Bekijk originele versie : Amsterdam betaalt vliegticket Marokko niet
Amsterdammers die van de bijstand moeten rondkomen, en familie in het aardbevingsgebied in Marokko hebben, mogen daar van de gemeente twee weken naar toe met behoud van uitkering. De Amsterdammers moeten in tegenstelling tot de Hagenaars en Rotterdammers het vliegticket zelf betalen. Dat maakte een woordvoerder van de gemeente maandag bekend.
Bijstandscliƫnten mogen per jaar vier weken in het buitenland doorbrengen. Wie langer weggaat wordt gekort op de uitkering. Deze twee weken worden niet van die vier weken afgetrokken, als mensen kunnen aantonen dat ze familie in het aardbevingsgebied hebben.
Als blijkt dat een huishouden door gemaakte reiskosten niet meer rond kan komen, dan kan dat gezin extra bijstand aanvragen. Dit wordt verstrekt in de vorm van een lening, aldus de gemeente Amsterdam.
Bijstand
In Rotterdam en Den Haag krijgen de mensen die op bijstandsniveau leven, en kunnen aantonen dat ze familie in het getroffen gebied in Marokko hebben, een vergoeding voor het vliegticket. In Rotterdam voor maximaal 500 euro en in Den Haag maximaal 450 euro.
Bron: NU.NL.
Why would they?
Ik geef ze groot gelijk, ze zouden gek zijn om zomaar vliegtickets uit te delen. Ik vind dit een prima oplossing Amsterdam heeft het al niet al te breed, en moet al bezuinigen. Het zou lekker worden als ze vliegtickets bij de vleet zouden uitdelen, nee, het is niets om kwaad over te worden.
Origineel gepost door Heiba
Why would they?
Ik geef ze groot gelijk, ze zouden gek zijn om zomaar vliegtickets uit te delen. Ik vind dit een prima oplossing Amsterdam heeft het al niet al te breed, en moet al bezuinigen. Het zou lekker worden als ze vliegtickets bij de vleet zouden uitdelen, nee, het is niets om kwaad over te worden.
Why NOT?
Het geld dat hiervoor beschikbaar wordt gemaakt komt uit de bijzondere pot. De bijstanders mogen bijvoorbeeld met dat geld een nieuwe wasmachine kopen, of een kapotte koelkast vervangen.....
Wat is er dan in hemelsnaam verkeerd om dat geld aan te bieden voor mensen die het financieel niet zo breed hebben. Om hun familie leden in het getroffen gebied te gaan bezoeken... :confused:
Kijk de gedachten dat sommige mensen daar op een andere manier gebruik van gaan maken, is een invulling die we zelf maken !!!!
Zelfkritiek
02-03-2004, 15:09
Mijn tante heeft een zieke oma wonen in Zuid-Afrika. Oma heeft helaas niet lang meer te leven. Mijn tante is nu al een tijd lang van haar bijstand uitkering aan het sparen voor een ticket. Ze heeft de gemeente Rotterdam gebeld, maar zij krijgt geen ticket van de gemeente. Ookal kan ze aantonen dat ze familie heeft wonen in Zuid-Afrika....
Origineel gepost door ADILIOTJE
Why NOT?
Het geld dat hiervoor beschikbaar wordt gemaakt komt uit de bijzondere pot. De bijstanders mogen bijvoorbeeld met dat geld een nieuwe wasmachine kopen, of een kapotte koelkast vervangen.....
Wat is er dan in hemelsnaam verkeerd om dat geld aan te bieden voor mensen die het financieel niet zo breed hebben. Om hun familie leden in het getroffen gebied te gaan bezoeken... :confused:
Kijk de gedachten dat sommige mensen daar op een andere manier gebruik van gaan maken, is een invulling die we zelf maken !!!!
Het maakt mij persoonlijk niets uit, maar als je kijkt naar gemeentelijk sociaal economisch niveau zou ik zeggen dat ik het overbodig vind om mensen geld weg te geven, om naar een ramp-gebied te gaan omdat daar familie woont.
Heel nobel allemaal, maar als ambtenaar weet ik dat de gemeente enorm aan het bezuinigen is, en waarom zoiets vergoeden als je het ook kan uitlenen?
In de bijstand geraak je niet zomaar, als je niet kunt werken omdat je ziek of oud bent, dan kun je ook niet even naar Marokko heen en terug in de meeste gevallen. ;)
Ik WEET dat er heel veel wordt gefraudeerd met uitkeringen, en wel voornamelijk onder allochtonen... Dus tjah... De goeden moeten maar onder de kwaden lijden, als je het mij vraagt.
Moroccan25
02-03-2004, 15:29
Taz!
Wallah groot gelijk!
Waarom vliegtickets geven? Nederland heeft al genoeg gedaan voor de (familieleden van) slachtoffers. Door deze ludieke Sinterklaas-actie komen we wederom als zielig en hulpbehoevend in het nieuws. En dat terwijl iedereen weet dat een Marokkaanse bijstandsgerechtigde elk jaar op vakantie gaat. Dus een centje kunnen ze hier en daar wel bijelkaar sprokkelen...:).
Amsterdam! Toppie! :goedzo:
M.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.