Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Help.. Ik weet echt niet wat ik moet doen

Pagina's : [1] 2

LZN
04-03-2004, 09:50

selam mensen, ik zit met een klein probleempje.. Ik zat een keer te geinen op amties (chat), gewoon iedereen voor de gek aan het houden en al, maar met eentje had ik toevallig tussen al die andere een heel serieus gesprek, uiteindelijk had hij me zijn nummer gegeven en een tijdje later heb ik hem gebeld.. nou, toen ik voelde dat het klikte heb ik hem mijn nummer ook gegeven en we hebben echt lange gesprekken gevoerd, hij is erg serieus en dat sprak me ook erg aan, we hebben elkaar ook al gezien en hij weet dat ik ondanks dit alles, mijn geloof erg belangrijk vind en dat ik geen relatie wil, daarom begint hij nu al over trouwen, en op zich is is hij eigenlijk de ideale man voor mij, alleen ik ben nu 19jr en hij is 30 dus best oud, hij rookt (wat echt een groot probleem is voor mij, maar hij zou gaan stoppen) en qua uiterlijk is hij ook absoluut niet mijn type.. maar goed het probleem is dat ik gewoon niet weet wat ik moet doen, ik wil wel ja zeggen maar iets houdt me tegen, ik wil salaat stighara doen maar ik weet niet hoe dit moet. Het liefste wil ik met mijn moeder praten maar ik weet niet hoe ze zal reageren.. kan iemand me helpen? allee serieuze reactie alsjeblieft liefs shaimae.

shakira_lopez
04-03-2004, 10:05
Lieverd wat ik zou doen is nog een tijdje er over nadenken.. je moet absoluut niet iets doen waarvoor je nog niet klaar bent.... Denk heel goed na over de toekomst stel vragen aan je zelf van bijv: waarom houd iets je tegen. waarscheinlijk is er toch iets waarvan je denkt nee liever niet!!, zou je met hem je leven willen delen? Ben je er wel aan toe? Dit is niet zomaar iets dus denk er echt goed over na.... Succes schatje -xxx-

True_angel
04-03-2004, 10:16
als je echt weet dat hij serieus is, en dat hij ECHT met je wil trouwen, praat er met je moeder over.. je moet wel niet zeggen dat je hem via de chat kent dat zeker niet.. maar je moeder kan je het beste raad geven zij kent jou beter dan wij je kennen meid ik wens je veel succes

True_angel
04-03-2004, 10:25
Origineel gepost door shaimae18 ja meid je hebt gelijk ik denk dat ik vanavond met me moeder ga praten hierover.. bedankt graag gedaan meid en succes!! ;)

shakira_lopez
04-03-2004, 10:36

Origineel gepost door shaimae18 ik weet wel wat me tegenhoudt.. ik ben bang dat ik later zal zeggen, had ik het maar niet gedaan of.. als ik wat langer had gewacht.. ik weet dat je dit nooit van te voren kan zeggen maar toch verder woont hij in amsterdam dus dat is ook heel ver van mijn woonplaats (tilburg), hij zegt dat hij alles voor me over heeft en dat hij zelfs voor mij wil verhuizen, hij is echt een schat, maar jah.. ik weet het echt niet, maar bedankt shakira_lopez voor je reactie Graag gedaan :goedzo: Mijn advies is om er nog even over na tedenken tot dat je zeker bent van je zaak.. ze zeggen altijd als je twijvelt moet je het niet doen.. je twijvelt immers niet zomaar.. ;) succes beslama :zwaai:

ik_oke_is
04-03-2004, 10:45
Origineel gepost door shaimae18 en als iemand me nog een bepaald advies kan geven dan graag :) weet iemand trouwens hoe je salaat stighara moet doen? thnx! als "iets" je tegenhoud moet je het niet doen :maf:

True_angel
04-03-2004, 11:01
Origineel gepost door shaimae18 hahahaha, je hebt veel links naar die chat maar www.everykindofpeople.com is er een van... veel plezier ;) en ik oke is, misschien hebje gelijk, maar dat hoeft toch niet perse?? meid het is heel normaal dat je twijfelt dat doet iedereen stel dat ik niet de goede keuze maak enz... en jij zal niet de enige zijn die daar over twijfelt geloof me maar... maar meid met je moeder praten vind ik de enige juiste optie.. ze weet hoe jij inelkaar zit, en zal ook weten wat het beste voor je is en wil ook alleen maar het beste voor je.. volg je hart...

True_angel
04-03-2004, 11:07
Origineel gepost door shaimae18 ja meid inshallah, twijfels zijn gewoon normaal inderdaad... maar vind je het niet erg stom dat we elkaar hebben leren kennen van internet? Ik zei namelijk altijd dat ik dan absoluut niet wou.. maar dat is absoluut niet de reden van mijn twijfels hoor, dat zou verder ook alleen tussen mij en hem blijven is mekteb meid, want is daar zo gek aan dat je hem via het ointernet hebt leren kennen? het klikt toch tussen jullie hij wil toch verder met jouw?? daar gaat het om!!

shakira_lopez
04-03-2004, 11:11
Origineel gepost door ik_oke_is als "iets" je tegenhoud moet je het niet doen :maf: :goedzo:

Allure_80
04-03-2004, 11:11
Ik zou als ik jou was, behalve mn moeder raadplegen, OOK salat Istighara doen. Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:"De boodschapper van Allah (Allah vrede en zegen zij met hem) leerde zijn metgezellen Al Iskharaha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei:"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:" "Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met ….. ) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi". Overgeleverd door Boekharie: 6841. "O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee.En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." Wat bekend is, is dat men salat al istikharah dient te verrichten tot hij/zij een teken van Allah kan voelen of zien of meemaken, hetzij via een droom of een gevoel van moeilijkheid/gemak om een bepaald doel te bereiken. Als je niks kunt waarnemen dan dien je alsnog Allah te vragen om raad. Allahie 3aounek, Insha'allah Allure

True_angel
04-03-2004, 11:17
Origineel gepost door Allure_80 Ik zou als ik jou was, behalve mn moeder raadplegen, OOK salat Istighara doen. Djabier ibn abdellah Assalamie (moge Allah tevreden met hem zijn) heeft gezegd:"De boodschapper van Allah (Allah vrede en zegen zij met hem) leerde zijn metgezellen Al Iskharaha in alle zaken, zoals hij de soera's van de Qor'aan aan hun leerde. Hij (Allah's vrede en zegen zij met hem) zei:"Wanneer één van jullie met iets zit, dient hij twee rak'as te bidden buiten de verplichte gebeden. En te zeggen:" "Allahumma innie astakhieroeka bi ‘ilmieka wa astaqdieroeka biqoedratieka wa as-aloeka mien fadhlieka, fa-innaka taqdiroe walaa aqdir, wa ta’lamoe wa laa a’lam wa anta ‘aallaam l-ghoeyoeb, allahoemma in koenta ta’lamu enna hadaa l-amra (en je noemt je vraag waarmee je zit, bijvoorbeeld : een huwelijk met ….. ) khairoen li fie dienie wa ma’aashi wa aaqibatie amrie. Faqdoerhoe li wa yassierhoe lie thoemma baariek liee fiehie wa in koenta ta’lamuu anna haada l-amra sharroen lie fie dieniee wa ma’aashie wa ‘aaqibati amri fasrifhoe 'anni wasrifni 'anhoe waqdoer liya l-khayra 'haythoe kaana thoemma ardinie bihi". Overgeleverd door Boekharie: 6841. "O Allah ! Ik zoek leiding van Uw kennis en kracht van Uw macht , en ik vraag om Uw veelomvattende zegeningen, U beschikt en ik niet , U weet en ik niet, En U bezit kennis van het onwaarneembare (Al ghoyoob). O Allah ! Als U weet dat deze aangelegenheid (hier geeft u aan, wat u Allah wilt vragen) gunstig is voor mijn religie en mijn (levens)onderhoud en voor mij in het Hiernamaals (of zeg : Als het beter is voor mijn huidige en latere noodzaak) laat U het dan voor mij bepalen en maak het gemakkelijk voor mij om het te verkrijgen, en zegen mij hiermee.En als U weet dat deze aangelegenheid schadelijk is voor mij in mijn religie en mijn (levens)onderhoud en in het Hiernamaals (of zeg : Als het slecht is voor mijn huidige en latere noodzaak), Houdt het dan ver weg van mij en laat mij hiervan verwijderd zijn. En verorden datgene wat goed is voor mij en laat mij hier tevredenheid in vinden." Wat bekend is, is dat men salat al istikharah dient te verrichten tot hij/zij een teken van Allah kan voelen of zien of meemaken, hetzij via een droom of een gevoel van moeilijkheid/gemak om een bepaald doel te bereiken. Als je niks kunt waarnemen dan dien je alsnog Allah te vragen om raad. Allahie 3aounek, Insha'allah Allure :goedzo:

Pagina's : [1] 2