Bekijk originele versie : Gescheiden maar mijn man dreigt me mijn kind weg te nemen
yasmina_laila
02-03-2004, 22:38
Salaam allemaal,
enkele weken heb ik hier al een topic geopend waarin ik uitlegde dat ik bij mijn man weg was.
Nu is het zo dat we defenitief uit elkaar zijn en ik weet zeker dat ik niet naar hem terug ga.
Om het even kort te houden: we hebben een kind samen en ik woonde in duitsland (hij nog steeds) en nu ik bij hem weg ben, ben ik naar mijn ouders in nl terug gekomen. Onze dochter is in duitsland geboren.
Nu we defenitief uit elkaar zien probeert hij mij te dreigen dat hij mij mijn dochter wil weg nemen. Hij zegt dat hij het via de rechter gaat spelen en dat hij haar honderd procent gaat krijgen, wat niet zo is natuurlijk, want ik weet wat mijn rechten zijn.
In het begin zei hij dat we het onderling gingen regelen en hij wou meteen onze dochter voor een week mee naar duitsland nemen, wat ik dus niet goed vond. Ik heb gezegd dat als hij haar wil zien dat hij haar hier in nl kan zien, maar niet meenemen, want daar is ze nog te jong voor. En ik weet dat hij niet verantwoordelijk genoeg is en dat hij niet goed voor haar gaat zorgen.
Hij was het hiermee niet eens en toen begon hij mij te dreigen dat hij een advocaat gaat inschakelen en dat hij haar mij weg gaat nemen.
Toen ik met hem samen was, was ik een keer heel erg ziek en ik was ook depressief en ben toen naar de dokter gegaan en heeft mij toen medicijnen voor geschreven wat ik nooit genomen heb. En hij wist ervan.
En hij wil dit tegen me gebruiken en ik weet dat hij daar niet veel mee zal bereiken
Wat ik nu graag zou willen weten zijn er mensen die misschien hetzelfde hebben meegemaakt of iets dergelijks. Ik zou graag jullie mening willen hebben en tips van wat ik moet doen.
Alvast bedankt een alleenstaande moeder
Sabra1976
02-03-2004, 22:47
Hallo Jasmina Leila,
Het enige advies dat ik je kan geven is zoek goed uit wat je rechten zijn, een advocaat in handen nemen zodat je enigzins voorbereid bent als hij iets tegen je doet.
Voor de rest wens ik je alle succes toe en dat je dochtertje bij jou kan blijven wonen in Nederland.
Groetjes
Sabra
yasmina_laila
03-03-2004, 08:39
Bedankt meid en ik zal zeker een advocaat inschakelen en goed voorbereid zijn. en ik laat niet meer met me spelen.
Bedankt
lilchakir
03-03-2004, 08:48
Origineel gepost door yasmina_laila
Bedankt meid en ik zal zeker een advocaat inschakelen en goed voorbereid zijn. en ik laat niet meer met me spelen.
Bedankt
beste meid ik wens je heel veel sterkte in deze periode je zij dat je bang was dat hij dingen tegen je zou kunnen gebruiken om dat je een tijdje deprie was misschien had je wel heimwee en dan daar bij er moet heeeeel wat gebeuren wil de rechter een kind bij zijn moeder weg halen ik denk dat het een machtspel is wat jou ex man aan het uitvoeren is maar ja hij heeft het wel voor zich zelf al verspilt als hij nu al begint te dreigen om je kindje bij je weg te willen halen ik vindt het de grootste zonden die :: er is om kinderen te gebruiken voor iets waar ze niks tegen kunnen doen helaas gebeurt dat te vaak ik wens je heel veel sterkte toe en doe wat je denkt wat goed voor jou en je kindje is :zwaai: .
Er moeten belangrijke redenen zijn dat een kind van de moeder wordt weg genomen (bijv.moeder verwaarloost kind). Maar zover ik weet blijft het kind meestal bij de moeder en krijgt de vader alleen bezoekrecht (dat houdt in dat het kind elk weekend of om het weekend bij de vader mag logeren...maar niet als je aan kunt tonen dat de vader niet goed voor het kind zorgt).
Het verstandigste is een advocaat in te schakelen als je Ex-man dreigt jou kind weg te nemen.
Ik wens jou veel sabah (geduld) in deze moeilijke periode.
Maar denk eraan, als je dit allemaal achter je rug hebt komen ook nog goede tijden (na regen komt zonschijn).
Vreselijk meid dat je dit moet overkomen. Het is maar goed dat je dochtertje te klein is om dit getrek allemaal bewust mee te maken.
Ik kan je helaas ook niet helpen met een advies. Het moet wel heel erg gesteld zijn met een moeder wil een rechtbank een kind aan de vader toewijzen dus houd moed. Neem inderdaad een goede advocaat zoals hierboven al gezegd is en zoek steun bij je familie, je zal ze nodig hebben al was het alleen om alles niet in je op te kroppen. Blijf positief denken, hoe moeilijk dat ook zal zijn!!!!
Hai Yasmina
In Nl wordt een kind ten alle tijden aan een moeder toegwezen tenzij er redenen zijn aan te nemen dat het kind beter af zou zijn bij de vader, misbruik, verwaarlozing, of opname in psychiatrie bv
Wat ik je wel aanraad om met klem bij je advocaat erop te wijzen dat je bent bedreigd door je ex man en dat je bang bent dat hij het kind zal meenemen. Alleen bezoekregelingen voorstellen waar iemand bij is , jij of iemand die je vertrouwt. Ik zeg je dit omdat vele vrouwen in soortgelijke situaties hun kind(eren) naar Marokko hebben zien gaan en daar gelden andere wetten dan in NL en mocht dat gebeuren dan heb je een zeer lange weg te gaan om haar weer terug te krijgen.
Ik ben zeker van mening dat een kind recht heeft op de liefde van beide ouders en ook het recht heeft na een scheiding beide ouders te zien, immers het is een kind van beide, maar als er bedreigingen aan het adres van de vrouw worden geplaatst om het kind weg te laten halen wees dan goed op je hoede en laat dingen opnemen bij je advocaat zodat er ook naar gehandelt kan worden indoen dat nodig moest zijn.
Ik wens je heel veel sterkte
Aislin
yasmina_laila
04-03-2004, 15:32
Hallo mensen allemaal bedankt voor jullie reactie.
Ik heb nog geen advocaat in geschakeld, maar dat ga ik binnenkort zeker doen, hij heeft tot nu toe nog niks van zich laten horen dus ik weet ook niet wat hij van plan is. En ik wil mijn dochter zeker niet haar vader verbieden, hij mag haar zo vaak bezoeken als hij wil, maar dan wel in nl en er moet iemand bij zijn zoals mijn broertje, maar dat vind hij niet goed. En als hij zo door gaat mag hij haar niet zien totdat er een rechtzaak geweeest. dus onder afspraken.
Maar alvast bedankt
Ik wens je heel veel sterkte, dit zal je zeker nodig hebben.
wat jammer :(
ik heb net gereageerd op de andere topic!
Als jullie nu samen waren dan had je dit probleem niet!
De vader heeft het recht om zijn dochter te zien, al mag het niet via de rechter, maar Allah swt ziet alles. Zorg nu ervoor dat je dcohter een normale leven krijgt, want alleen opvoeden gaat moeilijk!
veel sterkte!
Salaam allemaal,
enkele weken heb ik hier al een topic geopend waarin ik uitlegde dat ik bij mijn man weg was.
Nu is het zo dat we defenitief uit elkaar zijn en ik weet zeker dat ik niet naar hem terug ga.
Om het even kort te houden: we hebben een kind samen en ik woonde in duitsland (hij nog steeds) en nu ik bij hem weg ben, ben ik naar mijn ouders in nl terug gekomen. Onze dochter is in duitsland geboren.
Nu we defenitief uit elkaar zien probeert hij mij te dreigen dat hij mij mijn dochter wil weg nemen. Hij zegt dat hij het via de rechter gaat spelen en dat hij haar honderd procent gaat krijgen, wat niet zo is natuurlijk, want ik weet wat mijn rechten zijn.
In het begin zei hij dat we het onderling gingen regelen en hij wou meteen onze dochter voor een week mee naar duitsland nemen, wat ik dus niet goed vond. Ik heb gezegd dat als hij haar wil zien dat hij haar hier in nl kan zien, maar niet meenemen, want daar is ze nog te jong voor. En ik weet dat hij niet verantwoordelijk genoeg is en dat hij niet goed voor haar gaat zorgen.
Hij was het hiermee niet eens en toen begon hij mij te dreigen dat hij een advocaat gaat inschakelen en dat hij haar mij weg gaat nemen.
Toen ik met hem samen was, was ik een keer heel erg ziek en ik was ook depressief en ben toen naar de dokter gegaan en heeft mij toen medicijnen voor geschreven wat ik nooit genomen heb. En hij wist ervan.
En hij wil dit tegen me gebruiken en ik weet dat hij daar niet veel mee zal bereiken
Wat ik nu graag zou willen weten zijn er mensen die misschien hetzelfde hebben meegemaakt of iets dergelijks. Ik zou graag jullie mening willen hebben en tips van wat ik moet doen.
Alvast bedankt een alleenstaande moeder
hoi waar heb je in duitsland gewoont? ik ben ook van nederland naar duitslend gekomen en getrouwd.
ik ben van plan om wg te gaan bij hem. heb zelf een dochtertje in duitsland geboren.
wat heb jij allemaal gedaan?
is je dochtertje bij jou in nederkleand en mag dat wel?
voeg me toe op youssra2@live.com
ik wil je wat vragen.
gr
assalafiya
01-11-2010, 13:45
mijn moeder slikte hele zware antipsychoticum (wordt voorgeschreven aan schizofrenen) toen ze net bevallen was haar jongste
we waren met zn 5en thuis, daarnaast liep zij ook bij de psychiater
als het zo is dat iedereen die depressief is en medicijnen krijgt zijn kinderen verliest, dan zou niemand zich aanmelden bijd e huisarts of psychiater
ik geef je 1 advies
bel je huisarts intussentijd op
vertel hem wat er gaande is en dat jullie uit elkaar zijn
en dat hij je gegevens absoluut niet aan hem mag doorspelen, zoals je medisch dossier
Mayday09
01-11-2010, 13:47
Het is een topic uit 2004........
Aardbeitje
01-11-2010, 13:47
Ladies dit is een topic uit 2004 :hihi:
Aardbeitje
01-11-2010, 13:48
We zien hetzelfde Mayday09... :o
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.