Bekijk originele versie : Badr hari gediskwalificeerd in finale
Niqaab verplicht?
Nou wordt ie mooi..nu neem ik jou al helemaal niet serieus meer.
Jij bent echt blond
er staat Hijab OF niqaab
mag je zelf weten, maar je weet weer goed van onderwerp te veranderen om je verplichtingen niet na te hoeven komen. :goedzo:
Pindaaatje
14-12-2008, 17:26
Jij bent echt blond
er staat Hijab OF niqaab
mag je zelf weten, maar je weet weer goed van onderwerp te veranderen om je verplichtingen niet na te hoeven komen. :goedzo:
En wat moet ik dan zeggen volgens jou?
-Tamazight-
14-12-2008, 18:05
baard is sunna, is geen verplichting vriend
De baard is wel degelijk een verplichting.
Allah (swt) zegt in de Koran dat de saytan heeft gezegd:
[4:119]"En ik zal hen bevelen de schepping van Allah te veranderen"
Het scheren van de baard is een verandering van de schepping van Allah (swt) en gehoorzaamheid aan de satan.
Allah (swt) zegt in de Koran ook:
[59:7]"En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah, zeker, Allah is streng in het straffen. "
En de profeet (saws) heeft gezegd: "Knip de snorren bij en laat de baarden groeien onderscheid jullie van de heidenen"- Muslim.
De profeet (saws) heeft ook gezegd: "Tien behoren tot de natuurlijke creatie(van de mens) : bijknippen van de snor, laten groeien van de baard, Siwaak, snuiven van water door de neus,knippen van nagels"- Muslim
Andere ovelevering zegt: "De Profeet (saws) heeft de mannen die vrouwen imiteren vervloekt"- Al-Boecharie
Het scheren van een baard is een imitatie van de vrouwen.
Asianilias
14-12-2008, 18:15
Dat laatste stukje weet je niet of daarmee het bedekken van je hoofd wordt bedoelt.
Ik heb ook een andere stuk gelezen waarin stond dat vrouwen die geen hoofddoek dragen maar wel geloven en bidden richting het Rechte Pad horen. Als je de Koran leest dan zie je dat het voornamelijk om geloven in ALLAH en bidden gaat.
Het gaat ook over het bedekken van je hoofd, aangezien dat verplicht is volgens de koran.
En de fatwa die gegeven wordt gaat over de vraag of het niet-dragen van een hijab een grote zonde is.
En het antwoord van de geleerde is dat het een grote zonde is , om geen hijab te dragen.
De profeet vzmh heeft gezegd; een vrouw zonder hijab zal nooit de geur ruiken van het paradijs.( buchari )
Lijkt me nogal duidelijk of niet?
Het scheren van de baard is een verandering van de schepping van Allah (swt) en gehoorzaamheid aan de satan.
[59:7]"En wat de Boodschapper jullie geeft, neemt dat en wat hij jullie verbiedt, onthoudt jullie daarvan. En vreest Allah, zeker, Allah is streng in het straffen. "
En de profeet (saws) heeft gezegd: "Knip de snorren bij en laat de baarden groeien onderscheid jullie van de heidenen"- Muslim.
De profeet (saws) heeft ook gezegd: "Tien behoren tot de natuurlijke creatie(van de mens) : bijknippen van de snor, laten groeien van de baard, Siwaak, snuiven van water door de neus,knippen van nagels"- Muslim
Andere ovelevering zegt: "De Profeet (saws) heeft de mannen die vrouwen imiteren vervloekt"- Al-Boecharie
dus de ''baardapen'' in marokko die uitgelachen worden hebben toch gelijk :hihi:
mister pizatie,
Asianilias
14-12-2008, 18:17
Weet je wel wat hij probeert te zeggen met die reactie..dat meiden zonder hoofddoek naar de hel gaan..ondanks ze in ALLAH geloven en het gebed uitvoeren.
Weet je dat in de Koran staat dat degenen die in ALLAH geloven en het gebed verrichten en goede daden verrichten dat die het Paradijs zullen betreden?
De profeet vzmh heeft gezegd: een vrouw zonder hijab zal nooit de geur ruiken van het paradijs. (buchari)
Hoe duidelijk wil je het hebben?
-Tamazight-
14-12-2008, 18:17
dus de ''baardapen'' in marokko die uitgelachen worden hebben toch gelijk :hihi:
mister pizatie,
Ik lach mannen met een baard niet uit. Ik lach junkies zoals jou wel uit.
Ik lach mannen met een baard niet uit. Ik lach junkies zoals jou wel uit.
doe je wel , en is je verloofde een junk ?
mister pizatie,
De profeet vzmh heeft gezegd: een vrouw zonder hijab zal nooit de geur ruiken van het paradijs. (buchari)
Thank you
Duidelijk :
Snor dient men bij te knippen.
De baard zal dus ongebreideld door moeten groeien, want er wordt niets gezegd over het bijknippen daarvan.
Als ik de gemiddelde moslim eens goed bekijk is er blijkbaar niemand die weet waar de snor ophoudt en de baard begint.
African_killerb
14-12-2008, 18:59
"De Ait Touzine hebben een belangrijke rol gespeeld tijdens de Rif-oorlog (1921-1926). De Ait Touzine waren samen met de Ait Waryagher een gevreesde stam, met name de Spanjaarden hebben dankzij deze twee stammen een groot verlies geleden in onder andere de slag van Annoual. De Ait Touzine hebben in 1958 de Ait Waryaghar en de Ighzennayen een dienst bewezen door deze onderdak te geven in Ait Touzine tijdens het jaar van de legerhelmen" :hihi: :maf2:
Hou toch op die oorlog is keihard een afstraffing geweest voor jullie kansloos verloren .
Afstraffing hebben ze met jouw soort gedaan, en daarna hebben ze jouw soort als muilezels gebruikt, dat trachten ze ook bij de geharde dappere strijders de Ait touzine te doen en dat kwam ze duur te staan.:cool:
Hanane_B
14-12-2008, 19:01
Topic leeft nog?
Duidelijk :
Snor dient men bij te knippen.
De baard zal dus ongebreideld door moeten groeien, want er wordt niets gezegd over het bijknippen daarvan.
Als ik de gemiddelde moslim eens goed bekijk is er blijkbaar niemand die weet waar de snor ophoudt en de baard begint.
Nonsens allemaal, baard is sunna. Geen zonde als je het afscheert !
En ik zal hen bevelen de schepping van Allah te veranderen....
Is te interpreteren als het lichaam zelf, tatoo, piercing, etc
als het aan jou ligt hoef je ook geen nagels te knippen, oksel en schaamhaar bij te houden dus.
Bewering 1 dus geen grondslag voor verplicht baard en snor laten staan
Knip de snorren bij en laat de baarden groeien onderscheid jullie van de heidenen"- Muslim.
in welke contest heeft is dat gezegd, in begintijden van de islam. Welke achterliggende gedachte ligt erbij? Onderscheid maken in een veldslag, verschil vijand en vriend?
En stel dat de heidenen allemaal baarden en snorren hadden, moeten we dan alles wel scheren en knippen?
Bewering 2 dus geen grondslag voor verplicht baard en snor laten staan
Tien behoren tot de natuurlijke creatie(van de mens) : bijknippen van de snor, laten groeien van de baard, Siwaak, snuiven van water door de neus,knippen van nagels"- Muslim
ja dus waar staat de verplichting en wie ontkent dat geen natuurlijke creatie is dat de snor en baard groeit?
Nergens is in welke overlevering dan ook wordt gezegd dat het een verplichting is een baard te laten staan.
De Profeet heeft de mannen die vrouwen imiteren vervloekt"- Al-Boecharie
waar wordt als voorbeeld baard genoemd?
Wat is imiteren van de vrouw?
Wat wordt ermee bedoeld met kenmerken van de vrouw?
mag ik je eraan herinneren dat in die tijd vrouwen geen ladyshave hadden en vrouwen met wat stoppels of snorretje vaker voor kwam dan nu.
Mag ik je eraan herinneren dat veel volgelingen lang haar hadden, net als een vrouw?
Dus er wordt als je logischer wijs gaat nadenken niet bedoeld haargroei in ieder geval als men het heeft over niet imiteren van een vrouw.
-Whiteshadow-
14-12-2008, 19:42
waar gaat dit heen , hallo het ging over de moslima niet over baarden.
typische het verschuiven van de grietjes hier,
vluchten van de werkelijkheid en nu over mannen praten
come on, als je je positie kent en het zo goed weet dan kan jezelf toch wel via de realiteit ventileren, en niet over baarden beginnen en andere onderwerpen waar het niet om ging.
Pindaaatje
14-12-2008, 19:51
Waar is je bron/daliel hiervoor?
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.