Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Hoe krijg ik internet op mijn laptop?

Pagina's : [1] 2

Ummu-Shaheedah
10-12-2008, 15:22

Bismilaahir Rahmaanir Rahiem, Asalaam aleikoem warachmatoe Allaahi wabarakatoe, Ik heb zojuist een mini laptop gekregen van het merk Acer (Acer Aspire One 110AW). Je hebt ze met Windows maar ook met Linux. Op die van mij zit Linux en werkt dus heel anders (vind het overigens wel fijn). Via de modum die wij thuis hebben zou ik eventueel internet kunnen krijgen op mijn laptop. Ik hoef geen usb stick of iets dergelijks aan te schaffen om op deze manier internet te krijgen, aangezien alles al ín mijn laptop zit. De ''ontvanger'' zit er al in, en heb nu alleen een ''zender'' nodig, dit kan dus de modum van de pc zijn (is me verteld). Nu is me verteld dat ik achter de naam van het netwerk moet zien te komen en het wachtwoord hiervan. Als ik deze gegevens heb, dan kan ik internetten. Nu is mijn vraag; is dit waar? Zo ja, hoe krijg ik dit dan voor elkaar? Mochten jullie andere tips hebben, kunnen jullie als jullie willen dit hier plaatsen. Alles is welkom. Fi Amaanillaah, Wa aleikoem salaam warachmatoe Allaahi wabarakatoe, Jullie zuster fie Leh,

Ummu-Shaheedah
10-12-2008, 22:07
Itla3

gmail
10-12-2008, 22:25
Windows erop gooiien

Ummu-Shaheedah
10-12-2008, 22:26
Windows erop gooiien Daar denk ik ook aan, alleen heb ik me laten vertellen dat Linux meer voordelen heeft...

gmail
10-12-2008, 22:35

;57955431']Daar denk ik ook aan, alleen heb ik me laten vertellen dat Linux meer voordelen heeft... 1 groot nadeel? 90% hier en op andere fora heeft geen verstand van Linux..

Ummu-Shaheedah
10-12-2008, 22:36
1 groot nadeel? 90% hier en op andere fora heeft geen verstand van Linux.. :( Hoe kan ik linux eraf krijgen en er windows opzetten? Kan je me dat alsjeblieft uitleggen?

cotedor
10-12-2008, 23:30
;57934282']Bismilaahir Rahmaanir Rahiem, Asalaam aleikoem warachmatoe Allaahi wabarakatoe, Ik heb zojuist een mini laptop gekregen van het merk Acer (Acer Aspire One 110AW). Je hebt ze met Windows maar ook met Linux. Op die van mij zit Linux en werkt dus heel anders (vind het overigens wel fijn). Via de modum die wij thuis hebben zou ik eventueel internet kunnen krijgen op mijn laptop. Ik hoef geen usb stick of iets dergelijks aan te schaffen om op deze manier internet te krijgen, aangezien alles al ín mijn laptop zit. De ''ontvanger'' zit er al in, en heb nu alleen een ''zender'' nodig, dit kan dus de modum van de pc zijn (is me verteld). Nu is me verteld dat ik achter de naam van het netwerk moet zien te komen en het wachtwoord hiervan. Als ik deze gegevens heb, dan kan ik internetten. Nu is mijn vraag; is dit waar? Zo ja, hoe krijg ik dit dan voor elkaar? Mochten jullie andere tips hebben, kunnen jullie als jullie willen dit hier plaatsen. Alles is welkom. Fi Amaanillaah, Wa aleikoem salaam warachmatoe Allaahi wabarakatoe, Jullie zuster fie Leh, Ik weet niet of het met Linux zelfde werkt als met XP of Vista. MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR je hebt het over je modem is dat een draadloos modem of niet? zo niet, schaf dan eerst een draadloos router aan. daarna komen we misschien wel verder. en anders blijft optie XP erop zetten nog altijd bestaan.

Ummu-Shaheedah
10-12-2008, 23:40
Ik weet niet of het met Linux zelfde werkt als met XP of Vista. MAAAAAAAAAAAAAAAAAAAR je hebt het over je modem is dat een draadloos modem of niet? zo niet, schaf dan eerst een draadloos router aan. daarna komen we misschien wel verder. en anders blijft optie XP erop zetten nog altijd bestaan. Asalaam aleikoem, Dit zijn de opties; Algemeen - 8.9" TFT CristalBright beeldscherm (1024x600 pixels). - Krachtige Atom N270 1.6GHz. processor. - 512MB werkgeheugen (uitbreidbaar tot 1GB). - 8GB NAND geheugen voor shockbestendige opslag van uw bestanden. - Draadloos internet (Wifi. - Fast Ethernet 10/100Mbbs (kabel. - Webcam ingebouwd met microfoon. - Geïntegreerde luidsprekers en microfoon. Geïnstalleerde software: - Probleemloos mobiel online met het snelle en stabiele besturingssysteem Linux Lite (NL versie). - Met OpenOffice (NL) onderweg rapporten schrijven, spreadsheets opstellen en presentaties voorbereiden (eenvoudig uitwisselbaar met Microsoft Office). - Uw email van maar liefst 8 verschillende providers beheren doet u met OneMail van Acer. - Door het voorgeïnstalleerde programma Messenger houdt u altijd en overal contact met uw familie, vrienden en relaties. Aansluitingen: - Multi-in-1 reader voor populairste geheugen kaarten (SD, MicroSD, MMC, MS PRO, xD, etc.). - SD Card slot voor geheugenuitbreiding. - 3 USB poorten. - VGA poort voor extern scherm. - Aansluiting voor hoofdtelefoon/extra luidsprekers/line-out en externe microfone. - Ethernet (RJ-45) poort. - DC-in aansluiting voor lichtnet adapter. In de doos: - Acer Aspire One in Seashell white of Sapphire blue. - LI-ion batterij. - 3-pins 30W lichtnet adapter. Service en Support: - 1 jaar fabrieksgarantie. - Product ondersteuning door Acer Nederland B.V. Word je hier iets wijzer van? Er is mij namelijk verteld, dat ik gewoon via mijn modum (die naast mijn pc staat) kan internetten óp mijn laptop alleen dan moest ik achter de naam van het netwerk zien te komen en het wachtwoord. Ik denk eraan om die hele Linux eraf te gooien (hoe doe ik dit?) en er windows op te zetten...

cotedor
10-12-2008, 23:43
je begrijpt het volgens mij niet. je laptop is niet wat ik je vraag. je modem van je internetprovider... welke modem heb je: Sitecom, Netgear, Speedtouch, Experiabox Siemens, Linksys etc.... en zit daar een antenne op, dus is die DRAADLOOS of niet?

Ummu-Shaheedah
10-12-2008, 23:48
je begrijpt het volgens mij niet. je laptop is niet wat ik je vraag. je modem van je internetprovider... welke modem heb je: Sitecom, Netgear, Speedtouch, Experiabox Siemens, Linksys etc.... en zit daar een antenne op, dus is die DRAADLOOS of niet? Sorry, begreep het inderdaad verkeerd. We hebben een Speedtouch dacht ik (aangezien als het internet eruit ligt we een scherm krijgen van Speedtouch). Er zit een antenne aan van ongeveer 5 cm en 1 cm dik. (het is een modum van KPN Experia Box)

cotedor
10-12-2008, 23:54
;57959919']Sorry, begreep het inderdaad verkeerd. We hebben een Speedtouch dacht ik (aangezien als het internet eruit ligt we een scherm krijgen van Speedtouch). Er zit een antenne aan van ongeveer 5 cm en 1 cm dik. (het is een modum van KPN Experia Box) oke, dus je hebt InternetplusBellen? van KPN nou dan zou je even op de achterkant van je Experiabox moeten kijken bij: SSID: naam van je router die jij moet zien tussen de andere draadloze netwerken WEP/WPA: is het wachtwoord die je nodig hebt om verbinding te krijgen.

Ummu-Shaheedah
10-12-2008, 23:57
oke, dus je hebt InternetplusBellen? van KPN nou dan zou je even op de achterkant van je Experiabox moeten kijken bij: SSID: naam van je router die jij moet zien tussen de andere draadloze netwerken WEP/WPA: is het wachtwoord die je nodig hebt om verbinding te krijgen. Ik heb het gevonden! De gegevens heb ik nu dus. Wat is de volgende stap? (Of vraag ik nu teveel?)

cotedor
10-12-2008, 23:59
;57960300']Ik heb het gevonden! De gegevens heb ik nu dus. Wat is de volgende stap? (Of vraag ik nu teveel?) nu ga je met je nieuwe laptop, zoeken naar draadloze verbindingen en moet je uit die lijst kiezen je eigen KPN Experiabox (die naam SSID) die er achter stond. als je die aankiest en dan kiest verbinding maken, zal die vragen om een wachtwoord... daar toets je dan die WEP/ WPA code in die je gevonden hebt. (hoofdlettergevoelig) en dan zou je verbinding moeten hebben, als je andere instellingen op je laptop goed zijn.

Ummu-Shaheedah
11-12-2008, 00:08
nu ga je met je nieuwe laptop, zoeken naar draadloze verbindingen en moet je uit die lijst kiezen je eigen KPN Experiabox (die naam SSID) die er achter stond. als je die aankiest en dan kiest verbinding maken, zal die vragen om een wachtwoord... daar toets je dan die WEP/ WPA code in die je gevonden hebt. (hoofdlettergevoelig) en dan zou je verbinding moeten hebben, als je andere instellingen op je laptop goed zijn. Hij vroeg normaal gesproken wel om een wachtwoord en kon ik ''scannen'' naar draadloze verbindingen... Nu doet ie helemaal niets. Subhan'Allaah. Ik probeer het nog een keer

cotedor
11-12-2008, 00:17

;57960660']Hij vroeg normaal gesproken wel om een wachtwoord en kon ik ''scannen'' naar draadloze verbindingen... Nu doet ie helemaal niets. Subhan'Allaah. Ik probeer het nog een keer op je laptop moet bij Verbindingen waar je hebt staan: LAN-verbinding 1394-netwerkkaart verbinding Draadloos verbinding of Adapter daar moet dus die draadloos verbinding wel zijn INGESCHAKELD verder aan de zijkant of voorkant zit er misschien een knopje om je Draadloos verbinding aan of uit te zetten. of je hebt links onderin bij je toetsenbord staan (FN) naast ALT en boven waar je F-toetsen zitten van F1 t/m F12 dat daar ook een icoontje op afgebeeld is van een antenne, die je daar mee kan activern door ze samen 1 x in te drukken. er zal een lampje op je laptop zitten die dan moet branden, als die actief is.

Pagina's : [1] 2