Bekijk originele versie : Badr hari gediskwalificeerd in finale
Pindaaatje
10-12-2008, 19:27
Holland als Turkije:confused: voel je je eigen wel lekker?
Hij zei " dan zie ik jou voortaan ook als Nederlandse (omdat je Nederlands spreekt) en niet als Marokkaanse.
Want die logica gebruik je zelf ook, Badr Hari spreekt Darizja dus is het een Arabier...zeg je..
Ok..en nu nog een keer je reactie plaatsen en dit keer er goed bij nadenken.
-Womanizer-
10-12-2008, 19:33
Ok..en nu nog een keer je reactie plaatsen en dit keer er goed bij nadenken.
Niet omheen draaien.
Het zijn je eigen woorden, hij gebruikte je eigen logica tegen je.
En je komt met "Zie ik Nederland als Turks" :maf:
African_killerb
10-12-2008, 19:36
Ik spreek het Riffijnse Tmazight..want dat is mijn taal. Hij spreekt een taal dat hij heeft aangenomen van de Arabische bezetters. Darizja is een straattaal afgeleid van het Arabisch. Wil je Badr nu een Amazigh noemen terwijl hij zichzelf Arabier noemt? Sorry..maar ik ben niet zo laag en trotsloos dat ik gearabiseerden Imazighen ga noemen..ik noem hen Igabien zoals zij dat willen en zoals ze ook nu zijn.
Jij spreekt een dialect van het Tamazight, en jouw dialect is het riffjnse dialect.
Zelfs riffijnen die geen woord Darija of arabisch spreken denken dat ze arbieren zijn laat staan marokkanen die darija spreken.
Het Arabisch zijn gedachte komt voort uit:
1. Onwetendheid de grootse deel van de marokkaanse bevolking kan niet eens lezen en schrijven.
2. Arabessering beleid van de marionetten overheid, immers wil men de controle houden over marokko dan moet men ook de bevolking verdelen anders lukt het niet.
3. Men is van zijn geloof gekeerd en dat is ook 1 van de belangerijkste oorzaken.
-Womanizer-
10-12-2008, 19:38
Zie ik Holland als Turkije? Is Holland bezet?
Ik had niet zo een reactie van je verwacht. :jammer:
Ziet Badr Marokko als Amazigh en kent hij het Tmazight?
Dat weet niemand hier.
Welke van de 3?
Pindaaatje
10-12-2008, 19:39
Niet omheen draaien.
Het zijn je eigen woorden, hij gebruikte je eigen logica tegen je.
En je komt met "Zie ik Nederland als Turks" :maf:
Ok..ik zal het je nog een keer uitleggen.
Hij vergelijkt mij met de Arabieren en dat vind ik een enorme belediging. Arabieren zien Marokko als Arabisch en bezetten mijn land. Zij weigeren om het Tmazight te leren de taal van het land en houden de Arabisering in stand. Ben ik hier een bezetter in dit land? Heb ik dit land gekoloniseerd? Zie ik Holland als een ander land en spreek ik niet de taal van dit land? Het antwoord op al deze vragen is nee. Dus die vergelijking raakt kant noch wal. Begrijp je het nu?
Pindaaatje
10-12-2008, 19:41
Jij spreekt een dialect van het Tamazight, en jouw dialect is het riffjnse dialect.
Zelfs riffijnen die geen woord Darija of arabisch spreken denken dat ze arbieren zijn laat staan marokkanen die darija spreken.
Het Arabisch zijn gedachte komt voort uit:
1. Onwetendheid de grootse deel van de marokkaanse bevolking kan niet eens lezen en schrijven.
2. Arabessering beleid van de marionetten overheid, immers wil men de controle houden over marokko dan moet men ook de bevolking verdelen anders lukt het niet.
3. Men is van zijn geloof gekeerd en dat is ook 1 van de belangerijkste oorzaken.
Dit is geen antwoord op mijn vraag..dit zijn feiten die ik al ken.
EN Riffijns is Tmazight..het is een onderdeel van het Tmazight..ik ben een Riffijnse Tmazight en ik spreek gewoon mijn eigen taal.
African_killerb
10-12-2008, 19:41
Hij vergelijkt mij met de Arabieren en dat vind ik een enorme belediging. Arabieren zien Marokko als Arabisch en bezetten mijn land. Zij weigeren om het Tmazight te leren de taal van het land en houden de Arabisering in stand. Ben ik hier een bezetter in dit land? Heb ik dit land gekoloniseerd? Zie ik Holland als een ander land en spreek ik niet de taal van dit land? Het antwoord op al deze vragen is nee. Dus die vergelijking raakt kant noch wal. Begrijp je het nu?
Nee Pinda, jij overdrijft het wel enorm en je bent niet realistisch.
-Womanizer-
10-12-2008, 19:46
Ik denk dat jij degene bent die er niks van snapt.
Mensen die Darizja spreken zijn geen Arabieren. (denken dat misschien wel)
Dat je een taal van een bepaalde natie spreekt maakt jou geen burger van die natie, dat is wat ik bedoel.
Dus die vergelijking blijft gewoon staan, "Badr Hari is een Arabier want hij spreekt Darizja" volgens jou.
Wel onthouden wat je post hè:)
-Womanizer-
10-12-2008, 19:49
Dit is geen antwoord op mijn vraag..dit zijn feiten die ik al ken.
EN Riffijns is Tmazight..het is een onderdeel van het Tmazight..ik ben een Riffijnse Tmazight en ik spreek gewoon mijn eigen taal.
Het is een dialect van het Tmazight.
In iedere regio spreken ze hun eigen variant.
Je doet net alsof alleen het Rifijnse Tmazight heerst in Marokko, sterker nog Riffijns heeft relatief een klein taalgebied..
Pindaaatje
10-12-2008, 19:54
Ik denk dat jij degene bent die er niks van snapt.
Mensen die Darizja spreken zijn geen Arabieren. (denken dat misschien wel)
Dat je een taal van een bepaalde natie spreekt maakt jou geen burger van die natie, dat is wat ik bedoel.
Dus die vergelijking blijft gewoon staan, "Badr Hari is een Arabier want hij spreekt Darizja" volgens jou.
Wel onthouden wat je post hè:)
EN hoe wil jij deze mensen dan noemen? :)
Ze spreken lelijke darizja Arabisch..ze zeggen dat ze Arabisch zijn..ze zien Marokko als Arabisch en hun familie idem dito. Hoe wil jij deze mensen anders noemen? Gearabiseerden? Identiteitslozen? Ja dat is wat ze sowieso zijn. Maar het gaat verder dan Arabisering..dit zijn mensen die de taal en identiteit hebben aangenomen van de bezetters. Zij zijn mede de oorzaak dat het land nu als Arabisch wordt gezien. Dus ik noem hen Arabieren zoals zij verdienen. Zij verdienen het niet om Amazigh genoemd te worden. Ik zou laag en trotsloos zijn als ik hen zo zou noemen.
Bada_Bing
10-12-2008, 19:58
Ik dacht dat dit over Badr Hari ging...:nerd:
Ik heb gehoord dat wanneer je niet bidt dat je dan geen moslim bent, maar Allah vergeef me als het niet waar is. Wat is het nut als je wel mee doet met Ramadan, maar je bidt niet? Of je bidt alleen die maand en stopt dan weer?
Je moet je wel aan de 5 belangrijkste regels houden natuurlijk.
Vraag jij het even na bij de imam? :)
dan ben je een slechte moslim denk ik, maar moslim blijf je en als moslim zijnde die zich niet aan de regels houdt wordt je extra gestraft.
En wij bepalen niet wie een goede of slechte moslim is, Allah weet het beste.
-Womanizer-
10-12-2008, 20:00
EN hoe wil jij deze mensen dan noemen? :)
Ze spreken lelijke darizja Arabisch..ze zeggen dat ze Arabisch zijn..ze zien Marokko als Arabisch en hun familie idem dito. Hoe wil jij deze mensen anders noemen? Gearabiseerden? Identiteitslozen? Ja dat is wat ze sowieso zijn. Maar het gaat verder dan Arabisering..dit zijn mensen die de taal en identiteit hebben aangenomen van de bezetters. Zij zijn mede de oorzaak dat het land nu als Arabisch wordt gezien. Dus ik noem hen Arabieren zoals zij verdienen. Zij verdienen het niet om Amazigh genoemd te worden. Ik zou laag en trotsloos zijn als ik hen zo zou noemen.
Darizijanen, Darizjisten?:) Nee, gewoon Marokkanen.
Je hebt je eigen ideeën hierover en dat mag:)
26 miljoen marokkanen spreekt darizja
mister pizatie,
-Womanizer-
10-12-2008, 20:02
Ik dacht dat dit over Badr Hari ging...:nerd:
Ja dat was ook zo.
Todat er vragen werden gesteld over zijn afkomst....
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.