Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Meiden hebben geen sbar meer

Pagina's : [1] 2

Moenier
02-03-2004, 09:50

Tegenwoordig hebben meiden geen sbar meer onze moeders hebben veel meegmaakt,doorgestaand in hun leven,huwelijk,... ze hebben vele slechte ervaringen doorgestaan en zijn nog steeds bij elkaar. Kijk naar deze generatie meiden willen voor het minst al gescheiden en je hoort de belachlijkste verhalen over de reden van de scheiding. Meid die haar zin niet heeft gekregen omdat ze niet met vriendinnen de stad in mocht,geen rijbewijs mogen doen,na een conflict wilt ze al uit elkaar,... Ga jij daarvoor je huwelijk laten gaan omdat je man niet gehoorzaamt en het laatste woord wilt hebben? Je hebt van die meiden die met een slechte man zijn getrouwd en toch geduld hebben en sbar. Maar die meiden waarvan hun man hen toch goed behandelt en toch zijn ze niet tevreden de meiden en alles willen hebben het laatste woord.

Sjemmelia
02-03-2004, 09:58
Salaam Moenier, Waarom zijn 't de meiden en onze moeders die sbar moeten hebben? Ik denk dat 't van beide kanten moet komen, want als de man echt van zijn vrouw houdt dan stemt hij ook niet zomaar met een scheiding in. Dus ik denk dat het zelfde ook voor mannen geldt, die kennen ook geen sbar. De moeders (vroeger)wisten niet beter dan dat je je man diende te gehoorzamen en dat je niet diende te klagen. Scheiden was een taboe, dus ze leerden er maar mee leven, hoe slecht de omstandigheden ook waren. Dus het had ook met eer, respect en onwetendheid te maken, anders was het misschien allemaal ook wel anders gelopen. Maar mensen hebben nu veeeeel minder sbar dan vroeger, het lijkt alsof ze na 1 probleem al ermee willen ophouden en dat ze het niet meer de moeite waard vinden. Heel erg jammer, but it takes 2 to tango if u know what i mean.

Moenier
02-03-2004, 10:09
Origineel gepost door Sjemmelia Waarom zijn 't de meiden en onze moeders die sbar moeten hebben? Ik denk dat 't van beide kanten moet komen, want als de man echt van zijn vrouw houdt dan stemt hij ook niet zomaar met een scheiding in. Dus ik denk dat het zelfde ook voor mannen geldt, die kennen ook geen sbar. De moeders (vroeger)wisten niet beter dan dat je je man diende te gehoorzamen en dat je niet diende te klagen. Scheiden was een taboe, dus ze leerden er maar mee leven, hoe slecht de omstandigheden ook waren. Dus het had ook met eer, respect en onwetendheid te maken, anders was het misschien allemaal ook wel anders gelopen. Maar mensen hebben nu veeeeel minder sbar dan vroeger, het lijkt alsof ze na 1 probleem al ermee willen ophouden en dat ze het niet meer de moeite waard vinden. Als de vrouw roept ik wil scheiden dan ga je scheiden en ze loopt weg teruig bij haar ouders.Denk je nu echt dat een man haar dan nog wilt?? Dat wij nog respect hebben voor zo'n vrouw,zich als een bent annes gedraagtN Wat gaat dat zijn als ze een nog slechte ervaring heeft meegemaakt,... Vrouwen moeten hun man gehoorzamen en dan doen de meeste meiden niet meer ze focussen zich alleen maar op sprookjeshuwelijk die ze geven. Na het minste klein ding willen ze al scheiden ...

Moenier
02-03-2004, 10:10
Origineel gepost door SuperSalima Sbar moet van beide kanten komen ! Dan pas kun je spreken van een gelukkig huwelijk. Ze lopen terug weg naar hun ouders na de minst klein probleempje en willen al scheiden dat ze daar ook blijven dat zijn geen vrouwen.Ik zou me als ouder schamen dat ik zo'n dochter heb

Moenier
02-03-2004, 10:11

Sbar moet van de vrouw komen en mannen willen geen ongehoorzame vrouw want tja dan noem je geen islamitische vrouw

shakira_lopez
02-03-2004, 10:19
Origineel gepost door Moenier Tegenwoordig hebben meiden geen sbar meer onze moeders hebben veel meegmaakt,doorgestaand in hun leven,huwelijk,... ze hebben vele slechte ervaringen doorgestaan en zijn nog steeds bij elkaar. Kijk naar deze generatie meiden willen voor het minst al gescheiden en je hoort de belachlijkste verhalen over de reden van de scheiding. Meid die haar zin niet heeft gekregen omdat ze niet met vriendinnen de stad in mocht,geen rijbewijs mogen doen,na een conflict wilt ze al uit elkaar,... Ga jij daarvoor je huwelijk laten gaan omdat je man niet gehoorzaamt en het laatste woord wilt hebben? Je hebt van die meiden die met een slechte man zijn getrouwd en toch geduld hebben en sbar. Maar die meiden waarvan hun man hen toch goed behandelt en toch zijn ze niet tevreden de meiden en alles willen hebben het laatste woord. Zelf meegemaakt??????

HaagseHafida
02-03-2004, 10:21
Moenier houd toch je mond dicht. Heb je soms bij die stelletjes in huis gewoond ofzo dat je alles zo goed denkt te weten. Onze moeders hebben inderdaad heel wat meegemaakt maar de tijden zijn veranderd en wij vrouwen laten niet meer met ons sollen.

Moenier
02-03-2004, 10:24
Origineel gepost door HaagseHafida Moenier houd toch je mond dicht. Heb je soms bij die stelletjes in huis gewoond ofzo dat je alles zo goed denkt te weten. Onze moeders hebben inderdaad heel wat meegemaakt maar de tijden zijn veranderd en wij vrouwen laten niet meer met ons sollen. Grote mond dat bedoel ik zehma modern,... ach achteraf gaan klagen ik ben gescheiden niemand wilt me get real eigen schuld!!!

Moenier
02-03-2004, 10:28
Origineel gepost door SuperSalima Dan blijft 't nog altijd ieder zijn eigen zaken :) sorg ervoor dat jij niet zo een vrouw krijgt en dan hoef je je voor de rest geen zorgen te maken ;) IK heb al een vrouw een Nederlandse ;)

HaagseHafida
02-03-2004, 10:29
Origineel gepost door Moenier Grote mond dat bedoel ik zehma modern,... ach achteraf gaan klagen ik ben gescheiden niemand wilt me get real eigen schuld!!! Wie heeft gezegd dat ik modern ben, ik kijk gewoon naar de Islam en die zegt mij dat man en vrouw gelijken zijn. Kijk naar hoe onze profeet vzmh zijn vrouwen behandelden en kom dan pas weer praten want mannen van tegenwoordig komen bij lange na niet in de buurt van die mensen

Aimana
02-03-2004, 10:30
Origineel gepost door Moenier Tegenwoordig hebben meiden geen sbar meer onze moeders hebben veel meegmaakt,doorgestaand in hun leven,huwelijk,... ze hebben vele slechte ervaringen doorgestaan en zijn nog steeds bij elkaar. Kijk naar deze generatie meiden willen voor het minst al gescheiden en je hoort de belachlijkste verhalen over de reden van de scheiding. Meid die haar zin niet heeft gekregen omdat ze niet met vriendinnen de stad in mocht,geen rijbewijs mogen doen,na een conflict wilt ze al uit elkaar,... Ga jij daarvoor je huwelijk laten gaan omdat je man niet gehoorzaamt en het laatste woord wilt hebben? Je hebt van die meiden die met een slechte man zijn getrouwd en toch geduld hebben en sbar. Maar die meiden waarvan hun man hen toch goed behandelt en toch zijn ze niet tevreden de meiden en alles willen hebben het laatste woord. Sommige hebben geen sbar, oke dat klopt dan. Maar niet elk meid. En trouwens ouders die zeggen je mag geen rijbewijs doen... dat is echt belachelijk. Dan zit er niet iets los bij de meiden, maar bij de ouders. En trouwens er zijn zat meiden met heel veel geduld.... waarom hebben we het daar niet eens over. Over de goede meiden! En waarom hebben we het zovaak over meiden als het over negatieve dingen gaat. Zogenaamd dat de jongens wel sbar hebben. Er zijn zat jongens die hun ouders ook niet gehoorzamen, en ook geen geduld hebben. Wat dacht je daar van. Gelukkig zijn er ook heel wat jongens die dat wel hebben. het zou een keer fijn zijn als we de postieve kant bekijken van zowel de meiden als de mannen.

chainreaction
02-03-2004, 10:32
ja inderdaad er is minder sbar maar niet om zulke redenen die jij hierboven hebt genoemd dat is echt overdreven ik ken genoeg mensen die willen scheiden maar om vind ik de juiste rendenen omdat de man bijv drinkt nog uitgaat of zelfs vreemd gaat maar je moet weten dat de meisjes tegenwoordig ook niet afhankelijk zijn van een man in tegenstelling tot onze moeders dus

dulce_lamia
02-03-2004, 10:34
Mannen van tegenwoordig laten ook niet aan hun vrouw merken dat ze waarde hebben, wat wil je dan... Jullie hebben gelijk, het moet van 2 kanten komen. Als de vrouw als vrouw gewaardeerd word zal ze ook naar haar man luisteren.

Moenier
02-03-2004, 10:38
Origineel gepost door SuperSalima Dat bedoel ik dus....als jij gelukkig bent met je vrouw....waarom nog andermans vrouw afkraken :) Het is geen marokkaanse :D een Nederlandse ;)

Tetouaniaa_80
02-03-2004, 10:50

heee moenier, ik zag even je topic staan, die overigens nergens over gaat, je haalt te veel dingen door elkaar, eerst heb je het over gehoorzamen, dan over islam dan over trouwen........wat wil je nou eigenlijk er mee bereiken???? je zegt dat een vrouw moet gehoorzamen aan haar man, daar heb je een klein beetje gelijk in maar dat betekend niet dat een man de macht moet hebben dat staat in geen enkele islamitische boek noch uitspraak van een geleerde..... en vrouwen hebben zeker sbar, als ze dat niet zouden hebben dat zou geen enkele vrouw trouwen, waarom zou ze een moslim vrouw weet wat haar te wachten staat, maar als de man dan de mach over het huis wil en alles wil doen op zijn manier.....dat gaat het zeker mis je moet met elkaar communiceren en er samen het beste van maken.... mijn vriendin is kapot gegaan door haar man, omdat ze geduld moest hebben en ze had ook heeel veel geduld, hij maakte haar werkelijk waar helemaal geestelijk ziek......haar ouders iedereen verklaarde haar voor gek...op een gegeven moment zag ze het el hamdoelilah zelf...en heeft ze er een einde aan gemaakt nu is ze de gelukkigste op aarde......ewa waarom zouden we dan ons zelf kapot maken als een man toch schijt aan je heeft...... een bay the way hoe kun jij het over moslims meisjes hebben en geduld terwijl je zelf met een Nederlandse getrouwd bent.......zoals ik het al zei ......jij bent het echt helemaal kwijt.............ewa jah dat zegt al weer GENOEG

Pagina's : [1] 2