Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Aboutaleb hekelt Marokkaanse gemeenschap

Pagina's : [1] 2

MokhtariYoussef
01-03-2004, 12:00

01-03-2004 De Amsterdamse wethouder Ahmed Aboutaleb (PvdA) heeft forse kritiek op het verdeelde optreden van de Marokkaanse gemeenschap in Nederland naar aanleiding van de aardbeving in Al Hoceima. Hij zegt in de Volkskrant het te betreuren dat 'zelfs bij deze crisis de leiders van de gemeenschap er niet in slagen eensgezind naar buiten te treden'. De wethouder, zelf geboren in het rampgebied, zegt de afgelopen week wel 'honderd' verschillende gironummers voorbij zien hebben komen. "Terwijl je nu met één naam, één gezicht en één gironummer naar buiten moet komen", aldus Aboutaleb, die recentelijk Rob Oudkerk opvolgde als wethouder. Op al die gironummers, ook van tientallen moskeeën, is volgens Aboutaleb afzonderlijk een paar duizend euro gestort. Met de gezamenlijke opbrengst van rond de vier ton zou volgens hem een nieuwe school gefinancierd kunnen worden. Aboutaleb is bang dat de losse bedragen nu op 'amateuristische wijze' zullen worden besteed.

Heiba
01-03-2004, 12:14
Hij heeft meer dan gelijk. Aboutalab legt de vinger op het juiste punt, alleen lijkt het me wel handig dat hij ook met oplossingen op de proppen komt, in plaats van aan te geven wat er gaande is, hij zal niet de eerste zijn die dit vind, maar het is al heel goed dat hij dit bespreekbaar maakt. De Nederlandse Marokkanen zijn slecht of helemaal niet georganiseerd. Het wordt tijd dat dit gebeurd, hiermee zouden er vele problemen uit de wereld worden geholpen.

MokhtariYoussef
01-03-2004, 12:19
organiseren!!! Wat is dat!!!:) Maar even serieus,daar zijn we niet goed in,althans de meeste van ons! dat hebben we in Marokko al kunnen merken deze laatse tijd! EWA ALLAH MAEANA! Maea Assalama.

rnaj
01-03-2004, 12:24
Origineel gepost door Heiba Hij heeft meer dan gelijk. Aboutalab legt de vinger op het juiste punt, alleen lijkt het me wel handig dat hij ook met oplossingen op de proppen komt, in plaats van aan te geven wat er gaande is, hij zal niet de eerste zijn die dit vind, maar het is al heel goed dat hij dit bespreekbaar maakt. De Nederlandse Marokkanen zijn slecht of helemaal niet georganiseerd. Het wordt tijd dat dit gebeurd, hiermee zouden er vele problemen uit de wereld worden geholpen. Daar hebben JULLIE toch de AEL voor :D :boogie: :D

a3ir
01-03-2004, 12:40

onderling wantrouwen ,daarom zijn er zo veel gironumers.maar is beter zo dan weet je zeker dat er hulp komt hoe dan ook.

Barbarije
01-03-2004, 12:51
een school oprichten? Weet die vent niet dat er momenteel mensen buiten in de kou bivakkeren, zonder tenten, en dat ze zich met plastic proberen te beschutten tegen de kou! Weet meneer dat deze mensen momenteel nauwelijks te eten hebben. meneer kan zich beter richten op de "verdwenen" hulpgoederen en de slechte coordinatie ipv de mensen hier in nederland af te zeiken. Wat heb je aan een georganiseerde actie in Nederland als het toch niet terechtkomt bij de mensen daar. Ik heb zelfs begrepen dat de Rode Kruis niet kan verzekeren dat de hulpgoederen daar echt bij de slachtoffers van de ramp terechtkomen. Ik heb zelfs begrepen dat het geld dat in 1994 verzameld is door het Rode Kruis voor de aardbeving toen, maar 5% (!!) is aangekomen bij de slachtoffers, 90% was verdwenen (!!) en 5 % moest aan belastingen of dergelijk worden betaald. Dus meneer Aboutaleb, we kunnen beter op "amateuristische" wijze verzamelen, dan heb je tenminste zekerheid dat de hulpgoederen meer kans hebben dat ze op de plaats van bestemming aankomen. En wat die school betreft...Marokko heeft al genoeg zelf geld (o.a ook geld van het buitenland ontvangen) om scholen op te richten. Scholen oprichten is een taak van de Marokkaanse overheid, niet van de "marokkaanse gemeenschap" in Nederland. Hij lijkt wel op die malloot van een "Marokko-deskundige" die bij B & W kwam.

DonAgewan
01-03-2004, 12:52
Heeft niks met wantrouwen te maken maar met het feit dat een centraal orgaan ontbreekt.

AAAbracadaver
01-03-2004, 12:55
Origineel gepost door a3ir onderling wantrouwen ,daarom zijn er zo veel gironumers.maar is beter zo dan weet je zeker dat er hulp komt hoe dan ook. Alleen is de overhead met al die verschillende gironummers ook veel groter. Achter elk gironummer steekt ook weer een eigen organisatie die het een en ander aan kosten moet dekken.

Heiba
01-03-2004, 13:26
Origineel gepost door rnaj Daar hebben JULLIE toch de AEL voor :D :boogie: :D Wat zeg je daar? De AEL? Misschien als we met zn allen willen sepereren, maar nee, ik stem unaniem tegen.

Bachelorette
01-03-2004, 14:05
Origineel gepost door socialskilled Ik was vrijdag in het stadhuis toen hij dit aanhoorde. Hij zij dat er 8 verschillende giro rekening nummers zijn, terwijl er vrijdag er al een stuk of 16 waren. Ik was de eerste die applaudiseerde toen hij bovenstaande repliek zij, de andere aanwezigen wisten niet of ze zich aangesproken moesten voelen of juist niet. Verder is het een echte schande dat vrijdag er amper Marokkanen in het stadhuis waren. Er waren maar 100 mensen in een zaal die makkelijk 300 mensen kan hebben. Dat vind ik ook, ik was er ook, maar laten we wel wezen. de mensen die er waren hadden of een persoonlijk bericht gekregen van de organisatie of ze waren met iemand meegekomen. vergeet niet dat het op korte termijn was georganiseerd

rnaj
01-03-2004, 14:14
Origineel gepost door Bachelorette Dat vind ik ook, ik was er ook, maar laten we wel wezen. de mensen die er waren hadden of een persoonlijk bericht gekregen van de organisatie of ze waren met iemand meegekomen. vergeet niet dat het op korte termijn was georganiseerd Inderdaad op zeer korte termijn. Als het 2uur eerder bekend was geweest, dan was ik ook even langs gekomen....

tonk
01-03-2004, 14:49
Ik heb nu dus nog geen geld overgemaakt, terwijl ik dat wel van plan was. Gewoon omdat ik niet goed weet naar welk gironummer.

a3ir
01-03-2004, 15:32
Alleen is de overhead met al die verschillende gironummers ook veel groter. Achter elk gironummer steekt ook weer een eigen organisatie die het een en ander aan kosten moet dekken. . abra,der zijn ook mensen die persoonlijk der heen gaan om die hulp goederen zelf uit te delen.

roebla
01-03-2004, 16:02
Ik zie ook iets positiefs Ik verwachte niet dat Mgharba zo nationalistisch konden zijn :)

rnaj
01-03-2004, 16:06

En sinds wanneer is nationalisme iets positiefs????

Pagina's : [1] 2