Bekijk originele versie : Wat te doen voor onze Berber volk?
Mensen,
Vraag: wat kunnen we hier vandaan doen om onze Rif gebied op hoger niveau te brengen, in iedere opzicht?
Hoe kunnen we overtuigen dat het beter moet daar, welke sancties kunnen we opleggen aan de regering?
Ik hoor het wel van jullie, ik ben in voor iedere vorm van actie.........
naoual1985
01-03-2004, 18:26
salaam.
Als je van mening bent dat er iets moet veranderen, dan moet je niet bij de regering zijn want die doet toch niets... De mensen daar moeten zelf de handen uit de mouwen steken!
Sancties tegen de regering kun je wel vergeten, je wordt in Marokko gelijk geruimd als je maar 1 verkeerd woord zegt over de koning of de regering..
sancties moet je gezamnelijk doen met alle marokkanen. en zeker marokkanen die uit europa ieder jaar daar bakken met geld komen brengen.
Atlasleeuw
01-03-2004, 18:46
Origineel gepost door speurneus001
Mensen,
Vraag: wat kunnen we hier vandaan doen om onze Rif gebied op hoger niveau te brengen, in iedere opzicht?
Hoe kunnen we overtuigen dat het beter moet daar, welke sancties kunnen we opleggen aan de regering?
Ik hoor het wel van jullie, ik ben in voor iedere vorm van actie........
Hoger niveau? Nou wat dacht je van studeren en daarna investeren in je eigen regio? Al hoceima en omgeving hebben mooie stranden, alleen het ontbreekt aan goede infrastructuur. Als dat kan worden bereikt, dan wordt het een nieuwe costa del sol. Ik moet wel zeggen dat de hoge pieten in rabat liever investeren in het zuiden, in Agadir en Essaouira bijvoorbeeld.
Sancties opleggen aan de regering?? welke regering? je bedoelt de koning? nou dat is onmogelijk als je geen leger van 10000 man onder je hoede hebt. :D
Nou, jullie? Maar jullie wonen hier. De Marokkaanse regering moet van alles doen. Democratie, investeren en bestrijding van corruptie. Dat soort dingen. Wat Nederlanders van Marokkaanse afkomst kunnen doen? Niets. Ga maar hier investeren in je eigen toekomst en laat die koning daar zijn eigen problemen maar oplossen.
Scottie.
IFRIQUIA
01-03-2004, 23:38
sancties ? ga je land opbouwen met POSITIEVE DINGEN deze IRRITANTE MILITANTE GEDRAG BEREIK JE NIETS BEHALVE SHIT VOOR MAROKKO !!!!
IFRIQUIA
01-03-2004, 23:42
hier komen een paar tips :
INVESTEER TIJD EN GELD IN JE LAND MET KLEINE PROJECTEN .
dat kan zijn handel in bv toerisme spanje geet je de vb en turkije.
ipv geld te investeren in een huis waar 1 x per jaar komt.
adopteer weeskinderen ouderen wat evver en voorzie ze in hun scholing onderdak .
moet ik door gaan ?
ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel ?
en scottie carpe diem ok ? en geniet van je leven en laat anderen ook leven ,
Als we nou eens beloven aardig tezijn voormekaar..
IFRIQUIA
03-03-2004, 22:03
beste mensen stuur geld naar je familie in marokko en vraag of ze de mensen in nood willen helpen met het geld doe ik ook maar ik ga meestal 3 a 4 naar marokko en geef ongeveer 15 % van mijn cash geld aan arme mensen die ik zie .....maar dat moet je eigenlijk in stilte doen .
IFRIQUIA
03-03-2004, 22:04
red lady i like you positive energie thats what we need !!!!
IFRIQUIA
03-03-2004, 23:40
NOU IK BEN HET NEER DAN EENS!!!!!!!!!
(in hoofdletters)
ik ben benieuwd ik wil hierover graag met jou van gedachten wisselen..
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.