Advertentie: bereik met Marokko.nl vrijwel alle Marokkaanse jongeren

PDA

Bekijk originele versie : Moho's de straat op?

Pagina's : [1] 2

Scottie
29-02-2004, 13:26

Moho's de straat op? (Bericht #) Nou, het is waar; het iw al voorbij, maar dat artikeltje laat zien dat er an de integratie van de moho's binnen de moslimgemeenschap wort gewerkt. Het is dat ik een ik een kluns ben met de peecee, anders had ik de leuke foto's meegestuurd. Al was het alleen maar om de moderators een fijne zondag te wensen. Scottie. Moho's de straat op? Expreszo (lees: expres zo) is een tijdschrijft voor homoseksuele jongeren. Samen met de belangenvereniging COC afdeling Haaglanden verzorgt het blad vanavond in Den Haag een debat over moslimhomo's. Moho's blijken deze moslims in het spraakgebruik te heten. Centrale vraag is volgens hoofdredacteur Merijn Henfling: 'Moeten we wachten op een nieuwe generatie allochtonen of is het tijd voor actie? Laten moho's zich door hun familie op straat zetten of moeten zij zelfbewust de straat op?' Aanleiding voor het debat zijn de posters 'Aïsha is cool' en 'Ahmed is cool' in de laatste editie van Expreszo. Hierop staan elkaar zoenende moslimmannen respectievelijk -vrouwen. Carim Bouzian van de Vlaamse politieke beweging Jong Groen!uit Antwerpen wilde vorig jaar dergelijke affiches met zoenende 'moho's' gaan verspreiden in wijken waar veel moslims wonen. Wegens de beroering die dat voornemen veroorzaakte, heeft hij het nog niet uitgevoerd. Hij gaat erover in debat met Fatima Faïd van de telefoonhulplijn Tri-Andel, die een voorzichtige lijn voorstaat, en student Arabisch Youssef Boussaïd, die zich aansluit bij de woorden van VVD-politica Ayaan Hirsi Ali: 'Als je dan toch strijd voert, wees radicaal' Om 20.30 uur in Bastacafé, Scheve-ningseveer 7 in Den Haag (bij hoek Noordeinde / Zeestraat). Na afloop multiculturele gaydisco MeltingPot. Klik in het roze vlak op "Moho's debat in Den Haag" Info www.expreszo.nl.

tatouzient
29-02-2004, 13:41
zoenende 'moslim'manne en -vrouwe? laat da woordje moslim weg dan klopt de zinsbouw nog :rolleyes: Tatou.

Scottie
29-02-2004, 13:48
Nou, voor mij klopt die opbouw ook met het woord "moslim" erin. Scottie.

Lady_moi
29-02-2004, 13:49
Ga weg sukkel wa kan ons da schelen. :rolleyes: Da zijn geen moslims da zijn hypocrieten. :jammer: Aja ma kweenie misschien liegde gij. :) Ge wilt gewoon zema da de moslims ervoor uitkomen. :melig: Ga weg mootje echte moslims zijn geen homos!! :kwaad:

Scottie
29-02-2004, 14:41

Nou, ik ga niet weg, integendeel, ik heb nog een link. Ga je rare taal maar tegen deze mensen zeggen. En vraag je af wie hier de hypocrieten zijn. http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&postid=3852394#post3852394 Scottie.

BentFes
29-02-2004, 14:48
Origineel gepost door Scottie http://forums.marokko.nl/showthread.php?s=&postid=3852394#post3852394 Scottie. I think im gonna be sick :eek:

temsemni
01-03-2004, 04:49
siek en nog eens siek ! scottie, het wordt tijd voor een pak rammel smerige onruststoker ! of moslim, of homo ! beiden tegelijk kan gewoon niet, en dat weten die zeikerds zoals jij ook allemaal,. alleen willen jullie zo graag provoceren en treiteren door toch islam en homosexualiteit bij elkaar te willen brengen. Zogenaamd: "ook al ben je islamitisch, je mag heus wel homo zijn hoor jongetjes :) kom op boys, ga elkaar lekker zoenen, jahhhh goed sooo... lekker gay zijn":rolleyes: en dan zijn er nog malloten die zich verlagen tot het homo-zijn en praktiseren ook ! :jammer: tfoeee ! :kwaad:

Scottie
01-03-2004, 21:14
Nou, als de islam maar lang genoeg in Nederland is komen homo's en islam echt wel bijelkaar. Wat mij opvalt in dit soort discussies dat veel moslimgelovigen homo en lesbo's zien als uitsluitend seksuele wezens. Velen gaan volledig voorbij aan het aspekt van de liefde, de genegenheid, de trouw en het geluk dat die mensen bij elkaar vinden. In de Westerse psychologie, de wetenschap over de ontwikkeling van de menselijke geest wordt een homoseksuele relatie gezien als gelijkwaardig aan een relatie tussen een man en een vrouw. In beide relaties vinden de partners evenveel geluk, en verdriet en de mogelijkheden zich te ontwikkelen tot een liefhebbend, zorgend en betrokken en dus een volgroeid mens. Wat een bijbel of koran zegt is in het Westen ondergeschikt aan wat de wetenschap ons laat zien. Als we alle menselijke inzichten en verworvenheden nog zouden afmeten aan wat er in een bijbel of thora staat dan leefden we weer in de 13-eeuw, met God als een instantie waar je doodsbang voor moest zijn. Daarnaast is homo-zijn geen keuze maar een 'zijn' waaraan je je niet kunt onttrekken. Gelet op de weerstand die homo's ondervinden is de uitspraak dat homoseksualiteit "een keuze" is een zotte uitspraak. Niemand kiest voor een leven dat hem hoon, spot, verstoting door familie en discriminatie oor de gemeenschap brengt. Zo, en nu jullie weer. Scottie, roze maillot.

Nala
01-03-2004, 21:39
Als jij zegt dat homo zijn geen keuze is.....kan het misschien wel zo zijn.........want vroeger bestonden er ook homo´s (het volk van Lot.........verbeter me als ik het niet goed heb) Maaaaaaar dat volk is door Allah gestraft............. Dus mocht je als homo zijn geboren........dan is dat je TEST hier op aarde en moet je die gevoelens geen gehoor geven!!

mi_lou_da82
01-03-2004, 21:43
homo zijn en moslim zijn kan gewoon niet samen!!

Scottie
01-03-2004, 22:20
Nou, Nala, die mensen in Sodom werden gestraft, volgens de Bijbel en niemand is erbij geweest vanwege hun misbruik van het gastrecht en niet vanwege het vermeende aanranden van de mannelijke woestijnreizigers. Homoseks werd veroordeeld vanuit de gedachte dat vrouwen steeds zwanger moesten zijn, voor nageslacht moesten zorgen omdat die mannen werden afgeslacht in hun "eeuwige" oorlogen. Dat woord "test" is een eenvoudige verklaring voor rampen en tegenslag en afwijkingen. Moslims spreken over een "test" of een proef. Waarom zou God zijn tijd verdoen met mensen voor testen te stellen en op de proef? Hij had ze toch ook allemaal hetero kunnen laten worden? In ieder boek, in iedere studie en in elke cultuur moeten mensen juist gehoor geven aan hun gevoel: houden van, beminnen, trouw, bevrediging, zorgen voor en blijven bij. Is de islam dan een cultuur die zegt tegen haar gelovigen, tegen mensen dat ze tegen hun gevoelens in te gaan? Gevoelens die zij van Hem gekregen zouden hebben? Ik geef jou patat en ik zeg gelijk dat je die patat niet mag eten? Is God gek? "Rare jongens, die moslims". Voor Milou, "homo" en islam, en ook christendom kunnen prima samengaan. Waar een wil is, is een weg. Daarnaast; wat is nu belangrijker: of je van iemand houdt en liefde geeft, of het willoos navolgen van wat islamkenners denken te weten wat jij moet geloven? Wat is dat voor een geloof dat mensen aanzet hun diepste wezen te ontkennen? Wie is die god om mensen zomaar op de proef te stellen? Waarom hij en niet die ander? Is dat willekeur? Moslims op zoek naar een antwoord: http://www.yoesuf.nl/ Scottie.

LaGirly85
01-03-2004, 22:34
Scottie, wat wil je hiermee bereiken? Moslims die homo.s zijn worden nooit maar dan ook nooit geaccepteerd. Kom op he, ze worden niet eens geaccepteerd in zo een jodenland als Amerika, homohuwelijken zijn niet toegestaan in Amerika, terwijl dit de land waar de meeste homo's zitten en waar de meeste erge dingen gebeuren. Als ze niet eens in Amerika worden geaccepteerd, hoe kan een moho dan geaccepteerd worden. Homo's worden in geen enkel geloof geaccepteerd. Dus ga ga a.u.b. En homo zijn is gewoon een ziekte klaar, als een moslim homo is dan moet ie maar zijn gevoelens onderdrukken en leven als een echte moslim en wachten totdat hij naar de hemel gaat waar die voor altijd gelukkig kan zijn. En je avatar is walgelijk!

Scottie
02-03-2004, 12:17
Nou, LaGirly, met iemand die zulke zotte dingen zegt en zelfs aan een ander voorschrijft hoe die met zijn gevoelens moet omgaan, met zo iemand ben uitgepraat. Nog even dit: Dutroux, soldaat verkracht vrouw in Marokko? Terwijl homo's uit liefde en genegenheid een relatie hebben? Homo's niet geaccepteerd: maar meisje toch. In Amerika mogen homo's trouwen, in Nederland ook, in Duitsland, in Scandinavie en Spanje en in nog meer landen binnen de EU? importhuwelijken zijn nadelig voor de integratie, homohuwelijken zijn juist een kenmerk van integratie en acceptatie. Scottie.

farah77
02-03-2004, 12:29
Bla bla Bla bla.................

Scottie
02-03-2004, 13:57

Nou, Farah, ik blabal niet maar jij wel. Ook in het Engels. Jouw tekst moet zijn: "in a place called hell on earth". Na een dubbele punt komt nooit een hoofdletter, hell is in een zin met een kleine letter net als earth. "A place called". Als je in een topic niets wilt zeggen, kun je beter maar niet reageren. Holle vaten klinken immers het hardst ...? Scottie.

Pagina's : [1] 2