Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Heb je een maagdelijksbewijs nodig als je gaat trouwen

Pagina's : [1] 2 3

LZN
02-03-2004, 19:25

Salaam ou aleykoom, Ik zit met een vraagje, :rolleyes: Mogen je ouders je vragen om mee te gaan naar de dokter om een maagdelijkheidsbriefje?? (volgens de islam) Ik heb namelijk echt geen zin om zoiets te ondergaan ookal is het een vrouwelijke dokter natuurlijk maar ik zie het echt niet zitten om me te laten aanraken op die intieme plek. :( Dit is iets waar ik regelmatig van hoor. En ik denk dat mijn moeder het ook gaat vragen omdat ze vind dat het zo hoort. :confused: Klopt het dat het iets is tussen jou en je echtgenote op je huwelijksnacht. Zijn er meisjes uit belgie of nederland die dit hebben moeten doen?? Zoja hoe gaat dat dan? Graag serieuse reacties aub!! Salaam ou aleykoom.

sugerbabe_18
02-03-2004, 20:26
:eek: wilie wilie.. dat mag niet man!!! dat is soooooooo HARAM... Die domme stomme kutmarokanen die echt boers zijn vragen dat :kwaad: en alleeen je man mag zien dat je dus zehma bloed of iets in die richting :rolleyes: maar Wallah het mag niet... :eek: Kijk, dat is iets erg intiems, en tegenwoordig lopen mgarba overal te zgegen dat het moet bla dit bla dat.. :kwaad: echt meisie.. geloof me, dat mag echt niet.. :D mag niet :rolleyes: beslemaa Mag nietttttt :hammer:

Classy.Lady
02-03-2004, 21:50
Betaal een paar dirhams en je hebt een maagdelijkheidsverklaring in Marokko..:rolleyes: Al kom je daar binnen als hoogzwangere vrouw en 5 kinderen om je heen en je telt het geld daar voor ze neer, kan je alsnog vertrekken met een maagdelijkheidsverklaring.. :melig:

sugerbabe_18
02-03-2004, 22:33
wallahila:(... :hammer: en wat je mama betreft, ik zou me god niet weten wat te zeggn, zeg maar tegen haar.. Alleen ALLAH swt mag over mij oordelen en aleen me man weet of ik maagd ben of niet, en als ze boos wordt of so moet je maar zeggen dat se je op je woord moet vertrouwen... En de oude traditie djel, doekje onder je doos mag al helemaal niet:eek: :jammer: marokanen van tegenwoordig...

sugerbabe_18
02-03-2004, 22:36

Inshallah meid, hop dat alles goed verloopt en moge allah jullie huwelijk zegenen en moge jullie erg gelukkig worden samen en veel kindjes maken:D :rolleyes: byee

SweetRose
02-03-2004, 23:58
ey meisje..nog eentje uit belgica hier :melig:. Bij ons in de familie gaat bijna wel iedereen om een maagedelijkheidsverklaring jah...De reden may god know :maf:...Tis gewoon een gewoonte vrees k..dus ik heb geen schrik om er zelf één te halen...:D.. kvraag me trouwens af hoe het eruit ziet.;zo een blad met je gegevens en dan een grote rode stempel MAAGD! :haha:

Atlas_Gebergte
03-03-2004, 17:14
Origineel gepost door moslima200 Salaam ou aleykoom, Ik zit met een vraagje, :rolleyes: Mogen je ouders je vragen om mee te gaan naar de dokter om een maagdelijkheidsbriefje?? (volgens de islam) Ik heb namelijk echt geen zin om zoiets te ondergaan ookal is het een vrouwelijke dokter natuurlijk maar ik zie het echt niet zitten om me te laten aanraken op die intieme plek. :( Dit is iets waar ik regelmatig van hoor. En ik denk dat mijn moeder het ook gaat vragen omdat ze vind dat het zo hoort. :confused: Klopt het dat het iets is tussen jou en je echtgenote op je huwelijksnacht. Zijn er meisjes uit belgie of nederland die dit hebben moeten doen?? Zoja hoe gaat dat dan? Graag serieuse reacties aub!! Salaam ou aleykoom Alikoum Sallaam zuster, Je hoeft helemaal niet naar een dokter te gaan om te bewijzen dat je maagd bent hoor, want dat staat nergens in de koran, het is iets tussen jouw en je man en Allah(swt), niemand heeft er verder mee te maken. En het hoort helemaal niet in de islam, dat is iets dat de mensen van maken, het is meer cultuur niet de islam. Ik ben zelf ook vorige jaar getrouwd en toen ik de trouwakte tekende heeft niemand maar ook niemand om die bewijs gevraagd, ook me man niet, als je elkaar vertrouwd en weet van je zelf dat het in orde is, waarom zou je bang zijn dan? Allah (swt) ziet toch alles? verder heeft de buitenwereld er niks mee te maken. en trouwens het is haram om verder iets over je bedgeheimen enzo aan iemand anders te vertellen, het is iets tussen jouw en je man. Nou ik hoop dat je het snapt en veel succes. Wa Sallaam Alikoum :zwaai:

sugerbabe_18
03-03-2004, 18:14
:zwaai: je haalt me de woorden uit me mond.... :hammer: :rolleyes:

sugerbabe_18
03-03-2004, 18:15
:eek: en stel dat je zehma bent onderzocht en volgens hen ben je geen maagd, dan wat? :rolleyes:

Solid
04-03-2004, 00:19
Dat maagdelijkheidsbriefje is eigenlijk een Anti-roddelbriefje! dat gebruikt men om aan de andere mensen te laten zien dat je inderdaad maagd bent! De ouders gebruiken het om drama's te voorkomen! Jij bent niet verplicht om het doen, maar ik raad je het aan om het te doen, want anders gaan mensen het omgekeerde denken!

oem_ismael
04-03-2004, 15:19
zoooo dit is echt erg zeg en ik ben het helemaal mee eens met die broeder!! het gaat helemaal niet om een islamtische reden nee dat ze kunnen pronken met mijn dochter is maagd...ik heb liever dat moeder pronken met hun dochter islamitsche bezig is want maagd zijn is daar geen bevestiging van!!

soulfa
04-03-2004, 16:30
Mijn god, ik heb nog nooit zoiets gehoord. Dat een moeder zoiets vraagt aan haar dochter. Nadat je getouwd bent vragen ze wel hoe het ging, MAAR ABSOLUUT NIET DOOR JE MOEDER. En je hoeft geen doek te laten zien, dat is iets tussen jou en je man.

Nassimatje
05-03-2004, 09:42
Mijn tante is een vorig jaar getrouwd. Toen we haar naar huis hadden gebracht, ging iedereen weg. Maar de moeder van de man, vond het niet kunnen en wou ze persee een doekje zien met bloed. Ik schrok ervan eigelijk :eek: ..... Dat is toch niet belangrijk of wel en trouwens niet elk meisje bloed :) . EN als je geen bewijs hebt van de dokter dat je maagd bent en je bloed niet, ben je de peneut :confused: :confused: ..... Ik laat het niet zien en ik ga ook niet naar de dokter, mensen kunnen denken wat ze willen, maar boeit mij niet, het gaat om mij en mijn man :kwaad:

misstomatisch
05-03-2004, 15:47
Origineel gepost door moslima200 Salaam ou aleykoom, Ik zit met een vraagje, :rolleyes: Mogen je ouders je vragen om mee te gaan naar de dokter om een maagdelijkheidsbriefje?? (volgens de islam) Ik heb namelijk echt geen zin om zoiets te ondergaan ookal is het een vrouwelijke dokter natuurlijk maar ik zie het echt niet zitten om me te laten aanraken op die intieme plek. :( Dit is iets waar ik regelmatig van hoor. En ik denk dat mijn moeder het ook gaat vragen omdat ze vind dat het zo hoort. :confused: Klopt het dat het iets is tussen jou en je echtgenote op je huwelijksnacht. Zijn er meisjes uit belgie of nederland die dit hebben moeten doen?? Zoja hoe gaat dat dan? Graag serieuse reacties aub!! Salaam ou aleykoom Hoi Meid, Je moet voor je marokkaanse trouwakte tegenwoordig een MEDISCHE VERKLARING hebben. Dat is een verklaring dat je geen enge ziektes hebt enz. Die moet je echt hebben, ik zou zeggen Bel je plaatselijke GGD, maak een afspraak. Zeg dat je deze nog hebt om voor de marokkaanse wet te trouwen. Het is echt zo gepiept binnen 5 minuten sta je weer buiten. Ze stellen je alleen vragen dus geen lichamelijk onderzoek. Heb het ook pas gedaan..... Groetjes en suxxxxxes :zwaai: :zwaai: :zwaai:

Atlas_Gebergte
05-03-2004, 16:44

Origineel gepost door misstomatisch Hoi Meid, Je moet voor je marokkaanse trouwakte tegenwoordig een MEDISCHE VERKLARING hebben. Dat is een verklaring dat je geen enge ziektes hebt enz. Die moet je echt hebben, ik zou zeggen Bel je plaatselijke GGD, maak een afspraak. Zeg dat je deze nog hebt om voor de marokkaanse wet te trouwen. Het is echt zo gepiept binnen 5 minuten sta je weer buiten. Ze stellen je alleen vragen dus geen lichamelijk onderzoek. Heb het ook pas gedaan..... Groetjes en suxxxxxes :zwaai: :zwaai: :zwaai: Sorry hoor, maar ik ben vorige jaar juli getrouwd, maar ze hebben niks over die verklaring gezegd. Meestal eist de partner het ook. Ik vind het buitengewoon onzin, als je elkaar vertrouwt en graag met elkaar wil trouwen, waarom al die verklaringen????????????

Pagina's : [1] 2 3