Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : moslims en moslima's,wat vinden jullie van uitschelden??

therealjebli
20-10-2002, 12:04

Salaam broeders, Ik heb een vraagje aan jullie broeders en zusters.... Wat ik hier lees en wat ik ommeheen zie van moslimbroeders en moslimzusters is dat elkaar uitschelden en ruzie met elkaar maken heel normaal is. Vloeken is al haram,laat staan uitschelden. Elke keer dat er wordt uitgescholden,wordt degene die dat doet een zonde toegeschreven. Maar goed,mijn vraag is wat vinden jullie van uitschelden? Moge Allah ons beschermen tegen het kwaad van de sjaitan la3anahoe Allah. Wa salamu alaikum, jullie broeder Mohamed Chandoudi.

freemale
20-10-2002, 13:40
Schelden is een slechte zaak en ik denk dat de meeste dat ook wel vinden maar sommige reactie kunnen bij een aantal mensen agressie opwekken. Het is een sneeuwballeneffect.

Lady_moi
20-10-2002, 13:43
moesten sommige het nie uitlokke dan zou die andere ook nie schelde

therealjebli
20-10-2002, 14:14
Salaam Uitschelden is slecht.Neem de profeet vrede zij met hem.Hij werd ook altijd uitgescholden.Maar hoe reageerde hij?Hij reageerde positief. En weet dat je voor elke scheldwoord een zonde krijgt. Maar goed, Moge Allah ons beschermen tegen het kwaad van de sjaitan la3anahoe Allah. Wa salamu alaikum, jullie broeder Mohamed Chandoudi

Lady_moi
20-10-2002, 14:17

Origineel gepost door therealjebli Salaam Uitschelden is slecht.Neem de profeet vrede zij met hem.Hij werd ook altijd uitgescholden.Maar hoe reageerde hij?Hij reageerde positief. dus wat moeten wij doen als we uitgescholden worden?dank u zeggen ofzo?!

MueZli
20-10-2002, 14:25
:) ..vergevings gezind zijn, en reageren met wijzere woorden. T duiveltje een stap voor zijn. But then again.. Je kan elkaar ook de koppen inslaan en uit moorden. Zo los je het probleem echt op. Wat je wil.

Lady_moi
20-10-2002, 14:27
wat zou jij doen moest u iemand u gaan uitschelden?blijven staren en glimlachen ofzo?of gewoon lieve dingen zeggen?

MueZli
20-10-2002, 14:46
Compleet negeren. Ik ga toch ook niet dom doen.

Lady_moi
20-10-2002, 14:54
heo negeren?en als die verder blijven doen en u niet gerust laten?wat dan?nog negeren?

therealjebli
20-10-2002, 15:50
Salaam Lady moi, Je spreekt nu als een onwetende... Ik zeg toch dat je voor elke scheldwoord een zonde krijgt.EEN ZONDE. Als diegene jou uitschledt,dan moet je diegene op een wijze manier antwoord geven,dat diegen ervan leert.Als iemand mij uitscheldt,dan scheld ik hem/haar niet uit. Ik wil geen zonde begaan voor schleden.We zijn immers broeders en zusters van elkaar.En we horen goed met elkaar om te gaan,en om elkaar te leren en om van elkaar te leren. Dus als iemand je uitscheldt,leer diegen dat het haram is.Jij zal er je hasanaat voor krijgen.En als diegen dan doorgaat,dan weet je dat Allah hem/haar gaat straffen. Moeg Allah ons beschermen tegen het kwaad van de sjaitan la3anahoe Allah. Wa salamu alaikum, je broeder Mohamed Chandoudi.

Isha
21-10-2002, 12:49
Volwassen reageren noemen we dat. Als de een de ander uitscheld, dan kan je bijv terugschelden maar dan verlaag je je tot zijn of haar niveau of je kijkt die persoon aan en loopt weg. Wanneer je terugscheld dan krijd diegene wat hij of zij wilt, negger je hem echter dan wekt irritatie op en dan heb je diegene mooi op een volwassen manier op zijn plaats gezet.

Diano
21-10-2002, 19:39
k vloek/scheld niet heb ook nooit de aanleiding gehad om te gaan vloeken DiaNo

Lady_moi
21-10-2002, 20:20
maja soms is het nodig