Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Ik voel me al 4 weken ellendig en ik krijg niets gedaan

Zonnetje_78
01-12-2008, 17:55

Assalamoe aleikoum, Ik weet niet wat ik heb, maar ik krijg helemaal niets meer gedaan en voel me heel lamlendig. Dit gaat nu al ongeveer vier weken zo. Doordeweeks gaat het nog wel, dan werk ik overdag en is het logisch dat ik in de avond niet zoveel energie meer heb. Maar in het weekend lijkt het alsof de tijd door mn vingers glipt. Ik sta redelijk vroeg op. En dan voor ik het weet is het weer 15:00, 16:00, 17:00 en is de dag weer voorbij zonder dat ik echt iets heb gedaan. Ik heb de grootste plannen om het huis helemaal op te ruimen en schoon te maken, of om de stad in te gaan om iets te kopen, of om een lezing te bezoeken, maar het lukt me gewoon niet. Ik staar voor me uit, lig op de bank, check alleen even mijn mail en ga weer liggen. Ik kan het gewoon niet, ik ben geblokkeerd lijkt wel. Ook is mijn imaan ontzettend gezakt. Ik heb ook geen behoefte om met anderen af te spreken. Wil liever alleen zijn... Soms heb je weleens een baaldag of baalweekend, dat is normaal. Maar ik heb dit nu dus al vier weken? Ik weet niet waar ik moet beginnen.... Misschien is er iemand die dit herkent of tips heeft? Zonnetje

sweetdreams_21
01-12-2008, 18:51
last van een depressie... Of een burn-out. Ik denk dat je even rust moet nemen voor jezelf.. En bezoek even de huisarts.

raoul-hulpmix
04-12-2008, 17:29
De dagen zijn korter, het is weer eerder donker, je bent veel binnen. Je hebt een gevoel wat wel meer mensen hebben in de koude wintermaanden. Sommige mensen noemen dat een winterdepressie. Advies in het weekend naar buiten, lucht opsnuiven. Je bent nu waarschijnlijk veel binnen, door je werk, en frisse lucht kan helpen. verplicht jezelf een stuk te wandelen of fietsen. Goed eten, zorg dat je vitamines binnen krijgt. Neem anders vitamine pillen er bij, dat kan helpen. Denk je dat je depressief bent of dat aan het worden bent ga naar je huisarts, die kan je verder helpen en de juiste vragen stellen.

khay
06-12-2008, 00:48
hoi hoi, Ik heb dat ook gehad moe lusteloos niks kunnen doen, in een negatieve spiraal zitten waar je van denkt dat je er niet uitkomt. bij mij bleek dat ik ijzer te kort kwam. met ijzertabletten is het gelukkig stukken minder geworden. Ga gewoon even naar de huisarts en laat een bloedonderzoek doen.

Culinairesse
06-12-2008, 01:02

Asalaamoe aleicom wara7matulah wabarakthou lieve zuster, Ik denk dat iedereen dit wel eens heeft. Dat je imaan een opkrikker nodig heeft, en dat je even nergens energie voor heb. Ik heb dat ook weleens.Dagen lijken tekort, terwijl ik niets doe. En heb dan ook nergens zin in. Ghair inshaAllah, het komt allemaal wel goed met Allah's wil. Gewoon een glimlach opzetten en doorgaan. Smile! And the whole world smiles with you!! waleicom salaam

Yasmina27
06-12-2008, 02:20
Het heeft niet altijd met winter depressie te maken , ik had er jaren last van gehad het gevoel dat je niet meer verder wilt leven alles valt zwaar je hele lichaam en geest voelt loodzwaar het lijkt of niets je kan opvrolijken je ziet gewoon donker ,heel vervelend . Het zijn meer vrouwen die er last van hebben ,de pil kan ook depressie veroorzaken .

Ave_Maria
07-12-2008, 14:12
Nederland is #1 in depressies

I-Miss-You
08-12-2008, 13:47
Lief zonnetje, wat vervelend voor je, ik voel precies hetzelfde, maar weet je zeker dat jou niet dingen dwarszitten of dat er dingen zijn waar je veel over denkt? Over dingen praten lucht altijd op.. Knuffels