Bekijk originele versie : Kunnen mijn ouders terugkomen?
Ik zit alle enkele maanden met een vraag waar ik niet zo gauw een antwoord op kan vinden.
Het gaat om het volgende:
Mijn ouders keerden 17 jaar geleden voorgoed terug naar Marokko, mijn vaders werd dement en is dat inmiddels al 6 jaar. Mijn moeder is sinds de tweede week van oktober blind geworden. Zij was de enige die de zorg voor mijn vader op zich nam. Al mijn broers en zussen wonen hier in Nederland.
In juli had mijn moeder een 'lieve' vrouw gevonden die zij in huis had genomen om haar bij te staan voor de zorg van mijn vader, die vrouw is vandaag inmiddels 8 dagen bij haar weggegaan omdat ze het te zwaar vond om voor 2 zieke mensen te zorgen wat ik me best kan voorstellen.
Ik wil zo graag dat mijn ouders weer naar Nederland terugkeren zodat ik en mijn boers en zussen voor hun kan zorgen, maar weet niet wat hierbij komt kijken. Mijn ouders bezitten de Nederlanse paspoort niet.
Ik ben echt ten einde raad, ik heb zelf ook geen goede gezondheid (suikerziekte,zieke lever en een whiplash) anders had ik er voor gekozen om zelf naar Marokko te gaan om voor mijn ouders te zorgen.
Ik studeer daarnaast ook nog aan de HBO, ik was verleden jaar in oktober ook al gestopt omdat het toen heeeeel slecht met mijn vader ging en ik direct naar Marokko moest.
Ik hoop iemand me kan helpen met raad om de stap in de goede richting te zetten inshAllah.
Rokana
alhocemagirl
29-11-2008, 17:44
hb je ouders ht al gevraagd wt sij er vn vinden om trug te komen
hb je ouders ht al gevraagd wt sij er vn vinden om trug te komen
Mijn vader is dement aan hem kon ik het niet vragen, maar mijn moeder gaf aan dat mijn vader altijd in zijn land wilde sterven, toen zij deze antwoord gaf was zij nog niet blind.
Zij wil graag terugkomen maar het papierwerk is zo ingewikkeld wat daarvoor nodig is en dit kan zij zelf nu al helemaal niet regelen.
Ik wil er zelf heeeeel graag achteraan gaan, want mijn vader kan nu niet voor mijn moeder zorgen en mijn moeder door haar blindheid en haar versleten knie niet voor mijn vader zorgen. Zij hebben hierbij onze hulp noodgedwongen nodig.
Weld_A_Nes
29-11-2008, 18:01
Als je ouders financieel het goed hebben kunnen ze altijd voor een visa in aanmerking komen? Je kunt aangeven dat ze van wegen hun ziekte een behandeling willen in Nederland. Maar goed zoals je zelf al wel zult weten zijn dit soort zaken altijd vervelend te regeln in Marokko.
Allah chafikoem en veel succes met alles
alhocemagirl
29-11-2008, 18:10
Mijn vader is dement aan hem kon ik het niet vragen, maar mijn moeder gaf aan dat mijn vader altijd in zijn land wilde sterven, toen zij deze antwoord gaf was zij nog niet blind.
Zij wil graag terugkomen maar het papierwerk is zo ingewikkeld wat daarvoor nodig is en dit kan zij zelf nu al helemaal niet regelen.
Ik wil er zelf heeeeel graag achteraan gaan, want mijn vader kan nu niet voor mijn moeder zorgen en mijn moeder door haar blindheid en haar versleten knie niet voor mijn vader zorgen. Zij hebben hierbij onze hulp noodgedwongen nodig.
ja indd veel werk. en weten je broers niet hoe dt allemaal in elkaar sit of je ooms? ht is jammer dt se geen nederlandse nationaliteit hbben anders ging ht veel makkelijker :kus:
Als je ouders financieel het goed hebben kunnen ze altijd voor een visa in aanmerking komen? Je kunt aangeven dat ze van wegen hun ziekte een behandeling willen in Nederland. Maar goed zoals je zelf al wel zult weten zijn dit soort zaken altijd vervelend te regeln in Marokko.
Allah chafikoem en veel succes met alles
Amien inshAllah, ik ga eens navraag doen om te kijken hoe het exact zit.
ja indd veel werk. en weten je broers niet hoe dt allemaal in elkaar sit of je ooms? ht is jammer dt se geen nederlandse nationaliteit hbben anders ging ht veel makkelijker :kus:
Heb het nog niet echt goed met mijn broers en/of zussen besproken.
Zwerferina
29-11-2008, 19:18
Sorry ik heb helaas geen tips,maar Lah Ie Shaffie hoem . Ghair Insha'Allah. :kus:
qurat_al3ain
29-11-2008, 22:49
Ga naar het stadsdeel,of marokaanse consulaat en misschien dat je dan meer te weten komt
Alhoceima-b0y
29-11-2008, 22:57
succ6 met alles sorry ik wil je wel helpen maar weet niet hoe
pm me;)
Housemanager
29-11-2008, 23:21
www.svb.nl ze hebben destijds hun remigratie geregeld neem ik aan.
En er moet een steunpunt voor remigranten zijn in Marokko daar kan men ook info inwinnen.
Succes en insha allah mai koen ghier el gair.
Housemanager
Ga naar het stadsdeel,of marokaanse consulaat en misschien dat je dan meer te weten komt
Ik zou wel willen er naartoe te gaan maar mijn berbers is niet optimaal en spreek helemaal geen berbers ga het via de remigratie hier in Nederland eens proberen. InshAllah gaat het me lukken.
Groetjes Rokana
het moet volgens mij wel kunnen mijn moeder heeft paar jaar terug geregeld dat mijn oma moge allah over haar ziel waken in nederland is gekomen. en mijn oma was niet eens ooit in Nederland geweest. Ze heeft aangegeven dat haar moeder ziek is en dat niemand voor haar kan zorgen etc. Waarom bel je niet een advocaat om info te vragen
m0cr0-karim
29-11-2008, 23:42
ewa als jij nu ook weet dat hij in zn eigen land wil sterven dus marokko, waarom haal je hem dan naar hier? geef hem die mogelijk om daar te sterven dan, hij wilt het toch... wash heb je geen respect ofzo ?
:moe: je kan beter zeggen allah jegsen el3awen oe jerzk hom besbar.. Ze zit idd in een dilemma wat moet ze dan haar beide zieke ouders daar laten kan toch niet. Ze kunnen beide niet voor zich zelf zorgen
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.