Bekijk originele versie : Kamer boos over tickets Marokkanen(gieren)
1-03-'04 http://www.nos.nl/nieuws/Images/marokko_beving_tcm4-13599.jpg
Een Kamermeerderheid van CDA, VVD en LPF wil dat Nederlandse Marokkanen die naar het rampgebied in Marokko willen, hun vliegticket zelf betalen. Ze zijn boos op de gemeenten Rotterdam en Den Haag, die de vliegtickets voor bijstandsgerechtigde Marokkanen betalen. De partijen zullen de regering om opheldering vragen.
Rotterdam en Den Haag betalen de tickets uit de bijzondere bijstand. Volgens CDA, VVD en LPF is die daar niet voor bedoeld, maar voor bijzondere noodgevallen in het dagelijks leven. Het kan bijvoorbeeld worden gebruikt voor de aanschaf van een nieuwe wasmachine of de reparatie van een kapotte koelkast.
Bovendien vinden de partijen dat er sprake is van willekeur, omdat andere gemeenten de tickets niet betalen. In Gouda krijgen Marokkanen bijvoorbeeld niets, in Amsterdam kunnen ze een lening afsluiten.
Steen en been
Verder vinden de partijen de geldverstrekking merkwaardig omdat de grote steden steen en been klagen over de bezuinigingen op de bijstand.
Vermoedelijk kan de regering weinig tegen het betalen van de tickets doen. De gemeenten mogen zelf beslissen hoe ze hun bijstandsgeld inzetten. Wel houdt het Rijk op afstand toezicht via de Inspectie voor de Bijstand.
De LPF trekt de conclusie dat de sociale diensten van de grote gemeenten volstrekt ongeschikt zijn om zelf de inzet van hun middelen te bepalen. Het Kamerlid Varela vindt dat de bevoegdheden van de sociale diensten duidelijk moetn worden vastgelegd. Hij meent bovendien dat de Marokkaanse Hassan de vliegtickets maar moet betalen "voor zijn onderdanen in den vreemde".
marocc17
02-03-2004, 18:27
gierig hoor, die Turken kregn toch ook teondertijd...
Moroccan25
02-03-2004, 18:32
Origineel gepost door Raihana
1-03-'04 http://www.nos.nl/nieuws/Images/marokko_beving_tcm4-13599.jpg
De LPF trekt de conclusie dat de sociale diensten van de grote gemeenten volstrekt ongeschikt zijn om zelf de inzet van hun middelen te bepalen. Het Kamerlid Varela vindt dat de bevoegdheden van de sociale diensten duidelijk moetn worden vastgelegd. Hij meent bovendien dat de Marokkaanse Hassan de vliegtickets maar moet betalen "voor zijn onderdanen in den vreemde".
Ik ben ook tegen de verstrekking van gratis vliegtickets, maar de laatste alinea vind ik een tikkeltje overdreven. 'Volstrekt ongeschikt'?
Hij ziet ze vliegen...:).
M.
Tempelier
02-03-2004, 18:43
Sinds wanneer is het de plicht van de overheid om vliegtickets te gaan betalen?
Belachelijk vind ik het.
Krijg ik ook een ticket als er iets is met mijn familie in LA?
Origineel gepost door Moroccan25
Ik ben ook tegen de verstrekking van gratis vliegtickets, maar de laatste alinea vind ik een tikkeltje overdreven. 'Volstrekt ongeschikt'?
Hij ziet ze vliegen...:).
M.
Ik vind dat ze dat op zijn minst!! kunnen doen voor ons..
Met een uitkering valt er denk ik weinig te doen, dus waarom zouden ze die mensen niet moeten helpen :rolleyes:
Tempelier
02-03-2004, 19:08
Waarom zitten al die mensen in een uitkering is een betere vraag.
Als ze meer geld willen om bijvoorbeeld vliegtickets te kopen moeten ze gaan werken.
Moroccan25
02-03-2004, 19:09
Origineel gepost door Raihana
Ik vind dat ze dat op zijn minst!! kunnen doen voor ons..
Met een uitkering valt er denk ik weinig te doen, dus waarom zouden ze die mensen niet moeten helpen :rolleyes:
Op z'n minst?
Weet je wat Nederland heeft gedaan voor de getroffenen in het rampgebied?
Djeez!
Waarom zo ondankbaar?
Laat die bijstandsgerechtigden maar een vakantie overslaan en dat geld gebruiken om hun familie op te zoeken. Zo kan het ook. En nogmaals, als het een lening is, zie ik er nix verkeerds in...:).
M.
Origineel gepost door Tempelier
Waarom zitten al die mensen in een uitkering is een betere vraag.
Als ze meer geld willen om bijvoorbeeld vliegtickets te kopen moeten ze gaan werken.
Lolbroek ben jij zeg..
De mensen met diploma's komen niet eens aan de bak, laat staan de mensen die niks bezitten, geen diploma's, geen taal niks.
En daar naast is er ook iets wat ziekte heet, tja van al dat zware werk die jullie ze hebben gegeven zijn er geen marokkaanse ruggen meer over..
Inderdaad, het bijstandsgeld moet eerlijk verdeeld worden onder iedereen die daar recht op heeft. Men moet nu niet ineens klauwen met geld uit gaan geven aan dure tickets van 400 euro per stuk.
Charter dan een paar easyjets die voor 150 euro per stoel willen vliegen. Betaal die vliegtuigen rechtstreeks en zet ze vol met mensen die ECHT hun familie gaan helpen.
AlHoceima_Leila
02-03-2004, 19:18
Ach jah ik vind het wel een goed initiatief.
Origineel gepost door Moroccan25
Op z'n minst?
Weet je wat Nederland heeft gedaan voor de getroffenen in het rampgebied?
Djeez!
Waarom zo ondankbaar?
Laat die bijstandsgerechtigden maar een vakantie overslaan en dat geld gebruiken om hun familie op te zoeken. Zo kan het ook. En nogmaals, als het een lening is, zie ik er nix verkeerds in...:).
M.
Zou jij mij een pleziertje kunnen doen....dank u
Even je nick veranderen in Hans25
Straks in B&W een discussie over dit onderwerp
Origineel gepost door rnaj
Straks in B&W een discussie over dit onderwerp
Ik ben al blij dat mij pa zo een ticket krijgt, en voor de rest kan het mij weing schelen..
Origineel gepost door Peej
Inderdaad, het bijstandsgeld moet eerlijk verdeeld worden onder iedereen die daar recht op heeft. Men moet nu niet ineens klauwen met geld uit gaan geven aan dure tickets van 400 euro per stuk.
Charter dan een paar easyjets die voor 150 euro per stoel willen vliegen. Betaal die vliegtuigen rechtstreeks en zet ze vol met mensen die ECHT hun familie gaan helpen.
Ik denk dat het geld wat (zou worden) wordt uitgegeven aan deze ticktes niet op de begroten zijn tetug te vinden (qua % bedoel ik)
Maar misschien kunnen ze beter het geld verzamelen en het in een leuk project voor de weder opbouw te steken.
Dat heeft gem Amsterdam ook voor turkije gedaan.
Moroccan25
02-03-2004, 20:26
Origineel gepost door Multikul
Het is natuurlijk uiterst tragisch dat hij zijn directeursfunctie in marokko heeft moeten opgeven om ons vloeren te vegen. Maaruh, we zorgen toch voor hem? Hij krijgt toch geld om van te leven? En dan is er een aardbeving en dan betalen wij zijn ticket ook nog. Is het nooit genoeg?
Wij, zij, hun, ons, hen, ze, ik word gek!
Integratie is een 2wegenproces. Elkaar tegemoet treden en samensmelten in één samenleving. We zijn verkeerd bezig! En met we bedoel ik iedereen!
M.
P.S. Raihana, misschien een ideetje: ga eens een centje bijverdienen om je vader te helpen. En ik ben een Marokkaan die oog voor de realiteit heeft...:).
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.