Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Vooraf zeggen dat je geen handen schudt?

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14

RaiseUp
12-12-2008, 14:31

Wat is handiger en beter in dit geval? Je solliciteert naar een functie (bij een uitzendbureau eventueel) en wilt vooraf informeren naar verdere informatie via e-mail of telefoon en je vertelt erbij dat je geen handen schudt met de andere sekse. Zo voorkom je enige heisa, en onbegrip en hoef je niet een uitgestoken hand te weigeren. Risico is dat ze meteen een 'extremistisch' beeld over je hebben, zonder dat ze je kwaliteiten kennen en al bij voorbaat jou afschrijven en je niet terugbellen etc. Of: Je vertelt niets en je laat het pas bij het gesprek weten. Risico hier is dat je tijdens het gesprek jezelf zal moeten verantwoorden en je soms in een akelige situatie kunt bevinden.

tanger_lover
12-12-2008, 14:34
Leven hier in nederland zou je moeilijk een goeie baan kunnen vinden zonder dat je een hand schud. Zoals je zelf al hebt gezegd het word gezien als extreem zonder dat er word gekeken naar je kwaliteiten. Als je er echt zeker van bent dat je het niet wilt doen zou ik het zelf pas bij het gesprek doen. Dan hebben ze jou al gezien en weten ze (meschien) dat je dus niet van het extreem kant bent

dikra1980
12-12-2008, 14:40
pff... lastig... zorg ervoor dat je dan in ieder geval solliciteert naar functies waarbij je niet dagelijks nieuwe mensen ontmoet maar ergens in een backoffice zit. en ik zou het niet in mijn brief vermelden, dan zien ze al meteen iemand met een burka voor zich... aan de andere kant, een sollicitatiegesprek begint al met een hand te schudden... :confused: dus start je je gesprek al met uit te leggen waarom je die hand niet wilt schudden, komt helaas negatief over. ik weet niet meid, in ieder geval succes.... ik zou je wel aannemen als ik een leidinggevende functie heb, maar wel in een functie waarbij je geen handen HOEFT te schudden :D

Faicell
12-12-2008, 14:46
Terug naar marokko gaan. Van de islam mag je immers ook niet in een christelijk land wonen.

Jamalletje
12-12-2008, 14:48

Doe niet zo bekrompen man. De Islam maakt het ons juist makkelijk en jij maakt het jezelf moeilijk. Je moet niet alle regels zo nauw nemen, want uiteindelijk gaat het om je intentie. Als jij geen stijve krijgt bij het geven van je hand, dan hoef je daar toch geen punt van te maken.

Aaliyah_1
12-12-2008, 14:57
OP het moment zelf pas doen! Doe ik ook altijd, een enkele keer doen' ze' moeilijk maar vaak valt het reuze mee. Wat ik je ook kan aanraden is dat je zorgt dat je handen vol zijn ;). En doe doea dat je niet tegenover het andere geslacht komt te staan/zitten je zult verbaast staan! Gair inchallah.

tanger_lover
12-12-2008, 14:59
Doe niet zo bekrompen man. De Islam maakt het ons juist makkelijk en jij maakt het jezelf moeilijk. Je moet niet alle regels zo nauw nemen, want uiteindelijk gaat het om je intentie. Als jij geen stijve krijgt bij het geven van je hand, dan hoef je daar toch geen punt van te maken. :gniffel:

RaiseUp
12-12-2008, 15:19
OP het moment zelf pas doen! Doe ik ook altijd, een enkele keer doen' ze' moeilijk maar vaak valt het reuze mee. Wat ik je ook kan aanraden is dat je zorgt dat je handen vol zijn ;). En doe doea dat je niet tegenover het andere geslacht komt te staan/zitten je zult verbaast staan! Gair inchallah. Ja, bij mijn eerdere pogingen om werk te zoeken en een baan te vinden viel het allemaal mee. Sterker nog, ze waren enorm begripvol en aardig (op 1 enkel persoon na, lag eerder aan haar denk ik). Maar je loopt het dan wel precies op dat moment uit te leggen en het is allemaal zo onverwachts. Vooral als zij eenmaal hun hand uitsteken. Vandaar dat ik dacht dat het beter is om dat vooraf aan te geven. Dat je iets in je handen hebt bij een dergelijke confrontatie heb ik ook vroeger geprobeerd. Dan had ik een zakdoekje in mijn hand om de suggestie op te wekken dat ik 'verkouden' was. Dat is allemaal teveel heisa en bijzonder moeilijker omdat Nederlanders sowieso per se handen willen schudden, vooral bij een eerste ontmoeting. Dan weiger je alsnog een hand om een flutreden, waarbij ik daarna gewoon besloot dat ik mezelf wil zijn en niet anders wil voordoen.

Bouzitoen
12-12-2008, 15:28
gwn handen schudden of oprotten

Bouzitoen
12-12-2008, 15:30
Doe niet zo bekrompen man. De Islam maakt het ons juist makkelijk en jij maakt het jezelf moeilijk. Je moet niet alle regels zo nauw nemen, want uiteindelijk gaat het om je intentie. Als jij geen stijve krijgt bij het geven van je hand, dan hoef je daar toch geen punt van te maken. hij is bang voor vrouwen..... :D of homo

RaiseUp
12-12-2008, 15:30
Doe niet zo bekrompen man. De Islam maakt het ons juist makkelijk en jij maakt het jezelf moeilijk. Je moet niet alle regels zo nauw nemen, want uiteindelijk gaat het om je intentie. Als jij geen stijve krijgt bij het geven van je hand, dan hoef je daar toch geen punt van te maken. Misschien moet je voortaan naakt op straat lopen, want het gaat toch echt om de 'intentie' hé. En als je vanavond de auto instapt, neem het dan niet zo nauw met de verkeersregels, en rijd daar waar de politie staat, gewoon door rood. Daar hoef je voortaan echt geen punt over te maken. Of vrees je toch misschien meer de politie dan dat je Allah vreest? En de Islam is heel erg makkelijk ja, onwetende mensen zoals jij vergissen de Islam met het Christendom, die denken dat de Islam te veranderen is.

Bouzitoen
12-12-2008, 15:33
Misschien moet je voortaan naakt op straat lopen, want het gaat toch echt om de 'intentie' hé. En als je vanavond de auto instapt, neem het dan niet zo nauw met de verkeersregels, en rijd daar waar de politie staat, gewoon door rood. Daar hoef je voortaan echt geen punt over te maken. Of vrees je toch misschien meer de politie dan dat je Allah vreest? En de Islam is heel erg makkelijk ja, onwetende mensen zoals jij vergissen de Islam met het Christendom, die denken dat de Islam te veranderen is. waarom wil jij geeen vrouwen handen aanraken??? kan je de verleiding niet weerstaan???

Jamalletje
12-12-2008, 15:45
Misschien moet je voortaan naakt op straat lopen, want het gaat toch echt om de 'intentie' hé. En als je vanavond de auto instapt, neem het dan niet zo nauw met de verkeersregels, en rijd daar waar de politie staat, gewoon door rood. Daar hoef je voortaan echt geen punt over te maken. Of vrees je toch misschien meer de politie dan dat je Allah vreest? En de Islam is heel erg makkelijk ja, onwetende mensen zoals jij vergissen de Islam met het Christendom, die denken dat de Islam te veranderen is. Nood breekt wet. Je mag namelijk ook niet in de klas zitten met een vrouw, wist je dat? Maar aangezien Nederland geen scheiding van geslacht kent, dien je de regel niet zo nauw te nemen anders maak je het jezelf alleen maar lastig. Daarom hebben geleerden ook gezegd dat je in een kafier land wel gemengd les mag volgen omdat je toekomst anders in gevaar komt. Maar blijf jij maar bekrompen denken. succes jongen.

Jamalletje
12-12-2008, 15:46
hij is bang voor vrouwen..... :D of homo Ik denk dat ie gewoon kortzichtig is.

tanger_lover
12-12-2008, 15:47

Wel netjes blijven eh :goedzo:

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14