Bekijk originele versie : schoftige bericht geving over marokkaanse gemeenschap
amazigharifi
04-03-2004, 20:14
hebben jullie het ook in de gaten hoe de media over de marokkaanse gemeenschap bericht. elke marokkaan die verdacht wordt iets wordt er door de media op een schoftigfe manier over gesproken. als de verdenking over een marokkaan gaat dat wordt dit heel hard geroepen maar als het om iemand gaat met andere nationaliteit dat wordt dit niet genoemd. ik erger me ontzettend aan dit selectief schoftige manier van bericht geving.
erger jullie ook aan dit selectief schoftige manier van bericht geving overd de marokkaanse gemeenschap en wat klunnen hier aan doen?
ben benieuwd naar jullie mening
amazigriffi,weet je wat t ergste is? dat iedereen de marokkaanmen over een kam scheert . heeft een maroc iemand bestolen zijn marocs allemaal dieven,heeft een maroc iemand vermoord dan zijn allemaal moordenaars en zo kan ik wel een tijdje verdergaan.
Moraliste
04-03-2004, 20:38
Meer reden om beter je best te doen met datgeen waar je mee bezig bent! :)
Dus hard werken en studeren!
De toekomst dat ben jij :D..
Origineel gepost door Moraliste
Meer reden om beter je best te doen met datgeen waar je mee bezig bent! :)
De toekomst dat ben jij :D..
Dat mag je vaker zeggen.
Gegroet
Het zijn ook altijd die marokanen. :D
MissMarOc15
04-03-2004, 20:50
Meer reden om beter je best te doen met datgeen waar je mee bezig bent!
De toekomst dat ben jij ..
zker weten.wij worden allemaal de toekomst.we moeten naar het heden kijken, en dat blijf je altijd houden, van een marokaan slecht nou dan de hele bevolking.
mah salaam
xsmileyy
Tempelier
04-03-2004, 20:52
Misschien heeft het gedrag van bepaalde Marokkaanse jongeren er ook iets mee te maken.
Nou, drie keer het woord schofterig in een topic van 6 regels, dan moet het ernstig zijn. Mag ik nou eens wat anders zeggen? Marokkanen geven zichzelf een slecht imago:
Massale verkrachtingen in al hoceima (en omstreken) (Bericht #)
Salaam aleikum mensen
in Marokko hebben onze soldaten en politie agenten weer eens bewezen hoe behulpzaam ze kunnen zijn. Ik hoorde gisteren van iemand dat er massale verkrachtingen hebben plaatsgevonden. De persoon die mij dit vertelde heeft het gehoord op een radiostation en van familie in de getroffen gebieden. Als het waar is wens ik in ieder geval al die soldaten een enkeltje naar de hel.
Mijn vraag is: waar staat er 'schofterige' berichtgeving over Marokkanen in Nederland?
Wie schreef dat?
En dat geld dat Nederland geeft aan Marokko voor de opbouw, en de vliegtickets voor de nabestaanden uit gemeenschaps=belastinggeld, is dat ook 'schofterig'?
Is het misschien 'schofterig' dat sommige Marokkanen niet bij hun gemeenschap terecht kunnen voor een vliegbiljet zodat zij hun doden kunnen begraven en dat hun gemeenschap die minderdraagkrachtigen door het stof van de Bijzondere Bijstand laat kruipen?
Is het misschien ook best wel een beetje 'schofterig' dat de koning zijn ex-onderdanen in Nederland niet met een koninklijk gebaar dat geld aan hen geeft?
Sorry, maar ik werd even plaatsvervangend boos.
Scottie, menselijk.
Moraliste
04-03-2004, 21:10
Origineel gepost door Scottie
Nou, drie keer het woord schofterig in een topic van 6 regels, dan moet het ernstig zijn. Mag ik nou eens wat anders zeggen? Marokkanen geven zichzelf een slecht imago:
Massale verkrachtingen in al hoceima (en omstreken) (Bericht #)
Salaam aleikum mensen
in Marokko hebben onze soldaten en politie agenten weer eens bewezen hoe behulpzaam ze kunnen zijn. Ik hoorde gisteren van iemand dat er massale verkrachtingen hebben plaatsgevonden. De persoon die mij dit vertelde heeft het gehoord op een radiostation en van familie in de getroffen gebieden. Als het waar is wens ik in ieder geval al die soldaten een enkeltje naar de hel.
Mijn vraag is: waar staat er 'schofterige' berichtgeving over Marokkanen in Nederland?
Wie schreef dat?
En dat geld dat Nederland geeft aan Marokko voor de opbouw, en de vliegtickets voor de nabestaanden uit gemeenschaps=belastinggeld, is dat ook 'schofterig'?
Is het misschien 'schofterig' dat sommige Marokkanen niet bij hun gemeenschap terecht kunnen voor een vliegbiljet zodat zij hun doden kunnen begraven en dat hun gemeenschap die minderdraagkrachtigen door het stof van de Bijzondere Bijstand laat kruipen?
Is het misschien ook best wel een beetje 'schofterig' dat de koning zijn ex-onderdanen in Nederland niet met een koninklijk gebaar dat geld aan hen geeft?
Sorry, maar ik werd even plaatsvervangend boos.
Scottie, menselijk.
Deze jong mag zich best beklagen over de Media als ie daar zin in heeft.
Moest dat bericht niet gestaafd worden door een bron?
Zeg je nou dat Marokkanen niet meebetalen aan die gemeenschapsgeld=belasting :jammer:..?
Ik dacht met mijn stomme hoofd dat al deze mensen onderdeel waren van deze samenleving.
Nou, Heiba, spring er toch niet zo gelijk in, laat je bezoekers nou eens zelf aanwijzen welk drankje ze willen drinken. Maar goed, je kon je niet inhouden en voor het eerst doe ik het ook niet.
Natuurlijk, in Nederland mag iedereen, binnen de gestelde grenzen zeggen wat hij/zij wil. En ik ben verheugd te zien dat mensen daar gebruik van maken.
Waar jij niet op ingaat is op mijn aanklacht. Marokkanen staan bol van hun onderlinge betrokkenheid, en hulp, en steun en begrip. Maar zij hebben blijkbaar hun hart bij hun medemensen, maar hun portemonne thuisgelaten. Waarom is gezonde kritiek voor jou en andere Maromensen zo moeilijk te verdragen?
Als iemand die in Nederland en bij ons wil wonen is het gebrek aan zelfkritiek lastig, maar het onvermogen om met kritiek om te gaan een handicap.
Luister, ik wil niet vervelend zijn en word niet boos maar tel even op: 300.000 geregistreerde en erkende Marokkonanen in Nederland. Ruim 75% van hen heeft een uitkering. De belastingafdracht op jaarbasis van die andere 25% is interessant maar niet substantieel.
Waarom jullie koning niet, waar iedereen het maar over heeft? Waarom niet de Sociale Dienst van Marokko?
Wel trappen naar Nederland en haar tradities, schelden over racisme, over uitsluiting, eikelen over zogenaamd(e) ongelijke toegang tot rechten en die HollandHaat, maar de Marogemeenschap liet hun getroffen leden gewoon door het stof kruipen naar de Bijzondere Bijstand in het Stadsdeelkantoor.
Niemand vraagt van enige immigrant om rond te bazuinen hoe lief Nederlanders zijn, want dat zijn "we' niet, maar een beetje respect voor de offers die autochtonen bereid zijn te brengen kan niet te veel gevraagd zijn. De Maro-gemeenschap hoeft heus geen bedanktelegram te sturen, maar een trap na is wel heel vervelend.
Ik ben hard maar je vraagt erom: als 300.000 Marokkanen vertrekken, heeft Schiphol gedurende enige tijd een logistiek probleem, Nederland geen economisch en/of cultureel. Anderen nemen graag hun plaatsen in.
"Bescheidenheid siert een mens".
Scottie, salaam.
Moraliste
04-03-2004, 21:41
300000 mensen mogen vertrekken volgens jou?
300000 mensen mogen vertrekken volgens jou?
Nou,
A: ik zei nergens dat ze mogen vertrekken, en al helemaal niet dat ze moeten vertrekken.
B: ik had het over 300.000, niet over het aantal dat jij noemt.
C: probeer de discussie zuiver en 'to the point' te houden.
D: probeer in te gaan op wat ik schrijf.
E: lees voordat je reageert.
F: vraag je af wat je wilt zeggen met je reactie.
G: Scottie.
Moraliste
04-03-2004, 22:08
Ik ben hard maar je vraagt erom: als 300.000 Marokkanen vertrekken, heeft Schiphol gedurende enige tijd een logistiek probleem, Nederland geen economisch en/of cultureel. Anderen nemen graag hun plaatsen in.
Ik lees hierin dat je 300000 Marokkanen graag ziet vertrekken.
Ole_Guapa
05-03-2004, 10:16
Ik lees nergens het woordje "graag".
Maar het is natuurlijk zo dat het ieder vrij staat om te vertrekken.
Ik mag - als autochtoon - Nederland toch ook verlaten?
Nou, dat recht hebben Marokkanen ook.
Ik zou het persoonlijk wel jammer vinden maar als ik sommige
berichten hier lees, dan denk ik "waarom blijf je eigenlijk hier?"
Ik ben voor een kritische houding van alle Nederlanders, autochtoon of allochtoon.
Maar een kritische houdig vraagt ook om verbondenheid en betrokkenheid.
Anders heeft je kritiek geen grond en geen zin.
Als je aangeeft dat je totaal geen verbondenheid of betrokkenheid met Nederland hebt. (En dat doen een aantal mensen op dit forum), waarom jezelf dan kwellen en hier blijven?
AAAbracadaver
05-03-2004, 10:24
Dat zal het slachtoffer gevoel zijn wat in je bovenkomt moraliste, daar hebben ze hier wel vaker last van. Maar er staat toch echt niet dat scottie mensen 'graag' ziet vertrekken.
Afgezien daarvan vind ik het een prachtige quote die heel puntig de juiste verhoudingen schetst.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.