Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Pa.............

Mouny
21-10-2002, 14:58

Het is een mooie vrijdagochtend als ik afscheid moet nemen van mijn ouders. Ze gaan op bedevaart na Mekka..... Nog nooit had ik pa zien huilen maar die dag Soubhanelah wilde de tranen maar niet stoppen. Ik weet nog heel goed hoe hij me uitzwaaide toen de bus wegreed...! Er zijn 20 dagen verstreken sinds mijn ouders weg waren en we begonnen ons voor te bereiden het feest dat we voor hun zouden geven. Het drong niet eens tot ons door dat mijn ouders al bijna anderhalve week niets meer van zichzelf hadden laten horen. Het is half zeven als ik als vrolijk 11 jarig meisje binnen zat te spelen met mijn buurmeiske Xandra als de telefoon rinkeld.... He chineesje van me kie rakki e ziena hoor ik mijn vader vragen. Goed a ba oun touma lebbes? Mijn vader liet me weten dat ze niet hadden gebeld omdat ze naar jbel arafa waren en dat ze even van de wereld waren van alle schoonheid die ze daar troffen. Eind goed al goed, ik had mijn vader gesproken en alles was weer koek en ei. Hij zou me immers weer binnen een week in zijn armen kunnen sluiten, en ik zou weer kunnen genieten met mijn vader en van zijn zoete woordjes die hij me altijd toe fluisterde. Het is tijd.. we lopen met z'n allen gespannen door de gangen van Schiphol we zouden immers onze ouders weer zien na een maand en dit keer als Hadj en Hadja. We el bendir meegenomen en waren in opperbeste stemming.... We zagen het vliegtuig landen en hoe dichter de menigte houdjaj na ons toe liepen hoe zenuwachtiger we werden. Ik werd op de schouders van mijn oudste broer gedragen om alles beter te kunnen zien.... en ja hoor daar zag ik mijn oom mijn andere oom twee tantes en mijn moeder ...... op dat moment realiseerde ik me nog niet dat mijn pa er niet bij liep. Maar zodra ik mijn moeder in mijn armen hield was mijn eerste vraag "fien rah papa"? Mijn moeder zakte in elkaar en hier begon de eerste dag van een levende hel. Mijn vader had een hersenvliesontsteking gekregen en was daardoor in coma geraakt.... (dit begrijp ik nog steeds niet) hij was een dag eerder ontwaakt maar absoluut niet reizen van de artsen. Dus zou hij een week later overvliegen. Oke daar moesten we het dus mee doen. Elke dag was er contact met het ziekenhuis in Mekka maar geen enkele verbetering van de gezondheid van mijn vader. Omdat mijn broers en ooms het niet helemaal vertrouwden hebben ze een arts bereid gevonden die wel mee wou vliegen zodat mijn vader toch de nodige verzorging zou krijgen op de terugreis van Jeddah. Het is donderdagochtend, het vliegtuig zou om zes uur vertrekken. Mijn zwager belt na het ziekenhuis van Mekka om het adres van het ziekenhuis als hij dit te horen krijgt. I'm Sorry, but Hadj... is past away this morning he's already bereed. Bij dit alles zat ik bij mijn oom thuis. Ik zie dat mijn broer het huis van mijn oom in snelt en krijg een raar gevoel, J die hier komt dat kan niet die hebben de grootste oorlog met elkaar. Ik zit op de trap als mijn nichtje de trap opsnelt en zegt dat J met me wil praten. Ik loop na onder en passeer mijn tante in tranen mijn oom in tranen mijn neven in tranen... ik weigerde de gedachte door mijn hoofd te laten gaan dat het om mijn vader ging. Ik weet nog zo goed sinds J en ik zo'n hechte relatie met elkaar kregen, het was die ochtend toen ik de kamer inliep en hij tegen me zei: chineesje kom eens op mijn schoot zitten, ik wil je wat vertellen over het leven....................................... en hij eindigde met Papa is gestorven vredig in zijn slaap mocht hij heen gaan waar elke moslim wel de dood wil tegen komen. Hij is gestorven als vrome moslim en ik weet zeker dat hij nu op ons neerkijkt en glimlacht zoals hij altijd deed als hij jou zag met die glinstering in zijn ogen en kuiltjes in zijn wangen. Ik heb die dag niet gehuild, ik denk niet dat ik besefte wat er gaande ging. Het enige wat ik was is na mijn moeder toe. Na lang wikken en wegen stemde mijn broer toe, hij wou namelijkniet dat ik mijn moeder in die toestand zou zien. Hoe ik mijn moeder die dag trof vergeet ik nooit van mijn leven, zo zo ongelofelijk triest.

angel_assia
21-10-2002, 15:14
WOW meid dit is echt een mooi verhaal.Je vader is gestorven op de plaats waar elke Moslim het liefts wil sterven.Ik weet zeker dat hij een mooi plaatsje zal krijgen daar Boven... Ik wou je alleen condoleren met het verlies van je vader Ik wens je veel sterkte meid :) KUSJE VAN ASSIAA

Sherezade2
21-10-2002, 15:14
Hai Lieve Mouny, Ik wilde je alleen even zeggen dat ik dit verhaal over je vader heb gelezen met tranen in mijn ogen. Mijn vader is een tijd geleden ook heel erg ziek geweest en daarom raakte dit mij eigenlijk ook heel erg. Mijn vader is alhamoellilah weer beter geworden en daar dank ik Allah (swt) echt voor. Het spijt me dat het voor jou vader anders is afgelopen. Moge Allah (swt) hem zegenen met een plaats in de hemel. Ik wens jou en je familie nog heel veel sterkte toe! Liefs S.

sweetsara
21-10-2002, 15:16
asalaam aalykom, wat erg kippevel loopt helemaal over mijn lijf. maar ik vind het wel een hele mooie plek om te sterven. veel liefs sara

Nadiah
21-10-2002, 15:22

Ik leg me helemaal bij Sara neer.. Nadia

Mouny
21-10-2002, 15:43
He meiden thx voor jullie reacties, ik ben even gestopt omdat alles weer boven komt. Ik heb mijn verhaal al een tijd geleden ook al een keer gedaan maar toen was het veel langer. Ik heb het een beetje samen gevat. Ik realiseer me niet altijd wat een geluk mijn vader heeft gehad om daar te mogen sterven. Maar als je boos bent dan denk je niet zo nuchter na. Mouhiem wou jullie even bedanken. Sommige mensen weten gewoon niet hoe moeilijk het is om een van je ouders te verliezen, ik kus me moeder elke dag gedag en vraag haar voor vergiffenis als we woorden hebben gehad. "You don't know what you got untill it's gone". Is dan ook mijn favo spreekwoord. Ik zie soms met pijn in mijn hart toe hoe sommige mensen hun ouders behandelen. X Mounia

Mouny
21-10-2002, 15:48
Ze zat daar maar, reageerde op niets en niemand..... Ze nam zichzelf kwalijk dat ze hem daar alleen had achtergelaten en kon het niet verwerken totdat ze hem had gezien. Maar dat kon niet het is in Saoudie de normaalste zaak van de wereld om zo snel mogelijk te worden begraven. Mijn moeder is gemerkt voor haar leven, ze is opeens de de vrouw van el marhoum. En daar wordt ze nog elke dag aan herinnerd.

hasna_the_best
21-10-2002, 17:15
ik vind dit egt erg dat je dit hebt meegemaakt strekte meid

Muslimah
21-10-2002, 22:44
salaam eleikoom mouny Ik heb dit stukje van je verhaal met tranen gelezen. Ik vind het zo erg voor je, ik wens je veel sterkte meid! Moge allah je helpen wa salaam

Dalilah
22-10-2002, 10:23
Ik wens jou en je hele familie veel sterkte, insha allah geeft allah (swt) hem een prachtig plaatsje in het Paradijs. Je moeder moet haar zelf ook geen schuld geven dat ze hem daar heeft achtergelaten, het is de wil van Allah die kan niemand ter wereld tegen houden. Je hebt gelijk over hoe sommige hun ouders behandelen, ik zie het heel vaak in mijn omgeving en dan doet mijn hart pijn... Veel liefs Dalilah

Onslaught
22-10-2002, 11:37
ik kan niks zeggend an ik wens je sterkte en je familie meid en mogen alle engelen je bsschermen en succes

Mouny
23-10-2002, 11:10
Ik wil jullie allen bedanken voor jullie reacties, en nu weet en accepteer ik eindeijk dat mijn vader op een duizend maal mooiere plek als deze is. Hij zij altijd " Men sgiewch be dounja wacha 3anfien heddie ne msiew Lagiera" Kus Mounia

Mouny
19-02-2004, 23:00
het lijkt zo dichtbij.. en toch zover weg