Bekijk originele versie : Khadidja
zina_maghrebia
19-10-2002, 23:08
Toen Allaahu Ta`ala de volgende ayaat openbaarde: (Nederlandse uitleg):
O jij (O, Muhammad)! ommanteld (in dekens)! Sta op en waarschuw (de mensen tegen Allaahs bestraffing). En verkondig de grootheid van je Rabb (Heer). Reinig je kleren en ontwijk de afgoden" (74/1-5), stond Rasoelullaah meteen op.
Khadidja (raha) vroeg waarom hij opstond.
Rasoelullaah antwoordde dat Allaah hem de voorgaande ayaat had geopenbaard.
Rasoelullah zei tegen haar: "Zou ik mijn volk kunnen uitnodigen tot de boodschap (Islaam)?
Meteen daarop zei ze: "O Rasoelullaah ik getuig dat u de Profeet van Allah bent. Leer mij als de eerste mens over de godsdienst (Islaam).
Terwijl de mensen hem ontkenden geloofde de moeder van de muslims, Khadidja (raha) in hem en in de boodschap (Islaam) die tot hem kwam van Allaah.
Terwijl de mensen hem voor leugenaar uitmaakten, hield zij zijn boodschap voor waar.
Terwijl de mensen hem geen cent gaven, gaf zij al haar bezittingen op weg van Allaah.
Op één kind na, Ibrahiem, waren al zijn kinderen van haar: Qaasim, Zaynab, Rukayya, Ummu;l Kulsum, Faatima en Abdullaah . Zij stond hem altijd terzijde.
Zij was de eerste die geloofde in Allaah en Zijn profeet.
Door haar verlichtte Allaah de last van Zijn profeet.
Telkens als hij slecht werd behandeld of voor leugenaar werd uitgemaakt door de ongelovigen en daarover bedroefd was, troostte Allaah hem door middel van haar, als hij weer bij haar kwam.
Zij moedigde hem aan. Zij verlichtte zijn last. Zij geloofde alles wat hij zei. En ze trooste hem als de mensen hem kleineerden.
Djabraa`iel (as) kwam naar Rasoelullaah en zei:
O, Rasoelullaah Kijk daar komt Khadidja aan. Zij heeft een voorwerp in haar hand. Ze heeft daar iets in zitten om te eten of om te drinken. Als zij bij u is aangekomen zeg dan tegen haar dat ze de salaam van haar Rabb (en van mij) krijgt. En verras haar met een parelmoeren huis in Djannah waar geen lawaai en ook geen vermoeidheid bestaat. De moeder van de muslims, Khadidja (raha) beantwoordde deze salaam: wa `alayka yaa Rasoelullaahi as salaamu wa rahmatullaahi wa barakaatuhoe (O Rasoelullaah de salaam, de rahma (barmhartigheid) en baraka (zegeningen) van Allaah is op u. (Bukhaarie en Muslim hebben het overgeleverd).
Rasoelullaah heeft gezegd:
De beste vrouw (in het hiernamaals) is de dochter van `Imraan Maryam (de moeder van `Isa (as). Vele mannen waren vervolmaakt. Onder de vrouwen zijn alleen de volgende vrouwen vervolmaakt: de dochter van `Imraan Maryam, de vrouw van de Farao Aasiyah, de dochter van Khuwaylid Khadidja en de dochter van Muhammad Faatima… (Bukhaarie heeft het overgeleverd)
Wa'l hamdulillahi Rabbil `aalamien.
Hart4Islam
19-10-2002, 23:10
haha meid je kunt niet zonder mijn he hahahah mashallaaaaaaah :p ;) :Iluvu:
zina_maghrebia
20-10-2002, 16:19
Salaam olaikom oegti
Ik kan echt niet zonder jou soebhana allah.
Inshallah zul je me in de toekomst beter leren kennen.
Ik moet nog met je praten over gimaar etc....
Moge allah swt al je wensen laten uitkomen inshallah.
Walijkom salaam oegti
Vreemdeling1977
20-10-2002, 21:59
Assalamou alaikoum wa rahmatou Allahi wa barakatouh,
even een korte reactie beste zuster,
het gaat hier voorzover ik kan zien over DE MOEDER DER GELOVIGEN en 1 van de 4 volmaakste vrouwen ooit dat is reden genoeg om in je titel een beetje respect te tonen. khadija!!! het is niet je buurvrouw :D
Dus Khadija (R.A) "Radiya Allahou 3anha wa Ardaha"
Wa salam
alatiefffffff je hebt helemaal gelijk vreemdeling.
Hart4Islam
20-10-2002, 22:19
Origineel gepost door Vreemdeling1977
Assalamou alaikoum wa rahmatou Allahi wa barakatouh,
even een korte reactie beste zuster,
het gaat hier voorzover ik kan zien over DE MOEDER DER GELOVIGEN en 1 van de 4 volmaakste vrouwen ooit dat is reden genoeg om in je titel een beetje respect te tonen. khadija!!! het is niet je buurvrouw :D
Dus Khadija (R.A) "Radiya Allahou 3anha wa Ardaha"
Wa salam
elgheer inshallah maakt niet uit joh de turken zeggen zelfs hadidja
zina_maghrebia
21-10-2002, 19:06
Salaam olaikom
Sorry hoor
plaats voortaan zelf maar wat
Walijkom salaam
Ik dacht het het goed was maar ja :verdomme:
miss_laghzala
24-10-2002, 21:30
Ik zou het echt niet pikken
laat die meid schrijven wat ze ZELF wil
of ze nu mohamed of khadija zet moet ze helemaal zelf weten
Sjonge jonge zeg wat een stelletjes GEKKEN
maar goed ik zal weer vertrekken en vreemdeling en amal laat die ZINA
miss_laghzala
25-10-2002, 15:04
nou jij bent een meid
ik zie dat sommige gewoon schijnheilig zijn.
ze weten zelf niet waar ze over praten.
ik heb gekeken maar die meid reageert gewoon niet meer.
ik zou zeggen amal en vreemdeling DANK JE WEL!!!!!
ik wou nog zoveel verhalen van haar lezen.
maar sommige moeten het weer verzieken tfoeeeee
zina_maghrebia
26-10-2002, 20:27
Origineel gepost door yamina1
Salem ou raleikom wa rahmatoellah,
broeders en zusters... Weten wij om wie het gaat? JA. Weten we wat er staat? JA. Begrijpen we wat onze zuster met dit verhaal bedoelt? JA. Begrijpen we ook de daadwerkelijke tekst? JA. En toch weten sommige van ons ow toch zo goed waarop ze wel en niet moeten reageren. Fouten maken is menselijk. Er is ook zoiets als Tactiek. Val onze zuster alsjeblieft niet als onrespectvol aan terwijl je haar niet eens kent. Want dit is weer onrespectvol tegen over iemand die hier alleen maar kennis neer zet met een goede intentie. Zie de intentie en de goedheid ipv te reageren op negatieviteit. Dit wekt allerlei onnodige zaken op.
Maar gair insha'allah.
Djazak allahoe gairan oegty zina_maghrebia.
Moge we je vaker zien hier met nog meer kennis insha'allah
Ma'salaam
yamina
Salaam olaikom yamina,
Djazzak allaho 7ajran oegti.
Het kan wel zo zijn dat ik een foutje heb gemaakt.
Het is inderdaad geen buurvrouw ofzo.
Maar tenslotte weten we allemaal waar ik het over heb en miss laghzala dank je wel lieverd.
Walijkom salaam wr wt wb
Vreemdeling1977
28-10-2002, 07:10
Assalamou alaikoum wa rahmatou Allahi wa barkatouh,
beste broeders en zuster,
Allereerst wil ik even tegen de mensen zeggen die hier een olifant van maken "iedere handeling wordt aan de hand van de intentie beoordeeld" aangezien jullie niet weten wat mijn intentie was vraag ik jullie om jullie reacties te herzien en niet gelijk de aanvalpositie in te nemen.
Veder vraag ik mensen (ik noem geen namen) met doelloze/inhoudloze berichten 1000000 keer na te denken voordat ze iets posten en als ze er dan achter zijn gekomen dat hun berichten toch nergens op slaan laat ze zich in plaats van hun tijd met onzin te verdoen zich in hun religie te gaan verdiepen in de hoop dat ze daar wat meer aan hebben inshallah.
Voor de mensen die hier zeuren dat mohammed of khadija volstaat schaaaaaaaaaam je diep!!! als er een beroemdheid, koning of wie dan ook voor je staat sta je al te beven en alle mooie woorden en titels te bedenken om diegene daarmee aan te spreken, maar als we het hebben over DE BESTE MENSEN allertijden dan is het zo van doe maar khadija (ik zeg Radiya Allahou 3anha) of mohammed (ik zeg Vrede Zij Met Hem). waar blijft jullie respect en liefde voor de Metgezellen over het algemeen en de moeders der gelovigen in het bijzonder??? hmmmm laat ik effe raden......dat zit in het hart??? of neeeee de intentie is belangrijk..........
voor de mensen die hier verder over gaan zeuren ga je verdiepen in "Hoe benut ik de vastenmaand" ipv over iets te gaan hameren waar je eerder je gelijk wilt halen dan dat je het doet omwille van je liefde voor de metgezellen.
last but not least de zuster die deze topic is begonnen dit is niet bepaald een islamitische reactie hieronder en bovendien gaat het om de kwaliteit ipv de kwantiteit en Moge Allah SWT je belonen aan de hand van je intentie en maak je over mij niet druk zuster we kunnen ons niet allemaal gaan bezighouden met copy and paste:
Salaam olaikom
Sorry hoor
plaats voortaan zelf maar wat
Walijkom salaam
Ik dacht het het goed was maar ja
Wa salam
Ps: Moge Allah mij en eenieder vergeven die hier iets post omwille van zelfvertoon ipv omwille van de Schepper der schepselen..
miss_laghzala
28-10-2002, 13:24
he vreemdeling
ik zal je wat zeggen.
je mag van mij best namen opnoemen!!!!of ze dat nou kopieert of niet moet ze zelf weten.je komt gewoon aandacht te kort!!!
en zij houdt zich bezig met kopieren en jij met aandacht trekken tfoeee.
schaam je a.u.b.
miss_laghzala
28-10-2002, 15:09
last but not least de zuster die deze topic is begonnen dit is niet bepaald een islamitische reactie hieronder en bovendien gaat het om de kwaliteit ipv de kwantiteit en Moge Allah SWT je belonen aan de hand van je intentie en maak je over mij niet druk zuster we kunnen ons niet allemaal gaan bezighouden met copy and paste:
nog iets iedereen kopieert
sweetflower
28-10-2002, 15:49
Salaam ou alaikom,
Ik vind dat hij wel gelijk heeft wat betreft dat (RA) erachter te zetten, maar het was wel te grof gezegd. Maar dat ik maar mijn mening.
wa3alaikom asalaam.
zina_maghrebia
04-11-2002, 11:29
Salaam olaikom broeders en zusters,
1 van mijn lieve zusters heeft het me al uitgelegd.
Ik weet nu hoe ik voortaan wat moet plaatsen.
Maar zoals ik zei;Ik bedoelde het goed.
En zuster miss laghzala sjoekran a oegti
En vreemdeling het kan ook op een andere manier,maar geen probleem.
Walijkom salaam wr wt wb
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.