Bekijk originele versie : toekomst of hel?
__Armanigurly__
20-10-2002, 01:24
Ahlan wa Sahlan!
Mensen k heb een probleempje en k hoop dat sommige mensen hier mij goed raad kunnen geven..........!!
Ik ben zelf 19 jaar en heb een vriend van 24 al 3 jaar!
De eerste paar jaar zagen we elkaar niet zo vaak nou jah zeg gewoon bijna nooit, dus het was op het eerst ook niet echt een relatie, we hadden meer contact door de telefoon maar sinds de laatste 2 jaar begint het echt serieus te worden maar helaas heb k een probleem want mijn familie en zijn familie hebben erge ruzie met elkaar duss...helaas ben k bang dat er geen toekomst in zit..
Hij wil graag om mijn hand komen vragen over een jaar maar k ben bang dat k er alleen maar problemen door zal krijgen, en mijn vriend is ook de beste vriend van mij broer:(
Zijn hele familie ziet mij als een slecht meisje, omdat k make-up en me haren los heb, jah raar maar bij hun kan dat niet (ze zijn een beetje erg ouderwets).
Ik heb vaak tips gekregen van ga er gewoon voor, maar k ben ook weer bang als dat gebeurd en mijn ouders zeggen ga er maar gewoon voor dat k dan me hele leven lang als het ware wordt buitengesloten door hun, ze gaan praten over mij enz.
Vergeten kan k helaas niet k heb al een paar keer tegen hem gezegd we zetten er gewoon een punt achter, ieder gaat zijn eigen leven op en wie weet wie we dan tegen komen.
Maar helaas lukt dat niet k hield het steeds niet langer vol dan een week om geen contact met hem te nemen........:(
Wie kan me helpen uit deze hel?? Alleen serieuse reactie graag.....thnxx allemaal en allah i geliekoem! thallaw fi raskoem......Ma3a Salama!
thallaw.....:D :zwaai:
LELIJKERD
20-10-2002, 01:30
doet me denken aan ROMEO EN JULLIETE, ze kozen uiteindelijk voor elkaar
maar die hadden geen LEVENDE afloop :wat?!:
aboe_mohamed
20-10-2002, 01:33
sallaam zuster ik denk dat jullie allebij de knoop door moeten hakken e
en ,dat hij je hand moet vragen als jullie echt bij elkaar willen zijn .want op deze manier is het ook niet goed maak dua bij allah en dan komt het insjaallah goed moge allah julie beschermen tegen de saitan en jullie het goede te laten zien
__Armanigurly__
20-10-2002, 01:37
Origineel gepost door aboe mohamed
sallaam zuster ik denk dat jullie allebij de knoop door moeten hakken e
en ,dat hij je hand moet vragen als jullie echt bij elkaar willen zijn .want op deze manier is het ook niet goed maak dua bij allah en dan komt het insjaallah goed moge allah julie beschermen tegen de saitan en jullie het goede te laten zien
erg bedankt voor je reactie, maar we hebben 1 probleem er is een grote conflict tussen de familie`s:(
ik denk dat je beter met je hele hart er voor moet gaan....
de ouders van je vriendje kennen je ( als ik het goed heb begrepen ) alleen van je uiterlijk....en benadelen je dan gelijk op je karakter uit vooroordeling ...en dat slaat dus welliswaar nergens op ...want anders zou je dit probleem niet serieus vatten ...
so ...'love' is the thing you cant live without not his parents ...
LELIJKERD
20-10-2002, 01:46
Origineel gepost door **Armanigurly**
erg bedankt voor je reactie, maar we hebben 1 probleem er is een grote conflict tussen de familie`s:(
wat voor conflict :confused:
__Armanigurly__
20-10-2002, 01:50
Origineel gepost door LELIJKERD
wat voor conflict :confused:
Lang verhaal, we waren vroeger gewone kennisen van elkaar en daarna kwam er een conflict door roddels en gingen zijn fam. over mij praten en dan accepteerde mijn ouders niet, en hebben ze opgebeld en toen heeft zijn broer mijn nicht uitgescholden bla bla bla je weet toch marokkanen en nu mogen of eventueell haten ze elkaar:(
__Armanigurly__
20-10-2002, 01:55
Origineel gepost door Mr_Amir
ik denk dat je beter met je hele hart er voor moet gaan....
de ouders van je vriendje kennen je ( als ik het goed heb begrepen ) alleen van je uiterlijk....en benadelen je dan gelijk op je karakter uit vooroordeling ...en dat slaat dus welliswaar nergens op ...want anders zou je dit probleem niet serieus vatten ...
so ...'love' is the thing you cant live without not his parents ...
Ik ken ze, ze kennen mij ook, heb wel eens met ze gepraat we zijn kennissen (waren). ken zijn hele familie maar jah je ziet de conflict:(
K heb het moed er niet voor om er gewoon voor te gaan
Thnxx :zwaai:
too bad ....zou wel een indruk wekken bij die ouders als je er toch voor gaat ..maar wens het beste voor je ...en wat voor keus je ook maakt inschallah is het de juiste voor jullie beide ...
:zwaai:
aboe_mohamed
20-10-2002, 02:02
je moet dit zien als een test van allah swt maak dua mischien is dit een reden dat de probleem word opgelost tussen de twee families.je zit in een probleem die je alleen met de hulp van allah swt kunt oplossen .mischien zeg je wel van ja jij hebt makelijk praatjes en waar blijft de hulp van allah nou maar dat is nou juist de test en allah weet het beter ,insjaallah komt het goed oh allah maak het makelijk voor deze mensen oh allah belast ze niet met een te zwaare test oh allah geef deze mensen saber met jou krachten en jou barmharigheid sallaaam
__Armanigurly__
20-10-2002, 02:02
Origineel gepost door Mr_Amir
too bad ....zou wel een indruk wekken bij die ouders als je er toch voor gaat ..maar wens het beste voor je ...en wat voor keus je ook maakt inschallah is het de juiste voor jullie beide ...
:zwaai:
Hartelijk bedankt voor je hele lieve reactie........thalla fi rasek,
allah i geliek liena!!
__Armanigurly__
20-10-2002, 02:10
je moet dit zien als een test van allah swt maak dua mischien is dit een reden dat de probleem word opgelost tussen de twee families.je zit in een probleem die je alleen met de hulp van allah swt kunt oplossen .mischien zeg je wel van ja jij hebt makelijk praatjes en waar blijft de hulp van allah nou maar dat is nou juist de test en allah weet het beter ,insjaallah komt het goed oh allah maak het makelijk voor deze mensen oh allah belast ze niet met een te zwaare test oh allah geef deze mensen saber met jou krachten en jou barmharigheid sallaaam
Bedankt, allah ou akbar, wij kunnen makkelijk gaan praten maar hij is de enige die weet wat er gaat gebeuren!
cleaver thinkin' :goedzo: ....
en Gurly ..no thx :zwaai:
Hey meiske,
Je wil graag advies, maar ik denk dat je diep in je hart toch al weet wat jij graag wilt. Je hebt nl niet het eeuwige leven, ik raad het je niet aan om weg te lopen, maar als je echt van hem houd dan moet je er gewoon voor gaan. Ook al is er sprake van onenigheid als Allah dit wil komen jullie inchallah toch bij elkaar.....
Dikke kus
Dorita
El_otmani
20-10-2002, 04:12
Assalam u3alkom zus,
Ik sluit me aan bij de broeders en zusters die gereageerd hebben, maar zus als hij echt van je houd, moet hij zosnel komen je hand vragen!! en Ik ga vanuit dat je bidt dan zou ik je aanraden om salat alistichara te doen!!! Heel erg belangrijk is deze gebed het is de gebed als je twijveld of je het nou wel moet doen of niet of twijfeld tussen twee dingen en je weet niet wat je moet kiezen!!
Dus dat is de oplossing voor je Als je twijfeld of je er voor moet gaan of niet Allah weet het beter (dus vraag het aan allah)en dan krijg je via een droom of iets anders de antwoord inscha allah, aan wie kan je het beter vragen dan Allah? niemand toch? Als je niet presies weet hoe het moet, help ik je inscha allah !!! Ik hoor het nog van je zus en allah moge ons bijstaan in onze keuzes en ons lijden tot sirat almoestakim
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.