Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Inburgeringsexamen mag niet te moeilijk zijn

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9

grendel
03-03-2004, 15:06

Inburgeringsexamen mag niet te moeilijk zijn Uitgegeven: 3 maart 2004 14:05 DEN HAAG - Het inburgeringsexamen dat het kabinet wil opleggen aan mensen die naar Nederland willen komen voor gezinsvorming of gezinshereniging moet van een redelijk haalbaar niveau zijn. De eisen mogen niet zo zwaar zijn dat analfabeten of laagopgeleiden geen kans van slagen hebben. Het inburgeringsexamen brengt hoge kosten mee, dus het kabinet moet nog eens goed nadenken of die tegen de baten opwegen. Een commissie onder leiding van de Zuid-Hollandse commissaris van de koningin Franssen schrijft dat in een woensdag uitgebracht advies aan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie). Verdonk had om het advies gevraagd. Het kabinet wil het afleggen van een inburgeringsexamen in het thuisland wettelijk gaan verplichten. Franssen wilde woensdag tijdens een toelichting in Den Haag niet uitspreken dat er beter niet begonnen kan worden met de examens in het buitenland. "Als commissie kunnen wij ons niet in dat type beschouwingen uitspreken. De politiek moet er een oordeel over vellen." Een nadere specificatie van de voorspelde hoge kosten kon hij niet geven. "Maar willen we echt werk maken van integratie, dan moeten we bereid zijn de portemonnee te trekken." Examen De commissie-Franssen stelt voor om bij het examen alleen de beheersing van de Nederlandse taal te toetsen. Het examineren van kennis van de Nederlandse samenleving raadt zij af. De nieuwkomers spreken de Nederlandse taal nog onvoldoende om een dergelijk examen in het Nederlands af te leggen. En examinering in de eigen taal zou veel te duur worden. Volgens de commissie moet het kabinet ook los daarvan nog eens goed nadenken over de kosten van het project. Ze sluit niet uit dat die zo hoog worden dat investering van eenzelfde bedrag voor inburgering in Nederland meer vruchten afwerpt. De commissie vindt dat er in elk geval eerst proeven gedaan moeten worden om ervaring op te doen. Op meer dan 160 Nederlandse posten in het buitenland zullen de examens afgelegd moeten kunnen worden. Het gaat dan om een enkel tot enkele duizenden examens per jaar. Omdat van het examen afhangt of iemand een verblijfsstatus krijgt, moet elke vorm van fraude worden uitgesloten. Nieuwkomers De commissie denkt dat nieuwkomers zich flinke inspanningen moeten getroosten om aan de exameneisen te voldoen. Zij verwacht dat voorbereiding op het examen 250 tot 300 uur vergt. Zou ook kennis van de Nederlandse samenleving worden getoetst - wat de commissie dus afraadt - dan komt daar nog eens 50 uur bij. Overigens vindt de commissie dat het kabinet wel audiovisueel materiaal in de talen van het land van herkomst over Nederland moet verspreiden. De gezinsmigrant krijgt dan de kans zich een goed beeld te vormen over de Nederlandse samenleving. Het hele rapport: http://www.justitie.nl/Images/11_46016.pdf ------------------------------------------------------------------------------- Zoals verwacht is mevrouw Hirshi Ali er als de kippen bij om het rapport af te kraken. "Het examen is bedoeld om analfabeten te weren" Dat zijn dus blijkbaar geen "mensen" voor haar. Misschien moeten we ook dames weren die gevlucht zijn vanwege "uithuwelijkingsprobelemen""........................ :D

Tempelier
03-03-2004, 15:11
Arghh Al die moeite om te zorgen dat 2 bepaalde bevolkingsgroepen niet 80% van de huwelijkspartners uit het land van herkomst haalt. Kunnen we niet gewoon aan Marokkanen en Turken vragen of ze daar alsjeblieft mee willen stoppen, inplaats van miljoenen te investeren in al die nonsens?

rnaj
03-03-2004, 15:12
Moet ik hier nu een mening over geven.... Hebben ZE eerst een grote bek over een examen, en dan mag het opeens niet te moeilijk zijn. Is hier nu het spelletje "wie houdt wie voor ge gek" gespeelt. Rechts belaserd Rechts en links zal wel weer de schuld krijgen

Tempelier
03-03-2004, 15:19
Dat examen Ranj, is maar voor 1 ding bedoelt en dat is het aantal Turkse en Marokkaanse huwelijkspartners terugdringen. Aangezien alleen regelingen maken voor die bevolkingsgroepen discriminatie zou zijn, moet het gebeuren voor alle landen. Als Marokkanen en Turken gewoon met mensen in Nederland zouden trouwen zou al deze poeha helemaal niet nodig zijn. Maar van Links mocht hier 30 jaar lang niets van gezegd worden, weet je nog? :)

grendel
03-03-2004, 15:22

Origineel gepost door Tempelier Arghh Al die moeite om te zorgen dat 2 bepaalde bevolkingsgroepen niet 80% van de huwelijkspartners uit het land van herkomst haalt. Kunnen we niet gewoon aan Marokkanen en Turken vragen of ze daar alsjeblieft mee willen stoppen, inplaats van miljoenen te investeren in al die nonsens? Take it easy, Tempelier :D ,...........relax ;) Het feit dat een meerderheid van de door jou genoemde groepen hun partner uit het "thuisland" haalt is een probleem wat volgens mij met andere oplossingen dient te worden terug gedrongen. Het liefste zie ik ook dat er meer wordt "gemixt" door ALLE Nederlanders en Medelanders. Over een paar decennia is het misschien een heel andere situatie (maar daar wil jij waarschijnlijk niet op wachten :D ;) ) PS Tempelier, vergeet niet dat er ook heel veel autochtone Nederlanders hun partner uit het buitenland halen.

rnaj
03-03-2004, 15:23
Origineel gepost door Tempelier Dat examen Ranj, is maar voor 1 ding bedoelt en dat is het aantal Turkse en Marokkaanse huwelijkspartners terugdringen. Aangezien alleen regelingen maken voor die bevolkingsgroepen discriminatie zou zijn, moet het gebeuren voor alle landen. Als Marokkanen en Turken gewoon met mensen in Nederland zouden trouwen zou al deze poeha helemaal niet nodig zijn. Maar van Links mocht hier 30 jaar lang niets van gezegd worden, weet je nog? :) Sinds wanneer spreekt een belg tegen een nederlander in de WIJ vorm. Enne verder ik ben het helemaal met RitaMaria eens, dus sorry jongen ik vindt dat Marokkanen en turken quotum echt gezeik

grendel
03-03-2004, 15:28
Origineel gepost door rnaj Sinds wanneer spreekt een belg tegen een nederlander in de WIJ vorm. Enne verder ik ben het helemaal met RitaMaria eens, dus sorry jongen ik vindt dat Marokkanen en turken quotum echt gezeik Tempelier ook een allochtoon !? :D hahaha.........

Tempelier
03-03-2004, 15:29
Origineel gepost door grendel Take it easy, Tempelier :D ,...........relax ;) Het feit dat een meerderheid van de door jou genoemde groepen hun partner uit het "thuisland" haalt is een probleem wat volgens mij met andere oplossingen dient te worden terug gedrongen. Het liefste zie ik ook dat er meer wordt "gemixt" door ALLE Nederlanders en Medelanders. Over een paar decennia is het misschien een heel andere situatie (maar daar wil jij waarschijnlijk niet op wachten :D ;) ) PS Tempelier, vergeet niet dat er ook heel veel autochtone Nederlanders hun partner uit het buitenland halen. Andere oplossingen zoals daar zijn:..................???? Mixen lijkt me ook goed, het is wetenschappelijk bewezen dat zogenaamde halfbloedjes gezonder en mooiere kinderen zijn dan van nie halfbloed. Maar volgens mij zijn het juist de Marokkanen en Turken die dit als een verschrikking zouden zien. Niet de Nederlanders, tenminste 99% van de Nederlanders. De aantalen partners die autochtonen halen zijn ten eerste verwaarlossbaar klein, ten tweede vaak snel goed aangepast. Huwelijksmigratie is de grootste stroom mensen die jaarlijks naar Nederland komt, elk jaar komt er 1 middelgrote stad van dat soort mensen binnen. Beetje veel vind je niet, dat moet je snel stoppen. Daar kan je geen generaties meer op wachten lijkt mij.

Tempelier
03-03-2004, 15:32
Origineel gepost door rnaj Sinds wanneer spreekt een belg tegen een nederlander in de WIJ vorm. Enne verder ik ben het helemaal met RitaMaria eens, dus sorry jongen ik vindt dat Marokkanen en turken quotum echt gezeik Sinds wanneer ben ik belg? In naam van Allah, hoe kom je erbij? Ik een belg, het idee alleen al. :eek: Maar goed, jij vind elk jaar een middelgrote stad met vaak analfabeten vrouwen uit een of ander bergdorpje in Marokko die elk weer zo'n 5 a 10 kinderen gaan opvoeden geen probleem. Dan vind ik jouw niet realistisch, en levend in een soort teletubie droomwereld. Zeker als homo zou je beter moeten weten.

grendel
03-03-2004, 15:34
Origineel gepost door Multikul Het mag niet te moeilijk zijn om analfabeten een kans te geven? Wat voor kansen hebben analfabeten als ze eenmaal hier zijn? We kunnen hier helemaal geen analfabeten gebruiken, betekent weer een enkeltje bijstand. Zodra de fabriekshallen weer leeg staan en de schoonmaakbedrijven een probleem hebben, dan zijn de "analfabeten" weer OK :goedzo: OH, nee, dat zal natuurlijk nooit meer gebeuren, die fout zal de Nederlandse regering natuurlijk nooit meer maken............... :D Ik vind eigenlijk dat als er geen behoefte is aan analfabeten er ook geen behoeft is aan gevluchte dames die bang zijn dat pappie ze uithuwelijkt. Wat is dat nou voor een asielsmoes ?

grendel
03-03-2004, 15:41
Origineel gepost door Tempelier Andere oplossingen zoals daar zijn:..................???? Mixen lijkt me ook goed, het is wetenschappelijk bewezen dat zogenaamde halfbloedjes gezonder en mooiere kinderen zijn dan van nie halfbloed. Maar volgens mij zijn het juist de Marokkanen en Turken die dit als een verschrikking zouden zien. Niet de Nederlanders, tenminste 99% van de Nederlanders. De aantalen partners die autochtonen halen zijn ten eerste verwaarlossbaar klein, ten tweede vaak snel goed aangepast. Huwelijksmigratie is de grootste stroom mensen die jaarlijks naar Nederland komt, elk jaar komt er 1 middelgrote stad van dat soort mensen binnen. Beetje veel vind je niet, dat moet je snel stoppen. Daar kan je geen generaties meer op wachten lijkt mij. Het migratiebeleid is al de afgelopen jaren zeer strenger geworden. Het probleem voor Nederland is dat de meeste nieuwkomers zich hier vestigen voor gezinshereniging en gezinsvorming. De Nederlandse Staat kan het wel moeilijker maken maar moet zich nou eenmaal houden aan internationale verdragen waarin dit recht is vastgesteld. "De aantalen partners die autochtonen halen zijn ten eerste verwaarlossbaar klein, ten tweede vaak snel goed aangepast" Vergis je niet, dit is ook een grote groep (en ik kan het weten aangezien ik in "gebied" werkzaam ben ;) ) "Andere oplossingen zoals daar zijn:..................????" Ik zal binnenkort een Grendel-commissie in het leven roepen :D , geintje,.........maar daarvoor lopen er genoeg doctorandussen en professoren om dat uit te vogelen :D En gemixte kindjes zijn erg mooi...........I know........I got one ;)

rnaj
03-03-2004, 15:49
Origineel gepost door Tempelier Sinds wanneer ben ik belg? In naam van Allah, hoe kom je erbij? Ik een belg, het idee alleen al. :eek: Maar goed, jij vind elk jaar een middelgrote stad met vaak analfabeten vrouwen uit een of ander bergdorpje in Marokko die elk weer zo'n 5 a 10 kinderen gaan opvoeden geen probleem. Dan vind ik jouw niet realistisch, en levend in een soort teletubie droomwereld. Zeker als homo zou je beter moeten weten. O sorry, maar ik dacht dat je die kippen boer net over de grens was..... Trek het je niet aan, ik ben ook maar een domme kaaskop

grendel
03-03-2004, 15:52
Origineel gepost door rnaj O sorry, maar ik dacht dat je die kippen boer net over de grens was..... Trek het je niet aan, ik ben ook maar een domme kaaskop Dat is Pista........... :D ;)

Tempelier
03-03-2004, 15:55
Origineel gepost door grendel Het migratiebeleid is al de afgelopen jaren zeer strenger geworden. Het probleem voor Nederland is dat de meeste nieuwkomers zich hier vestigen voor gezinshereniging en gezinsvorming. De Nederlandse Staat kan het wel moeilijker maken maar moet zich nou eenmaal houden aan internationale verdragen waarin dit recht is vastgesteld. "De aantalen partners die autochtonen halen zijn ten eerste verwaarlossbaar klein, ten tweede vaak snel goed aangepast" Vergis je niet, dit is ook een grote groep (en ik kan het weten aangezien ik in "gebied" werkzaam ben ;) ) "Andere oplossingen zoals daar zijn:..................????" Ik zal binnenkort een Grendel-commissie in het leven roepen :D , geintje,.........maar daarvoor lopen er genoeg doctorandussen en professoren om dat uit te vogelen :D En gemixte kindjes zijn erg mooi...........I know........I got one ;) Internationale verdragen? Sinds wanneer bepaalde de rest van de wereld hoe wij in ons land dingen regelen? We zijn nog altijd een onafhankelijk land, zij zitten niet met onze problemen maar wij wel. Dit soort internationale verdragen zijn tientallen jaren geleden opgesteld toe dit soort problemen nog niet aan de orde waren. Over autochtonen die buitenlandse partners halen. Het zal best een grote groep zijn. Nederlandse reizen over de hele wereld, en door hun mooie uiterlijk is de kan natuurlijk groot dat ze daar een partner op de kop tikken ;) Maar vaak passen die mensen zich snel aan, leren ze de taal en vormen zij dus geen enkel probleem. Dat is volgens mij niets om je zorgen over te maken. Ik hoop dat die commisie Grendel met goede ideeen gaan komen, want de professoren kunnen niets beters verzinnen dan dit. De oplossing zou moeten komen vanuit de Marokkaanse en Turkse gemeenschap zelf, maar blijkbaar zien zij het niet als een probleem. Hoe dan ook het moet opgelost worden, en als dat betekend dat er harde maatregelen genomen moeten worden dan moet dat maar. Over 20 jaar kunnen we die maatregelen weer afschaffen. Gefeli met je halfbloed kind. Half kaaskop ofzo :D

rnaj
03-03-2004, 15:57

Origineel gepost door Tempelier Sinds wanneer ben ik belg? In naam van Allah, hoe kom je erbij? Ik een belg, het idee alleen al. :eek: Maar goed, jij vind elk jaar een middelgrote stad met vaak analfabeten vrouwen uit een of ander bergdorpje in Marokko die elk weer zo'n 5 a 10 kinderen gaan opvoeden geen probleem. Dan vind ik jouw niet realistisch, en levend in een soort teletubie droomwereld. Zeker als homo zou je beter moeten weten. Oja ook nog even inhoudelijk.... Natuurlijk zie ik wel problemen, maar die problemen los je niet op door een import verbod in te stellen. Dan blijven die problemen gewoon bestaan... Verder denk ik (samen met o.a. RitaMaria) dat de volgende generatie helemaal niet op een analfabeet neefje of nichtje uit marokko of turkije zit te wachten. Dus zullen deze import huwelijken autopmatisch uitsterven. En dan nog even eigen volk eerst, de meeste bruiden worden door nederlanders geimporteert. dus ik zie niet zo geod waarom de wetgeving nu opeens moet worden aangepast. En verder stel ik niet dat er geen eisen gesteld mogen worden, alleen moeten deze eisen niet in strijd zijn met internationale afspraken en wetgeving. En in het algemeen moet gelden dat de eisen haalbaar zijn Rechts heeft nu maanden achter elkaar geroepen dat er een examen moet komen, en nu roepen ze dat ie niet te streng mag zijn. Wie glijdt er nu eigenlijk van zijn geloof. :D

Pagina's : [1] 2 3 4 5 6 7 8 9