Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Foto vandaag(2/03/2004) in metro

Pagina's : [1] 2 3

luisvuitton
02-03-2004, 21:01

wa salaam alikoem wr br Toen ik vandaag met mijn versufte kop in de trein zat onderweg naar school en interessant probeerde te doen,pakte ik het krantje metro en bladerde erin. meestal begin ik op arabische manier en dat is achterin met de columns. Ik verwonder me altijd over hoe sommige mensen naief kunnen zijn en de islam alleen maar negatief bekijken. Gisteren stond er een column in dat arabieren eigenlijk niks belangrijks hebben gedaan inde geschiedenis ophet gebied van uitvindingen, kunst, mode etc. Wat deze meneer vergeten was, dat de arabieren de cijfers ter wereld hebben gebracht. En zonder cijfers kunnen wij ons deze wereld niet meer voorstellen. maar vandaag werd mijn aandacht niet getrokken door de columns, maar door een foto uit een islamitisch land waar de feestdag werd gevierd van een imam. Er stond een levensgrote foto van mannen die zich zelf neerstaken(als ik het zo kan noemen) deze "moslims" hadden een ketting gemaakt met aan de uiteinden scherpe messe en daarmee hun eigen verminkten. Ik weet niet of iemand anders dat ook is opgevallen, maar ik werd er behoorlijk misselijk van, hoe de media weer alleen maar de schokkende beelden kan laten zien van moslims. Vooral de metro kan er wat van, de colums achterin waar altijd wel stukken tussen zitten waarin mensen marokkanen en moslims belachelijk maken, er was zelfs een keer een stukje geplaatst waarin een man zich afvroeg waarom moslims hun zoons altijd mohammed noemde, hij vond dat ze die naam eigenlijk moesten verbieden, omdat mohammed rassoelah een perverse man was(volgens hem) en dat marokkanen geen betere naam konden verzinnen en daarom maar iedereen mohammed noemen. Zo kom ik elke dag rascistische colums tegen, een heel goed begin van de dag. ssoooooo dat wilde ik ff kwijt :o ik ben benieuwd of anderen dat ook zijn opgevallen en of mensen die foto hebben gezien?? dank u voor uw aandacht en allah 3iekoen me3koem ma'asalaam :zwaai:

AlHoceima_Leila
02-03-2004, 21:09
Ah jammer dT ik het niet heb gezien .Ik ga kijken of ik die metro nog ergens kan vinden :D .

luisvuitton
02-03-2004, 21:09
Origineel gepost door Sanchez de kafier zullen hiervoor zwaar boeten! inshallah

IFRIQUIA
02-03-2004, 21:12
hoe zou dat nou toch komen ? ik denk dat het antwoord bij ons ligt helaas.

ZeYNeP_Z
02-03-2004, 21:14

Ik ben op veel gebieden wel tolerant maar dit soort gedrag van de Nederlanders maken mij KOTSMISSELIJK! Wedden dat 2 van de 4 Nederlanders , die gewone Moslim burgers zoals ons zien, denken dat wij terroristen zijn, ons thuis met kettingen verwonden, tig bazooka's thuis hebben liggen, de bijbel verscheuren,de westerlingen haten ( wat een groot woord is dat ook )...enz enz Bedankt, Westerse Media...Dat jullie ook zo helder kunnen denken....Een applausje waard,poeh poeh....

luisvuitton
02-03-2004, 21:56
Origineel gepost door Sanchez wat loop je nou daar uit je bek te schijten? aan welke kant sta je eigelijk hij zei alleen ALS je kaffier bent, maar als je dat nietbent is er niks aan dehand allahoe3lam!! maar niemand dus die foto gezien?? :(

Peej
02-03-2004, 22:05
Origineel gepost door luisvuitton wa salaam alikoem wr br Toen ik vandaag met mijn versufte kop in de trein zat onderweg naar school en interessant probeerde te doen,pakte ik het krantje metro en bladerde erin. meestal begin ik op arabische manier en dat is achterin met de columns. Ik verwonder me altijd over hoe sommige mensen naief kunnen zijn en de islam alleen maar negatief bekijken. Gisteren stond er een column in dat arabieren eigenlijk niks belangrijks hebben gedaan inde geschiedenis ophet gebied van uitvindingen, kunst, mode etc. Wat deze meneer vergeten was, dat de arabieren de cijfers ter wereld hebben gebracht. En zonder cijfers kunnen wij ons deze wereld niet meer voorstellen. maar vandaag werd mijn aandacht niet getrokken door de columns, maar door een foto uit een islamitisch land waar de feestdag werd gevierd van een imam. Er stond een levensgrote foto van mannen die zich zelf neerstaken(als ik het zo kan noemen) deze "moslims" hadden een ketting gemaakt met aan de uiteinden scherpe messe en daarmee hun eigen verminkten. Ik weet niet of iemand anders dat ook is opgevallen, maar ik werd er behoorlijk misselijk van, hoe de media weer alleen maar de schokkende beelden kan laten zien van moslims. Vooral de metro kan er wat van, de colums achterin waar altijd wel stukken tussen zitten waarin mensen marokkanen en moslims belachelijk maken, er was zelfs een keer een stukje geplaatst waarin een man zich afvroeg waarom moslims hun zoons altijd mohammed noemde, hij vond dat ze die naam eigenlijk moesten verbieden, omdat mohammed rassoelah een perverse man was(volgens hem) en dat marokkanen geen betere naam konden verzinnen en daarom maar iedereen mohammed noemen. Zo kom ik elke dag rascistische colums tegen, een heel goed begin van de dag. ssoooooo dat wilde ik ff kwijt :o ik ben benieuwd of anderen dat ook zijn opgevallen en of mensen die foto hebben gezien?? dank u voor uw aandacht en allah 3iekoen me3koem ma'asalaam :zwaai: Al heel ver voordat de arabieren de cijfers "ter wereld hadden gebracht" hadden zowel de chinezen als de romeinen een systeem van tellen en rekenen ontwikkeld. De arabieren heben dus geen cijfers ter wereld gebracht. Maar ze hebben een bestaand systeem overgenomen en aangepast. Als de arabieren er niet waren geweest waren we nu gewoon gewend om 25 op zijn romeins te schrijven als XXV. Ook niks mis mee, lijkt me zo.

Scottie
03-03-2004, 03:03
Nou, ik zou die foto ook hier willen plakken, die foto van door elkaar vertrapte mannen van de bedevaart in Mekka stond ook op AlZjaziera. En hier zijn ook foto's van dode Amerikanen en gemartelde Irakezen gezet, zelfs videoclips. Video: saddam martelt soldaten..en Oday vermaakt zich (Bericht #) klik hierop: www.almeer.net/od/t3theb.WMV je ziet hoe saddam zijn eigen soldaten behandelde.. als je niet 'hard' bent , dan raad ik je af de video te bekijken hierop staat hoe zijn zoon Ouday zich vermaakt: Het zijn toch idioten die met hun fietsketting hun rug openslaan en voor de behandeling van die wonden niet eens ziekenfonds-verzekerd zijn? Betaalt Arafat de behandeling van die vleeswonden? Die mannen zijn gek en die imams die het goed vinden zijn gewoon misdadigers. Die voorgangers moeten hun gelovigen beschermen en leiden en niet toestaan dat die stumperds zichzelf het vlees van de botten ranselen. Scottie, gesel.

Erwin
03-03-2004, 07:40
Zijn het geen Sikhs waar je het over hebt? Zijn het geen ingezonden brieven waar je het over hebt? Deze brieven worden geschreven door mensen zoals jij en ik. Deze brieven worden volgens mij alleen beoordeeld op lengte en de mate waarin ze kwetsend zijn. Al staat er kant-en-klare kolder in, de redactie kan de brief plaatsen. We zijn in een periode beland waarin het hip is om mee te ouwehoeren over moslims. Zelfs de minst geinteresseerden worden overgoten met informatie. Ingezonden brieven zijn een mooie graadmeter voor de mate van beschaving van een lezerspubliek. Haal voor de gein eens verschillende tijdschriften uit het rek bij de Bruna en vergelijk de stijlen met die in de metro. Overigens schrijven er regelmatig moslims naar de Metro. Ook die zijn onderdeel van het lezerspubliek. Ook zij mogen hun mening geven, al dan niet strokend met de jouwe. Zijn er ook mensen die de islam alleen maar positief bekijken? Ja, die zijn er. Vreemd is het dus niet dat er ook mensen zijn die hier anders tegenaan kijken. Ik heb alleen het idee dat je hier dingen door elkaar haalt (een bepaald artikel en een trend in de brieven ('is niet gelijk aan' de mening van het Nederlandse volk)). Het doel hiervan weet ik niet. Is dit de zoveelste klacht over de door zionisten beheerste media? Een aanval op de kwaliteit van de Metro? Schrijf zelf een brief en maak je mening duidelijk aan de redactie.

minga
03-03-2004, 08:37
WEER DIE SNOTTIE ZOEK EEN LEVEN A HOND ....TFOE GLIEK...trouwens jullie bazelen wel over die foto..maar weten jullie ook de reden waarom ze zichzelf slaan? ..... nou?

luisvuitton
03-03-2004, 10:40
Origineel gepost door Peej Al heel ver voordat de arabieren de cijfers "ter wereld hadden gebracht" hadden zowel de chinezen als de romeinen een systeem van tellen en rekenen ontwikkeld. De arabieren heben dus geen cijfers ter wereld gebracht. Maar ze hebben een bestaand systeem overgenomen en aangepast. Als de arabieren er niet waren geweest waren we nu gewoon gewend om 25 op zijn romeins te schrijven als XXV. Ook niks mis mee, lijkt me zo. dus als ik het goed heb hebbenze toch de cijfers ingevoerd, ik heb niks over tellen of rekenen gezegd, want jij hebt het hier over letters toch?? :confused: maar ja ik probeer hier mee aan te tonen dat de arabieren wel een verschilmaken in deze wereld, maar thanks voor de verbetering ;)

a3ir
03-03-2004, 10:53
minga, grotendeels heeft scottie gelijk

luisvuitton
03-03-2004, 10:53
hallo Erwin ten eerste bedankt voor je reactie, de bedoeling van mijn stukje was dat niet alleen de metro het beeld van de moslims zwart maakt, maar ook andere media! toevallig lees ik iedere dag wel zulke stukjes in de metro. Ik heb daar ook inderdaad vaak op gereageerd. Wat ik niet snap is dat 9 van de 10 keer ze er niet inzitten. Dan heb ik het niet alleen over mijn brieven, maar ook over die van mijn mede reisgenoten die het ook zat zijn! En nee het zijn geen sikhs waar ik het over heb! En inderdaad het zijn ingezonden brieven van mensen die een achterlijke mening hebben over ons als moslim! wat ik heb geplaatst was maar een klein voorbeeld daarvan! Ik heb nog meer schokkende dingen gelezen, af en toe lees ik ook reacties daarop. DEze zijn geschreven door mensen die de islam "verdedigen". Wat mij dan opvalt is dat deze mensen andere culturen NIET zwart maken.. Ik heb nog nooit iets negatiefs gelezen over het jodendom of over het christendom. WAT ik wel lees zijn gewoon goede opgebouwde argumenten als reactie op die column van die achterlijke malloot!Natuurlijk bekijk ik dit niet objectief als moslima zijnde. Maar toch vind ik meestal de colums die worden ingezonden door de moslims veel beter onderbouwd dan het geraaskalk van die malloten die de islam zwart maken! Door het plaatsen van dit bericht vroeg ik me gewoon af of andere mensen dat ook was opgevallen. Elke keer als er een islamitisch feest is worden er de slechte dingen van in de krant gezet. Toen met elhadj, zag je foto's van mensen die elkaar vertrapten, met L3ied las je dat de marokkanen weer bioscopen hadden bestormt en tuurlijk zit hier een kern van waarheid in. Maar heeft er ooit een stukje in gestaan met de bedoeling achter de islamitische feesten??NEE, zo kan je de mensen ook niet informeren over ons geloof en wordt de islam altijd beschouwd als iets achterlijks en ouderwets. Zoals het nederlandse gezegde luidt: wat de boer niet kent, lust die niet! hey goed geintegreerd van mij of niet??? :o BEste erwin ik waardeer je mening en je argumenten, probeer ze ook helemaal niet omlaag te halen, want ieder zijneigen mening, maar dit was alleen mijn reactie daarop. :zwaai:

AAAbracadaver
03-03-2004, 11:19
Origineel gepost door luisvuitton hallo Erwin ten eerste bedankt voor je reactie, de bedoeling van mijn stukje was dat niet alleen de metro het beeld van de moslims zwart maakt, maar ook andere media! toevallig lees ik iedere dag wel zulke stukjes in de metro. Ik heb daar ook inderdaad vaak op gereageerd. Wat ik niet snap is dat 9 van de 10 keer ze er niet inzitten. Dan heb ik het niet alleen over mijn brieven, maar ook over die van mijn mede reisgenoten die het ook zat zijn! En nee het zijn geen sikhs waar ik het over heb! En inderdaad het zijn ingezonden brieven van mensen die een achterlijke mening hebben over ons als moslim! wat ik heb geplaatst was maar een klein voorbeeld daarvan! Ik heb nog meer schokkende dingen gelezen, af en toe lees ik ook reacties daarop. DEze zijn geschreven door mensen die de islam "verdedigen". Wat mij dan opvalt is dat deze mensen andere culturen NIET zwart maken.. Ik heb nog nooit iets negatiefs gelezen over het jodendom of over het christendom. WAT ik wel lees zijn gewoon goede opgebouwde argumenten als reactie op die column van die achterlijke malloot!Natuurlijk bekijk ik dit niet objectief als moslima zijnde. Maar toch vind ik meestal de colums die worden ingezonden door de moslims veel beter onderbouwd dan het geraaskalk van die malloten die de islam zwart maken! Door het plaatsen van dit bericht vroeg ik me gewoon af of andere mensen dat ook was opgevallen. Elke keer als er een islamitisch feest is worden er de slechte dingen van in de krant gezet. Toen met elhadj, zag je foto's van mensen die elkaar vertrapten, met L3ied las je dat de marokkanen weer bioscopen hadden bestormt en tuurlijk zit hier een kern van waarheid in. Maar heeft er ooit een stukje in gestaan met de bedoeling achter de islamitische feesten??NEE, zo kan je de mensen ook niet informeren over ons geloof en wordt de islam altijd beschouwd als iets achterlijks en ouderwets. Zoals het nederlandse gezegde luidt: wat de boer niet kent, lust die niet! hey goed geintegreerd van mij of niet??? :o BEste erwin ik waardeer je mening en je argumenten, probeer ze ook helemaal niet omlaag te halen, want ieder zijneigen mening, maar dit was alleen mijn reactie daarop. :zwaai: Dus jij denkt dat als de achtergronden bekend zijn, dat mensen dan begrip kunnen opbrengen voor de gevolgen zoals daar zijn vertrappingen bij de hadj en gesloopte bioscopen bij het suikerfeest. Een beetje kromme redenatie....

luisvuitton
03-03-2004, 11:25

Origineel gepost door Abracadaver Dus jij denkt dat als de achtergronden bekend zijn, dat mensen dan begrip kunnen opbrengen voor de gevolgen zoals daar zijn vertrappingen bij de hadj en gesloopte bioscopen bij het suikerfeest. Een beetje kromme redenatie.... nee zo bedoel ik het niet, zelfs ik kan daar geen begrip voor opbrengen, maar dan weten ze meer over de islam en doen ze ook geen belachelijk uitspraken zoals mohammed rassoeloelah was een perverse man! dat bedoel ik ermee

Pagina's : [1] 2 3