn door op te groeien tussen twee culturen. zo zullen zij mensen van andere culturen beter leren respecteren en begriipen. Wel is het zo dat zijn ouders er veel moeite mee hadden, dat heeft onze relatie erg onder druk gezet. Maar uiteindelijk hebben zijn ouders ingezien dat hij echt van mij hield en ik van hem en hebben ze mij geaccepteerd. Men valt op de persoon en niet op de afkomst denk ik. Een paar jaar geleden had ik ook niet gedacht dat ik relatie met een marokkan zou hebben terwijl ik wel altijd veel marokkaanse vrienden en vriendinnen had. Maar zo zie je maar hoe het leven kan lopen. Het doet me echt pijn als ik hier op dit forum lees dat mensen zeggen van "hoe kan je met een ....."gaan. Negers,Nederlanders, chinezen, hindoestanen zijn ook maar mensen. Iedereen heeft zijn eigen smaak waar hij/zij op valt en men moet dat gewoon respecteren en niet over oordelen. Dat iets iemands smaak niet is, wil niet zeggen dat het fout of slecht is.