Bekijk originele versie : Geen Oscar voor De Tweeling
RitaMaria
01-03-2004, 12:52
http://www.planet.nl/upload_mm/8/a/7/barbarian-40301.onlineBild.jpg
Geen Oscar voor De Tweeling
Gepubliceerd op maandag 01 maart 2004
De Nederlandse film De Tweeling is niet bekroond met een Oscar. Het begeerde beeldje in de categorie Buitenlands Gesproken Films ging zondagavond naar de Canadese film The Barbarian Invasions.
Nederland maakte behalve met De Tweeling, nog in twee andere categorieën kans op een Oscar. Ontwerpster Dien van Straalen (film Meisje met Parel) en art-directors Ben van Os en Cecile Heideman Set (film Meisje met Parel) vielen evenwel ook buiten de prijzen.
De Tweeling van Ben Sombogaart werd algemeen gezien als grote kanshebber voor de onderscheiding. In het verleden kregen drie Nederlandse films een Oscar: Antonia van Marleen Gorris, De Aanslag van Fons Rademakers en Karakter van Mike van Diem.
Sombogaart is teleurgesteld in de uitkomst. ,,Dit is ontzettend jammer'', aldus de regisseur. ,,Op het moment dat je erachter komt dat je niet in de prijzen valt, ben je toch even teleurgesteld. Maar toch hebben we niet het gevoel dat we verloren hebben. De nominatie op zich was al bijzonder veel waard. Het was ook niet echt een verrassing dat de Oscar naar de Canadese film ging. In alle peilingen was dat al voorspeld.''
De naamsbekendheid die de nominatie van De Tweeling met zich meebracht, heeft er in elk geval voor gezorgd dat de film in zijn originele versie op de Amerikaanse markt wordt gebracht. ,,De film komt in augustus of september in de Verenigde Staten uit'', aldus Sombogaart.
Bron: ANP
Origineel gepost door RitaMaria
http://www.planet.nl/upload_mm/8/a/7/barbarian-40301.onlineBild.jpg
Geen Oscar voor De Tweeling
Gepubliceerd op maandag 01 maart 2004
De Nederlandse film De Tweeling is niet bekroond met een Oscar. Het begeerde beeldje in de categorie Buitenlands Gesproken Films ging zondagavond naar de Canadese film The Barbarian Invasions.
Nederland maakte behalve met De Tweeling, nog in twee andere categorieën kans op een Oscar. Ontwerpster Dien van Straalen (film Meisje met Parel) en art-directors Ben van Os en Cecile Heideman Set (film Meisje met Parel) vielen evenwel ook buiten de prijzen.
De Tweeling van Ben Sombogaart werd algemeen gezien als grote kanshebber voor de onderscheiding. In het verleden kregen drie Nederlandse films een Oscar: Antonia van Marleen Gorris, De Aanslag van Fons Rademakers en Karakter van Mike van Diem.
Sombogaart is teleurgesteld in de uitkomst. ,,Dit is ontzettend jammer'', aldus de regisseur. ,,Op het moment dat je erachter komt dat je niet in de prijzen valt, ben je toch even teleurgesteld. Maar toch hebben we niet het gevoel dat we verloren hebben. De nominatie op zich was al bijzonder veel waard. Het was ook niet echt een verrassing dat de Oscar naar de Canadese film ging. In alle peilingen was dat al voorspeld.''
De naamsbekendheid die de nominatie van De Tweeling met zich meebracht, heeft er in elk geval voor gezorgd dat de film in zijn originele versie op de Amerikaanse markt wordt gebracht. ,,De film komt in augustus of september in de Verenigde Staten uit'', aldus Sombogaart.
Bron: ANP
Maar wel voor Sean :D
http://a.oscar.abc.com/images/185x150/win_actorL.jpg
;)
en 11 Oscars voor The lord of the Rings :D
Nassimatje
01-03-2004, 12:57
lekker boeind :o :confused: :confused:
Origineel gepost door Nassimatje
Cinematografie is niet aan je besteed ;)
Je zal wel andere wellicht interessante hobby's hebben :D
RitaMaria
01-03-2004, 13:04
Het is BOEIEND.. :o
Nassimatje
01-03-2004, 13:06
Origineel gepost door grendel
Cinematografie is niet aan je besteed ;)
Je zal wel andere wellicht interessante hobby's hebben :D
juist met jouw kan ik praten.
Maar ik heb wel het boek gelezen de tweeling :p
juist met jouw kan ik praten.
Maar ik heb wel het boek gelezen de tweeling :p
OK, lezen zou ik ook meer moeten doen,
maar een goede film sla ik niet makkelijk af :D
Grendel, filmfreak-pur-sang ;)
Tempelier
01-03-2004, 13:16
Klote Canadezen :)
Origineel gepost door Chique_monique
VETTE BOEIE!!!!
http://www.lockupyourbossday.com.au/images/large/handcuffs.jpg
........... :D ;)
Nassimatje
01-03-2004, 14:00
Origineel gepost door Chique_monique
VETTE BOEIE!!!!
Zo te zien, ben ik niet enige die het boeind vind grendel en RitaMaria :giechel: :giechel: :giechel:
Zo te zien, ben ik niet enige die het boeind vind grendel en RitaMaria :giechel: :giechel: :giechel:
Misschien als er een Marokkaan een oscar krijgt, dat het "boeiend-zijn gehalte" enigzins toeneemt...... :D ;)
Nassimatje
01-03-2004, 14:11
Misschien als er een Marokkaan een oscar krijgt, dat het "boeiend-zijn gehalte" enigzins toeneemt...... :D ;)
Nou nee hoor en trouwens " een Marokkaan een oscar winnnen :confused: " dat zou geschiedenis zijn joh, dan zou ik niet de enige die het erover gaat hebben, maar de hele werled joh. En jonge wees gerust een marokkaan zal nooit een Oscar winnen of jij moet actie ondernemen ;) .
Nou nee hoor en trouwens " een Marokkaan een oscar winnnen :confused: " dat zou geschiedenis zijn joh, dan zou ik niet de enige die het erover gaat hebben, maar de hele werled joh. En jonge wees gerust een marokkaan zal nooit een Oscar winnen of jij moet actie ondernemen ;) .
Laten we het hopen :D
Het is jammer dat ik van pa naar de autovak-school moest om automonteur te worden i.v.m. met mijn eventuele toekomst in Marokko....... :D
Anders had ik het wel geweten ;)
Nassimatje
01-03-2004, 15:22
Laten we het hopen :D
Het is jammer dat ik van pa naar de autovak-school moest om automonteur te worden i.v.m. met mijn eventuele toekomst in Marokko....... :D
Anders had ik het wel geweten ;)
hahaahahahahaahahaha meneer de automontuer :giechel: :giechel: :giechel: .
je bent nooit te laat om iets te doen, dus kom maar op :D
hahaahahahahaahahaha meneer de automontuer :giechel: :giechel: :giechel: .
je bent nooit te laat om iets te doen, dus kom maar op :D
Het automonteurschap was gelukkig niet aan mij besteed, ondanks de heftige protesten van pa, hij had al een leuke garage voor me op het oog in Beni Makada, Tanger, ..helaas....... :D
Maar om op het onderwerp terug te komen, misschien dat Shouf Shouf Habibi een prijs krijgt binnenkort. .............. :D
Gezien de reacties op dit forum op deze film zal dat niet door iedereen als positief worden beschouwd :D ;)
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.