Bekijk originele versie : Marokkaanse koning Mohammed VI bezoekt rampgebied
MokhtariYoussef
28-02-2004, 18:46
28-02-2004
De Marokkaanse koning Mohammed VI heeft zaterdag voor de eerste keer het rampgebied in het noorden van Marokko bezocht. Vier dagen geleden werd het gebied door een aardbebving getroffen, waarbij bijna 600 mensen om het leven zijn gekomen.
Het bezoek van de koning, die waarschijnlijk de nacht zal doorbrengen in ene koninklijke tent, valt samen met een intensivering van de distributie van hulpgoederen. De afgelopen dagen zijn er felle protesten geweest over de langzame komst van voedsel, tenten en dekens.
In het Mohammed V ziekenhuis in de stad Al Hoceima is zaterdag een kind gestorven aan de gevolgen van verwondingen door de aardbeving. De koning bezocht als eerste het dit ziekenhuis om slachtoffers te steunen. Meer dan 400 mensen zijn gewond geraakt en duizenden hebben geen dak meer boven het hoofd.
Volgens een regeringswoordvoerder hoopt de koning dat zijn bezoek zal bijdragen aan een betere hulpverlening. Internationale hulpgoederen zijn massaal naar Marokko gestuurd. In de afgelopen 24 uur zijn 3.000 tenten, 6.000 dekens en 350 ton voedsel uitgedeeld.
Het getroffen gebied wordt vooral bewoond door de Berber minderheid. Het is één van de meest onderontwikkelde gebieden van Marokko. De vader van koning Mohammed, koning Hassan II, sloeg met harde hand in 1958 een opstand in het gebied neer. Koning Mohammed tracht het gebied beter te integreren met de rest van Marokko, door ondermeer te investeren in infrastructuur.
werd tijd maar of ze daar wat aan hebben daar komen we snel genoeg achter
hasna_the_best
28-02-2004, 19:40
heb je misgien ook een bron?
is zahma op 2m tv gemeld , maar die hebben wel vaker diengen gemeld die niet waar waren
LouisCifer
28-02-2004, 19:57
Wat moet die nicht daar?
Moroccan25
28-02-2004, 20:49
Kijk, nu is hij goed bezig. Ik zag hem zojuist op tv de straten van Al Hoceima binnenrijden. Een goede leider laat zien dat hij er is voor zijn mensen. Hij begeeft zich tussen de gewone man en vrouw en vertelt ze dat alles goed komt. Ik had (na 5 dagen) eindelijk een 'hehe-moment'...:).
M.
outlandmoro
28-02-2004, 23:16
Origineel gepost door Moroccan25
Kijk, nu is hij goed bezig. Ik zag hem zojuist op tv de straten van Al Hoceima binnenrijden. Een goede leider laat zien dat hij er is voor zijn mensen. Hij begeeft zich tussen de gewone man en vrouw en vertelt ze dat alles goed komt. Ik had (na 5 dagen) eindelijk een 'hehe-moment'...:).
M.
En ik had een 'Wat kom je doen???' moment..... :rolleyes:
En dacht rol je rode lopertje maar weer op en ga terug naar huis :rolleyes:
En zehma die mensen lags de kant lachen en zwaaien..... Yeah right!!!! :rolleyes: Gewoon een toneelstuk opgevoerd..........
ik vond t wel tof dat hij mensen op heeft gezocht in het ziekenhuis... maar voor de rest weet ik het niet...
Origineel gepost door outlandmoro
En ik had een 'Wat kom je doen???' moment..... :rolleyes:
En dacht rol je rode lopertje maar weer op en ga terug naar huis :rolleyes:
En zehma die mensen lags de kant lachen en zwaaien..... Yeah right!!!! :rolleyes: Gewoon een toneelstuk opgevoerd..........
Pff.. het is echt nooit goed.
Mievrouw
29-02-2004, 00:27
Ik vind et tof dat ie gewoon in een tent slaapt net als iedereen zodat hij kan de mensen NOG BETER kan begrijpen.
jah, ikwas blij dat hij toch is gekomen, op ned.zeiden ze dat hij ook later kwam omdat hij bang ws omdat de bevolking boos was.maar kan ej ej dat niet voorstellen dan??
wij bellen naar maroc.en zeggen tegen ons fam.dat er allemaal goederen in maroc,zijnn maar hun krijgen niets.
ik hoop dat hij erachter komt.
ik vond het wel jammer dat hij pas zaterdag aan kwam. Hij had wel eerder mogen komen. Om steun te betuigen aan de mensen die nu helemaal niks meer hebben. En alles wat er is gebeurd is mektab. Alles ligt in de handen van Allah.
hij is nu in imzouren, ik zag beelden van imzouren en ze zeiden het ook,maar de mensen daar hebben niet gedemonstreerd
ik zag ook allemaal beelden van voedsel enz..en misschien dat ze het nu pas gaan uitdelen want ik hoorde dat ze niks zouden uit delen tot de koning kwam.ik hoop dat het dan alsnog vanaf nu aan alle slachtoffers word uitgedeeld.
wardaroosje
29-02-2004, 15:03
inna lillahi wa inna lillahi raji3oen
jah, wolah die heb ik oook gezien.
ze weet helemaal van niks vvolgens mij.maar het ergste vind ik wel van dat jongetje meskien,in een rode shirt.hij keek naar een punt en toen de koning hem over zijn wang wou aaien draaide hij weg van hem.meskien...die heeft eecht een trauma opgelopen of weet dat hij iedereen kwijt is.
©2000-2012 Marokko.nl Virtual Community's - La maison du Maroc. Powered by Marokko Media.