Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Een kind willen ondanks een slecht huwelijk

Pagina's : [1] 2

LZN
02-03-2004, 01:27

Salaam alaykoum, Zijn hier vrouwen die een kind genomen hebben ondanks een slecht huwelijk? Zijn jullie uiteindelijk samen gebleven of toch nog uiteen gegaan? Heb je er spijt van of niet? Bedankt.

G-Bella
02-03-2004, 02:25
Een vriendin van mij.. Ze begonnen als 'droomhuwelijk' maar langzamerhand ging het niet meer tussen hun klikken, zo erg dat ze zelfs wouden scheiden maar toen bleek dat ze zwanger is.. En guess what, sinds ze een kind heeft is gaat het perfect tussen hun, hij blij, zij blij iedereen blij... Maar meid, ik zou er heel goed overnadenken...Niet dat je een kind neemt en dat de man jullie opeens in de steek laat... Think about it!! Want bij iedereen is het anders.. Hoop insha'allah dat je eruit komt!!

Ouissam
02-03-2004, 10:40
Salaam Aleikoum, Een kind nemen is geen oplossing voor jullie huwelijksproblemen. Ik vind dat eerst je huwelijk goed moet zijn voordat je aan kinderen begint.

Safia21
02-03-2004, 10:56
Inderdaad Ouissam, een kind wordt er het dupe van als ouders gaan scheiden

Najib26
02-03-2004, 13:47

Ik zou ermee wachten. En wel hierom: 1. Je kind zal de dupe worden. 2. Stel dat je gaat scheiden. De praktijk wijst uit dat een vrouw met kind veel moeilijker hertrouwt.

Mocro4eva
02-03-2004, 16:14
Origineel gepost door nadia_11 Tja als ik zou moeten wachten tot mijn huwelijk goed is, nooit dus. Het is nu wat het is en daar gaat geen verandering in komen. Ik ben al paar jaar getrouwd en heb kinderen krijgen steeds uitgesteld. Zelf zou hij nooit scheiden van mij, het zou eerder van mijn kant komen. Ik vind dat ik het recht heb om een kind te hebben, ik wacht er al zolang op, ook al weet ik dat de kans in de toekomst groot is dat wij uiteen gaan door onze problemen. Het kan natuurlijk ook beter gaan met een kind, dat weet je nooit. Ik word er ook niet jonger op en als ik daarna alleen kom te staan heb ik toch nog mijn kind. Veel koppels nemen kinderen gelijk na hun trouwen, ik heb er nu spijt van dat ik dat niet gedaan heb en dus eerst afwachtte. Oh ja, zelf zou ik nooit meer aan hertrouwen denken, daarvoor ben ik het vertrouwen in de man kwijt, dus kind of geen kind maakt niet veel uit. groetjes Ik kan jouw standpunt wel begrijpen, echter ik zou je toch aanraden er heel goed over na te denken. Zoals al eerder is opgemerkt kan het kind er zwaar onder lijden.

bruidje
02-03-2004, 18:41
Ik kan moeilijk na een paar zinnen beoordelen hoe jouw thuissituatie is, maar denk dat het geluk van een kind altijd voorop moet staan. Alleen jij kan in alle eerlijkheid de vraag beantwoorden of jullie kind een stabiel, gelukkig en prettige gezinsituatie komt. Succes met je huwelijk meid en hopelijk zal de toekomst je meer geluk brengen.

lilchakir
03-03-2004, 09:03
een kind krijgen is al een geschenk op zich maar een kind nemen om te denken dat het je huwlijk zal redden nee daar ben ik persoonlijk fel op tegen als een huwlijk niet te redden is dan maar met vrede uit elkaar en niet een kind daar de dupe van laten worden ik ken zat mensen die een aantal kinderen hebben en niet met elkaar zijn gebleven laat staan om op nu zwanger te worden maar ja dat is ieder zijn mening je hebt genoeg dommen mensen die dat doen een man strikken op deze manier. :zwaai:

Moenier
03-03-2004, 14:12
Origineel gepost door lilchakir een kind krijgen is al een geschenk op zich maar een kind nemen om te denken dat het je huwlijk zal redden nee daar ben ik persoonlijk fel op tegen als een huwlijk niet te redden is dan maar met vrede uit elkaar en niet een kind daar de dupe van laten worden ik ken zat mensen die een aantal kinderen hebben en niet met elkaar zijn gebleven laat staan om op nu zwanger te worden maar ja dat is ieder zijn mening je hebt genoeg dommen mensen die dat doen een man strikken op deze manier. :zwaai: Wie zegt dat ze een kind neemt om een man te strikken?? :rolleyes: Ze heeft al een man en tja wat is belangrijker een kinderwens in een slecht huwelijk of uit elkaar gaan zonder een kind die keuze ligt bij je eigen.

tiyaah22
03-03-2004, 15:10
ik denk ook niet dat het een oplossing is , een kind heeft moeder EN EEN VADER nodig, ik vind als je aan kinderen begint dat je dat niet uit egoisme moet doen , om zogezegd je huwelijk te redden! als je ziet dat het toch niet lukt en dat er geen verandering in de situatie gaat komen denk k dat t beter is om GEEN kind te nemen maar de keuze ligt bij jou , weeg de voor -en nadelen met mekaar af . maar gair inshallah ik hoop dat je eruit komt !

yasmina_laila
03-03-2004, 15:42
Hoi meid ik kan jou situatie best goed begrijpen en ik ben zelf moeder en ook bij mijn man weg, we zijn uit elkaar. Mijn advies aan jou is als je weet dat je huwelijk geen kans van slagen heeft dan zou ik geen kinderen nemen, want het is heel moeilijk om gescheiden te zijn en een kind te hebben. Ik zelf ziet nu in een hele moeilijke situatie en doordat ik een kind met hem heb is het nog moeilijker. Meid als je denkt dat je bij je man weg gaat zou ik daar maar niet aan beginnen. Ik zelf denk nu waarom heb ik in godsnaam een kind met hem genomen, maar het was mijn mektab en ik hou zielsveel van mijn kind. En lees mijn topic gescheiden maar mijn ex wil me mijn kind wegnemen. Succes meid

Atlas_Gebergte
03-03-2004, 17:22
Sallaam ik vind zelf dat je dan geen kind kan nemen, want een kind moet uit liefde ontstaan, niet van onze huwelijk gaat slecht, dus maar een kind nemen. Zoals al eerder hier gezegd is, het kind word toch de dupe van jullie scheiding. dus denk na voordat je iets doet. WA Sallaam Alikoum

lilchakir
03-03-2004, 21:33
Origineel gepost door Moenier Wie zegt dat ze een kind neemt om een man te strikken?? :rolleyes: Ze heeft al een man en tja wat is belangrijker een kinderwens in een slecht huwelijk of uit elkaar gaan zonder een kind die keuze ligt bij je eigen. wie zegt dat ik het tegen haar heb ik heb het in het algemeen. een kinder wens heb je dus beide in een goed huwlijk neem ik aan . :zwaai:

soulfa
05-03-2004, 13:30
dag allemaal eigelijk begrijp ik haar wel, op een gegeven moment kom je op en leeftijd dat je een kind wilt. die man doet er dan niet eens toe. Maar het is niet goed om zo te denken, als je van te voren weet dat je uit elkaar zal gaan. bij haar is dat nog niet zeker, maar de kans zit er wel in. Als je gaat scheiden en je hebt geen kinderen, dan ben je gelijk van die man af. Maar als je een kind hebt kom je nooit van hem af, hij blijft toch altijd de vader van je kind. ik zou eerst eens met vrouwen praten die hetzelfde hebben meegemaakt. Achteraf denk ik toch dat je er spijt van krijgt, hoeveel je ook van je kind houd.

Tinkeltje
05-03-2004, 19:28

Beste zuster.... Als ik jou was zou ik er heel erg goed over nadenken....ik begrijp je situatie en je verlangens. Maar als jij weet dat jullie in de toekomst uit elkaar gaan dan zou ik geen kind nemen...Zoals eerder vermeld is een kind heeft beide ouders nodig om een liefdevolle leven te leiden. Als laatste advies vraag ik je om hier met iemand over te praten....een geleerde of iemand die veel kennis heeft!! Ik hoop dat je de juiste beslissingen neemt...inshaalah

Pagina's : [1] 2